Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Ha, ha, ha AndreasWinsnes :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Æ sei berre ; HallelujaH!!
og ler litt førr mæ sjøll...

ringle litt i mine tibetanske bjeller & rasle litt med rasla fra Amazonas
fordi den har så go lyd
& kjenne på takknemlighet,
som same-at evolusjonen går sin gang
& vite at ikke være adskjilt fra nåkka i bevegelsen    !
Anonymous
kan noen forklare hva slags stilling Ole Mattis Hetta har ?
Seniorrådgiver i samisk samfunnsmedesin, hva står stillingen for ?
GjenopprettetMedlem
Er det ikkje så,at healing er litt kulturellt betinga? Er det heilt feil?
AdsBot [Google]
Jeg tror healing skjer ved full overgivelse. For å tørre å overgi seg, må en stole på sin healer, enten det gjelder en same, en svenske, eller en planteånd fra Amazonas  ;D

Alt negativt tankespinn som forstyrrer overgivelsen, hindrer kontakten til Den store ånd. F.eks negative tanker om at samer/svensker/ånder fra Amazonas er slik eller slik, og ikke som MEG, kan hindre at en klarer å slippe taket. Og dermed hindre healing. Derfor tror jeg også at det kan være kulturelt betinget.

Healingen skjer i det øyeblikket en slipper taket i alt dette, fritt og åpent. Det samme gjelder for den som er healer. Ett fritt åpent hjerte må til.

Jeg tror også at når man kan heale et menneske som ligger i koma, er det fordi vedkommende allerede har overgitt seg, og bruker sin høyere bevissthet.
GjenopprettetMedlem
Det var godt sagt,Liljee!

Litt om Hetta/Helsedirektoratet;
http://www.fhi.se/upload/9e%20Nordiska%20folkh%C3%A4lsokonferensen/dokumentation/10juni/OMHetta10juni1530.pdf

Eg kunne godt tenkt meg å gått litt i hans mokasiner,og..... :respect:
GjenopprettetMedlem
"Bast":

kan noen forklare hva slags stilling Ole Mattis Hetta har ?
Seniorrådgiver i samisk samfunnsmedesin, hva står stillingen for ?

http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=145959&subid=0
GjenopprettetMedlem
Dette hørtes veldig bra ut i mine ører.

""Jeg dytter litt her og dytter litt der" og slik blir det bevegelse. " (sitat Hætta).

Takk for fine linker!

Fagerhjul
Anonymous
Samme setningen satt seg på netthinna mi Fargehjul

jeg dytter litt her og dytter litt der, og slik blir det bevegelse  :w00t:

ja det må jeg si at han gjør,

motarbeider alternativ messer, å gjør samiske healere underlegne oss andre Norske healere
godt jobba for det norske samiske folk som vi normenn setter pris på som vår urbefolkning

en genrasjon til så prater alle samisk og norsk der oppe i nord, det må lette hans stilling beraktelig.

ja jeg får vel unnskylde han litt da, med at det er ikke mer en 8 år siden det var noen samer som
tvilte på at jeg var healer, å jeg prøvde forklare at det var veldig vanelig her på østlandet å jobbe
med healing, så vi fikk en god prat om evne og kulturforskjellene samtidig bled det pratet endel om ganning,

det var et evne de viste stor respekt/frykt for, kansje ligger det en liten frykt hos ole Mattis Hetta også
vi vet jo ikke noe om hans slekninger-forfedre å hva de stod for. innenfor dette tema samer kan kun heale samer.

jeg synes jeg ser han på stortinget om han hadde blitt spurt om tema ganning !

ellers gjør han nok en god jobb, kun litt trangsyndt ikke det beste talsrøret for healing og aternativ behandling kan jeg vel si her...

ja ja Seniorrådgiver i samisk samfundsmedesin, burde kansje byttes om til en juniorrådgiver som følger med i tiden
isteden for å henge seg opp i en gammel lp plate med hakk i sporet,
lykke til med valget kjære ur befolkning  :respect: 
klem fra bast.
GjenopprettetMedlem
Virker for meg som om Hættamannen på en misforstått måte prøver å værne om det samiske.
Grådighet, frykt osv kan gi de merkeligste uttrykk.

Hvem en healer kan heale er avhengig av flere faktorer.
Nr1 er at man må være åpen for at det er mulig.
Hva som kommer som nr2 kan vel diskuteres men viktig er det at partene er samstemte,
dvs at healeren får "tunet" seg inn og treffer med de rette frekvensene
-og det er vel denne faktoren som Hættamann misforstår.
Om han da ikke (overraskende) villeder, avsporer.... ::)