Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvilke salver og naturprodukter bør en sjaman ha hjemme til enhver tid? trenger noen shoppingtips
GjenopprettetMedlem
<t>Spenol. Det enkle er ofte det beste.</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Man trenger kun seg selv og hjelperne sine i åndeverden.

Man trenger å utvikle evnene sine - ikke gå på shopping.

Salver & naturprodukter er bare til lindring - ikke til helbredelse.

Sykdom er et symptom og alle symptomene har en grunn.

:icon_cool:

Hexedoktor'n</t>
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":
Man trenger kun seg selv og hjelperne sine i åndeverden.

jeg har ingen hjelpere i åndeverdenen, så greit å ha litt stæsj rundt seg for å pynte opp så de får lyst å komme på besøk :icon_cool:

men jeg gjør det egentlig mest for meg selv, bland annet for å få opp "følelsen" i rommet ellerno. har nettopp flytta inn i leilighet og jeg har jo ingenting! :eusa_doh:
Sensis [Crawler]
<t>Jeg er enig med Heksedoktoren, selv om jeg har hatt mine perioder da jeg også skulle ha ditt og datt og trodde det var nødvendig.

Nå er jeg tilbake til "tomme rom".

ailo</t>
GjenopprettetMedlem
skulle kanskje byttet ut "uunværlige sjamanprodukter" til "sjamanprodukter som er greie å ha" hva brukes egentlig spenol til? har også hørt at tigerbalsam skal være artig å leke med :icon_lol:
GjenopprettetMedlem
<t>jeg er glad i stein og fjør, og trebiter i rare former

Da blir jeg glad

og det må vel kanskje sies at dette ikke kjøpes, men finnes langs stier og på strender og slikt</t>
GjenopprettetMedlem
"Sai":
skulle kanskje byttet ut "uunværlige sjamanprodukter" til "sjamanprodukter som er greie å ha" hva brukes egentlig spenol til? har også hørt at tigerbalsam skal være artig å leke med :icon_lol:

Spenol kan nyttast til spontan-massasje over heile kroppen og ein kan applisere rikeleg, uten å bli åndeleg bankerott.

Spenolen er "pennen", og handa er "blekket" ein talar med...

Nokon gonger treng ein å påføre seg sjølv ein slags "beskyttande membran", og då er Spenol fin.

Eskimosjamanane i gamle dagar var innbarka i feitt, og eg trur liksom inni meg at dei hadde mindre lett for å bli invaderte av sjukdommar ol.

I dagens samfunn er me så sårbare og høgst permeable på alle måtar, det sørger såpe, shampoo, intranett,syrepeeling, sprithaldig drikke og nonstop TV-underhaldning for!

Så ein membran på flaske kan vere grei å ha!

Og no tullar eg ikkje det grann.

Tigerbalsamen:http://www.tigerbalm.com/index.php?id=7
GjenopprettetMedlem
Jeg må bare innrømme å ha et sterkt kjærlighetforhold til Salvien. Så fort jeg kommer i nærheten av den så rykker det i ekstaserefleksene. Nå har jeg endelig min egen busk som vokser i hagen og stikker innom den hver eneste dag for pleie og nytelse. Vi er godvenner, den og jeg.

Jeg må forresten innrømme at jeg nok har litt av en sjamanproduktfetisj. I heimen så finnes det fjær og fjærkreasjoner flere steder, det ligger/henger hellig håndverk rundt omkring (nå holder jeg på med en slags Kachina av et merkelig slag), medisinpunger med små skatter i henger litt hist som pist, et lite alter med små vakre skatter, noen hellige statuer.....og en del annet stæsj. Alt plassert nøysommelig og i sammenheng, farger valgt bevisst....alt blir gjort ære på. Jeg liker det slik. Det skaper skjønnhet og balanse i mitt hjem, viser hvem jeg egentlig er. Til og med blomstene er noe sjamanistisk ettersom jeg snakker med og ærer dem

Spenol har jeg ikke greie på
GjenopprettetMedlem
Hvis du ønsker et "urteapotek".

Les:

http://sjaman.com/forum/viewtopic.php?f=43&t=11330

Mer om urter i nord kan du finne i Ottar, Tromsø universitets tidskrift.

Jeg syns det er mye intressant å lese der. (se på biblioteket det pleier å være et nummer i året med urte kunnskap)

gunilla
GjenopprettetMedlem
<t>For noen år tilbake bestemte jeg meg for å lage til et behandlings rom hjemme. Det var en utrolig spennende prosess å se hvordan rommet utviklet seg. Fra å sette en behandlings benk inn på et overfylt arbeidsrom, til å få klare intensjoner om hvordan rommet skulle bli. Hele arbeidsrommet ble tømt for møbler og gjenstander, tak, vegger og gulv ble malt i lyse fine farger. Alt som skulle inn til dette nye rommet kom via intensjon, fra farge på gardiner og puter, til små gjenstander som kom til på merkelig vis. Det kunne være en tur på fjellet der jeg fant fjær eller spesielle steiner, eller i en butikk der en jesus - maria figur lyste opp. Og spesielle gjenstander som symboliserte kraftdyrene mine. Og trommen og raslene og salvien fikk sin hederplass. Det beste var alle de gode energiene i rommet, det var virkelig som å tre inn i et hellig rom.

Nå er det et annet rom som skal tas i bruk. Men jeg kommer ikke skikkelig i gang. Og jeg har en mistanke om at det er fordi jeg trenger en snekker, for å lydisolere,...eller så er det noe annet, som at dette hellige rommet finnes allerede. I meg.</t>