Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg lurer litt på at i boken sjamasonen skriver ailo om helbredelsesritualer for hus og hager, mens i inn i naturen leser jeg at naturen ikke langrer negativ energi.hva er det så man helbreder da?
Kan hende jeg har egne briller på så litt vinkling hadde vert godt
GjenopprettetMedlem
Når folk renser hus, er det menneskers oppheng som renses ut. Det er jo et intressant spørsmål. Hvorfor er det ikke sånn at det etterhvert går bort som av seg selv av energien fra naturen som er der?
Det er kanskje rett og slett det at en kode må knekkes av de menneskene som er igjen der for at de kan gå videre i likhet med oss levende som jobber med oss selv.
"Groger":
hva er det så man helbreder da?
Jeg tror man frigjør det noen ikke har blitt ferdig med på det stedet man helbreder.
GjenopprettetMedlem
<t>hager er da ikke natur
hager er jo vårt utehus, som vi rydder og steller og vanner og kjemmer</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Alt er natur, er det ikke ?</t>
GjenopprettetMedlem
<t>noe er vill natur, utemmet, fri, leken, vindbåren
noe er temmet natur, litt som en tam hest vs en villhest</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Ja mener du nå at vi helbreder temmet natur hjortedanser..?
Skjønner forskellen på tamm og vill og at energi flyter fritt i det fri.
Men hva med feks slagmarker ?</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Deilig meningsutveklsing.....
En slagmark... kan jo være en offerplass, man ofrer sitt liv for sitt land/folk/stamme
Men kan også være et voldtektsområde av dimensjoner der uskyldige blir rammet og jorden revner av granater
min beste erfaring med "skadet" natur er et nydelig skogsområde som ble til natursti, med grus og drit
Skogens ånd ble forandret, skadet, vingeskutt
den trengte helbredelse
men trenger helbredelse alltid være forandring av mørk, negativ energi?
Kan det ikke av og til være å gjenskape flyt?</t>