Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>Jag skulle resa för att hitta en vÀns förlorade sjÀl...tre djur stÀllde upp som mina hjÀlpare...jag tÀnkte att det kanske skulle bli tufft eftersom sÄ mycket hjÀlp behövdes under resan... nÀr jag vÀl var igÄng sÄ stannade ett utav djuren pÄ min kropp...djuret (en ekorre) sprang oroligt upp och ned lÀngst med hela kroppen min....jag tyckte det började bli jobbigt efter ett tag och försökte hjÀlpa ekorren vidare bortÄt mot den sjÀl vi skulle ut och söka...

Konstigt hur tydligt allt blev nÀr jag insÄg att...jag hela tiden skickar och delegerar bort mig sjÀlv frÄn min egen upplevelse och kÀnsla... lÄngt bort frÄn mitt eget nu...mÄlet Àr alltid bortom det som jag Àr och har inuti...erfarenheter, vitalitet och hÀngiven livslust lÄter jag hÀnga i hallen pÄ en krok som om dessa kvaliteter skulle kunna stÄ i vÀgen för att göra en "sjÀlsbitshÀmtning" ...

För att finna den förlorade vÀnnens sjÀlsbit...behövde jag sjÀlv ta plats i den egna kroppen... och sÀtta igÄng att uppleva och kÀnna med varje por och varje fiber...med allt det som pulserar och föder nya okÀnda vÀrldar i mitt inre...jag behöver finnas i dessa icke kontrollerbara visioner och kÀnslor som tar mig i ansprÄk och pÄstÄr att jag finns...de kvaliteter som krÀver min fulla nÀrvaro och kÀnslighet...inte behÄlla mitt duktiga lite kylslagna fokus...dÀr hon som vet och kan allt sitter och rÀddar sitt eget skinn frÄn att beröras och eldas i hettan och kylan som kontakten mellan mÀnniskor kan vÀcka...

Detta var det första steget in till möjligheten att kunna hjÀlpa nÄgon annan...först öppna dörren in till sig sjÀlv...vÄga stÀlla sig i centrum av sitt liv, sin kropp, och det egna varats alla dimensioner...vÄga stÄ naken och blottad i detta okÀnda som den personliga historien Àr...ekorren berÀttade genom sitt envisa klÀttrande att jag mÄste gÄ in i alla mina sinnens rike...först dÄ nÀr jag hade gjort detta hoppade den ivÀg och lÀt mig förstÄ att nu var det dags att fullfölja uppdraget...hitta vÀnnens förlorade sjÀlsbit...

Man sÀger att schamanen lÀmnar sin kropp nÀr den gör sina sjÀlsresor... jag mÄste nog börja med motsatsen...möta min kropp lÄta mig upplösa och uppslukas totalt av den... bli en helhet som kan kÀnna smaken av livet i blodomloppet...för hur kan jag lÀmna nÄgot jag aldrig hittat in i och vÄgat erkÀnna till fullo??? Vad blir det för schaman...en haltande perfektionist kanske..._ :icon_confused:</t>
GjenopprettetMedlem
Man krabber fÞr man gÄr, Ä halter litt kansje nÄr man blir gammel

humoren viser gode egenskaper

takk for at du deler, erkjennelsen av seg selv, ja viktigere en vi tror :respect:

klem bast. som halter og krabber videre i nu tiden

men i morgen er en ny dag katrinxy :biggrin: