Jeg har periodevis fått inn det som kan se ut som tidligere liv. Det begynte for mange år siden og de kom helt spontant i våken tilstand, gjerne når jeg var opptatt av helt andre ting. Etter at jeg begynte med sjamanisme så har jeg også på enkelte reiser fått inn ting som kan se ut som tidligere liv. Men mine sterkeste opplevelser har alltid vært de spontane. De er like virkelige som jeg sitter her og nå. Og gjerne mer virkelige enn som jeg sitter her og nå. For de har vært slik at alle sanser har vært vidåpne når jeg har vært i dem. Og det er de nok ikke akkurat nå.....foran en datamaskin.
Noen av disse reisene har vært litt slik Fagerhjul beskriver, bilder på liv som kan ligne mønstre fra det livet jeg lever nå. Det tror jeg ikke er det granne rart hvis det er snakk om ting som sjelen strever med liv etter liv. Men langt i fra alle de reisene har hatt noe med disse mønstrene å gjøre. Noen ganger har jeg lurt på om det egentlig er min sjels liv jeg ser. Jeg tror faktisk ikke at det alltid er det. Kanskje er det aldri heller det? For meg spiller det ikke en gang noen rolle. Vi er alle et i ånd. Det jeg kan lære fra hva evnt andre sjeler har opplevd, er også lærdom for meg. Gjennom det kan jeg lære mer om forståelse og medfølelse.
Noen reiser jeg har hatt har vist meg noe om ting som har blitt aktuelle i livet bare uker senere.
Ettersom de sterkeste av mine reiser har skjedd i spontan tilstand og har virket å være opplysende så ser jeg det slik at det SKULLE vises meg. Det var noe jeg trang/hadde nytte av å se. Og som sagt så spiller det ingen rolle om det var min sjelshistorie eller en annens....vi er et og samme bak alt sammen. Det kan være fint å se noe om hvordan f.eks en missbruker av makt fra en urgammel sivilisasjon var forblindet og bortkommen på veien, hva som drev ham osv. Som det også kan være fint å se hvordan et liv levd i vakker harmoni med andre og naturen rundt fungerer.
Enkelte teorier sier at det som vår egen sjel har av oppgjorte ting ligger i livet akkurat her og nå og at det derfor er dette livet det er mest om å gjøre å heale. At det er det som er her og nå som må fikses. Det tror jeg absolutt på. Allikevel tror jeg at de bilder som kommer til en har en historie å fortelle, en bit av en større vev å beskrive, noe å lære noe om som har en viktig verdi. Jeg synes hvertfall at jeg har fått mange fine innsikter gjennom innblikk i andre/tidligere liv.....eller what ever.
Det er jo spennende absolutt. Jeg har døra på gløtt jeg.