Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Om man vil bli sjaman, og er kristen, kan man vÊre en kriste sjaman.  en sjaman og en kristen har vel samme gud,
bare kanskje litt forskjellig syn\oppfattning av det..??...
Men om jeg blir utlĂŠrt sjaman, og er jo medlem av statskirken.
Er ikke i kirken da, Men er jo pÄ en mÄte kristen... NÄ tror jeg kristendom, hinduisme,
islam, buddismen, osv (er vel mange), at det bunner ut i det samme. sÄ jeg respekterer alles tro da..
Men vil en sÄnn rÄkristen (bedehuskristen) godtatt at jeg kom der i gudstjeneste, som sjaman..
Ville de godtatt meg, eller ment jeg var en "hedning", trolĂžs eller noe...
Har bare alltid lurt litt pÄ det...
Jeg selv mener jeg kan vĂŠre begge deler. Men det er mange som er veldig trangsynt dessverre..
For en sjaman bruker jo ogsÄ universets kraft(guds kraft) til healing i tillegg til reiser osv..
Hva mener dere om dette...
Litt spennende tema pÄ en mÄte..
Lys og Varme fra Black bear    Â

GjenopprettetMedlem
"black bear":
Men vil en sÄnn rÄkristen (bedehuskristen) godtatt at jeg kom der i gudstjeneste, som sjaman..
Ville de godtatt meg, eller ment jeg var en "hedning", trolĂžs eller noe...
Det kan nog vara bÄde pÄ det ena och det andra sÀttet, det...
Vidsynta mÀnniskor Àr ocksÄ vidsynta troende och religionsutövare
Jag har en svÄger, som Àr pingstvÀn (pinsevenn) och han sÀger att lekmamma-healing Àr satans pÄfund
"SĂ„nn handpĂ„leggelse Ă€r satans pĂ„fund!!!" ...han Ă€r inte sĂ„ open minded ... nĂ€Â

GjenopprettetMedlem
Hei: )
Det kommer vel ann pÄ hvor man er, blant hvilke mennesker...har blitt fortalt mange ganger at jeg kommer til Ä ende i helvetet..men heldigvis er jeg ikke kristen sÄ jeg trenger ikke bekymre meg for det..

Hva man tror og hvordan man lever som kristen eller hva som helst annet er vel ganske individuelt, eller forskjell fra grupper til grupper..
For min del har jeg aldri sett noen kristne, muslimske, budhister eller sjamaner..bare mennesker..
Men idee verdenen, natur verden og den intelektuele verden...skaper forskjellige virkeligheter for mennesker..
Man vil alltids finne fordÞmmelse for ett eller annet som er ulikt andres syn..underlig hvor sterkt behov mennesket har for at andre skal vÊre lik en selv, samtidig som man Þnsker sÄ sterkt Ä vÊre unik...pussige kontraster..
Det gir vel en fÞlelse av bekreftelse pÄ at ens eget syn er sanheten nÄr man kan enten finne det i andre eller forsÞke Ä skape det i dem..
Man mÄ nok finne sin egen vei mens man skaper den, pÄ tross av bÄde fordÞmmelse og bekreftelser..er litt usikker pÄ hvilke av de to, er mest forblindende og bindende..kanskje man skal vÊre glad for fordÞmmelsen nÄr man fÄr den Ä...
Hmm der fikk du meg til Ä gruble pÄ det..og det ga meg den retningen jeg trengte i dag:)
GjenopprettetMedlem
"black bear":
Om man vil bli sjaman, og er kristen, kan man vÊre en kriste sjaman.  en sjaman og en kristen har vel samme gud,
bare kanskje litt forskjellig syn\oppfattning av det..??...
.......
Hva mener dere om dette...
Lys og Varme fra Black bear    Â

Det er vel sjamaner fra alle kanter, varianter og flere trosretninger.
Men, som jeg har vÊrt inne pÄ tidligere, er det pÄfallende at enkelte kristne synes Ä mene at uansett hva man tror om gud og kristendommen - sÄ har vi den samme gud. Denne opplevelsen av at man har et svar eller en sannhet synes jeg er noe arrogant.
Jeg er ikke kristen og mitt svar til deg er, nei - vi har nok ikke samme gud.
Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Og her kommer du med din "sannhet".
Mener du at du ikke er arrogant nÄr du forfekter din sannhet?
Er det bare "kristne" som er arrogante?
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Jeg skriver om meg selv, og jeg finner ikke noen link mellom min tro og den kristne tro.
Har du en opplevelse/forstÄelse av hva som er min tro? Beskriv gjerne for meg hva som er min sannhet.
Fagerhjul