Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvordan ser dere på at personer med store psykiske problemer legger ut på sjamanveien?
Bør man rydde opp i sitt indre før man begynner på denne veien, eller er sjamanismen ett godt hjelpemiddel for å heale seg selv, uansett hvor store problemer man har?
Hva med feks trommereiser, anbefaler dere mennesker som lider av angst, depresjoner eller psykoser å gjøre reiser?
W3 [Sitesearch]
ja , sjamanisme er medisin og eg vil anbefale det

GjenopprettetMedlem
ja det kan trykt anbefales
GjenopprettetMedlem
Er det virkelig trygt å kaste seg ut i dette om en har psykiske problemer?
Personlig vil jeg tro at om en har mye uorden i systemet trenges en opprenskning, før en kaster seg ut i sjamanisme
Angst, depresjoner og spesielt Psykoser(hvor disse ikke har sykdomsinnsikt- de vet ikke at de er syk..)er ganske
alvorlig i seg selv.
Er det bare jeg som er kritisk til dette?
At sjarmanisme er medisin i seg selv, er jeg hellig overbevist om. Men ikke i alle sammenhenger
GjenopprettetMedlem
Jeg ville ikke være redd for det. Sjamanismen vil rydde opp i alt du har å bære på. Det er ei skikkelig opprensking i det du har i systemet. Du er ikke sjaman den dagen du begynner å søke... Ting kommer på plass etterhvert...
GjenopprettetMedlem
det er lett å virke arrogant
men det å arbeide med seg selv
er den eneste jobben vi bør mestre.
å få kontakt med sin indre kraftkilde og øse fra denne.
der inne er det noen som elsker oss,
noen som har tid nok.
så ta en lang styrkende ferie fra den gale verden rundt deg
og la sjamanens ånder komme og hjelpe.
sjamansimen er av naturen,la naturen lege seg selv.