Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
For mange år siden lærte jeg "Spitting Image" etter en beskrivelse jeg fant i et tidsskrift. Bakgrunnen var et sterkt behov for å kvitte meg med tunge negative følelser overfor en eks etter et samlivsbrudd. Disse  var i ferd med å stjele all min energi og ødelegge for det samarbeidet som man må ha med en eks når man har felles barn. For en fantastisk effekt metoden har! I ettertid har jeg tenkt på at dette burde alle lære i ung alder. Dette må være en drømmeteknikk for en samlivsterapeut som vil bli ferdig med klientene sine ... men kan brukes i alle sammenhenger hvor et menneske har utviklet et negativt følelsesmessig forhold til en annen.

Nøytralisering av negative følelser overfor enkeltpersoner kan forhindre både vold og i verste fall drap, og bidra til at mennesker med alvorlige uoverensstemmelser igjen kan bevege seg i samme sfære hvor i hverfall en av partene opplever seg upåvirket av det som har vært.  Metoden kan bidra til en bedre verden på en svært enkel måte. Har dere andre flere forslag ...
psbot [Picsearch]
ka går det ut på da. Kan du forklare litt iallfall, æ har nemlig ikke hørt om det før.
Nutch/CVS [Bot]
"kariw":

Dette må være en drømmeteknikk for en samlivsterapeut som vil bli ferdig med klientene sine ... men kan brukes i alle sammenhenger hvor et menneske har utviklet et negativt følelsesmessig forhold til en annen.

Om du tror det er noe nyttig til meg er jeg veldig interessert i metoden jeg også! (jeg er blant annet famileterapeut......)
Hilsen
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kariw  :icon_biggrin:

Det vil jeg også gerne høre noget mere om, da det lyder meget spændende. Man kan jo lærer noget nyt hverdag...

Hilsen  Shamanen  :icon_biggrin:
Francis [Bot]
Det hørtes spennende ut Kariw, det kunne jeg tenkt meg å lære meg. Det vil gjerne høre mer om...
Anonymous
Hvis det er noen jeg har hatt litt anstrengt forhold til ang personer så prøver jeg å visualisere "fredspipe"-seremonier med disse personene. Det er veldig bra for både en selv og ens selvutvikling,fordi slike bitre,irriterte,frustrerte og sinte energier mot noen mennesker er en bremsekloss for ens utvikling.

En gang så gjorde jeg noe kreativt. Det var ei jeg kranglet fryktelig mye med på nettet på et forum. Vi bodde i samme by. Vi møttes og skværet opp. Og nå krangler vi aldri mer. Og jeg visualiserte også fredspipeseremoni med henne i forkant. Så det var fint å rense luften der sånn ja. Og bare sånne "bagateller" kan føre til vondt verre om en ikke gjør noe kreativt med det.  :icon_cool:

Men som sagt det morsomste hadde vært å laget fredspipeseremonier med dem en har negative følelser og tanker rettet mot. Men det er ikke lett å skape da :icon_biggrin:
En skaper også fred med seg selv når en skaper fred og klarner luften med andre selv om det skulle bare være på nettet.
Francis [Bot]
Men som sagt det morsomste hadde vært å laget fredspipeseremonier med dem en har negative følelser og tanker rettet mot. Men det er ikke lett å skape da icon_biggrin
En skaper også fred med seg selv når en skaper fred og klarner luften med andre selv om det skulle bare være på nettet.

Jepp der har du et kjempe poeng, dshaman73! Sender man ut negative energier, "forurenser" man også sine omgivelser med negative energier. Derfor er det vikting at man kan skvære opp og heller spre positiv energi.
psbot [Picsearch]
æ lure nu fortsatt på ka splitting image går ut på.......
visst man klarer å visualisere fredspipe seremoni m dem man har  negative følelser for, har man kommet langt på vei.
Klarer man å la være å ha negative følelser, har man kommet enda lenger.
send ut lys og  kjærlighet istedet for negativ energi.....tøft, men virkningsfullt for alle det gjelder.
Anonymous
"Spitting Image" - beskrevet som en sjamanmetode :
Åndedrettet styrer alt og det hele begynner med pusten din.
Sitt eller stå mens du fokuserer på puste - dype rolige åndedrag helt ned i magen.
(Å stå lent mot et rekkverk og sånn finne støtte for kroppen er kanskje en måte å gjøre det på.)
Mens du puster dypt og rolig  rolig visualiserer du bildet av vedkommende som du ønsker å få ut av systemet ditt.
Kjenn på alle følelsene du har rundt denne personen, alt det negative, - fokuser på bildet av vedkommende som du ser for deg.

Kjenn at det liksom bygger seg opp - alle disse negative følelsene blir som en slags kjempebølge mens du tar
et siste dypt, dypt åndedrag inn - og så - HOLD pusten! Kjenn på det negative, fokus på bildet av personen-
mens du holder pusten så lenge du greier! Hold så lenge du greier til alt det negative rundt personen liksom
er ved å kvele deg. Når du kjenner at nå MÅ du slippe pusten - så gjør du det mens du SPYTTER  navnet til
vedkommende ut. Pust så rolig og gjenoppta hva du nå enn holder på med.

Hvis du føler på deg at "problemet" ikke er borte, gjenta øvelsen.
Det er ingen selskapslek, ikke gjør det med mindre du føler at dette MÅ du gjøre. En liten krangel eller
uoverensstemmelse er ikke nok, for metoden er faktisk ganske drastisk. Den skader ikke motparten,
men å reversere det - til f.eks "spitting image" på lørdagskvelden og forsoning på mandag" - jeg ville ikke satse på at det vil fungere.
Trolig merker motparten bare  at man opptrer normalt høflig, og ikke lenger lar seg involvere emosjonelt. Som mennesker med et bredt følelsesregister er det ikke til å unngå at man før eller siden kommer ut for situasjoner hvor metoden kan være et redskap til å ende konflikter.
Det er ikke nødvendig med noe rituale på forhånd eller etterpå. Det kan gjøres hvorsomhelst, men man bør naturlig nok være alene. Alle kan lære seg dette, og som sagt - min erfaring er god og virkningen har vart i mange år.
Siden metoden er beskrevet i et tidsskrift som dengang var tilgjengelig for alle, ser jeg ikke noe galt i å dele
den med andre. Dette er ikke avskrift fra dette, men slik jeg har brukt metoden etter å lest om den.

Noen som vet opprinnelsen til "Spitting Image" eller som vet om en annen framgangsmåte?
GjenopprettetMedlem
Kan spitting image fungere hvis man har tatt på seg  (eller evt. tatt) sjelebitene til andre mennesker? Eller må en sjaman fjerne dette?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hei Stridshjep.
Nå har jeg aldri praktisert sjelehenting og svarer ut fra dette og fornuft. Spitting Image går kun på ditt forhold til den enkeltpersonen du skal forholde deg til når du bruker metoden, og har ingenting med andre å gjøre. Gjennom visualiseringen av den spesielle personen går du inn i prosessen, som dreier seg om å nøytralisere ditt forhold tilvedkommende.

Hvis du trenger å benytte deg av metoden overfor en person du engang har tatt på deg sjelebiter til - så vet jeg faktisk ikke hvordan det vil fungere. Skulle tro disse sjelebitene blir overlevert til rette vedkommende gjennom sjelehentingen, og ikke blir hengende igjen hos deg. Det vil nå være betenkelig, synes jeg...
Men hva mener andre mer erfarne innenfor sjelehenting?
Hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
gå ut i skauen eller oppsøk vidda
la naturkreftene ete opp de usunne kraftsugere.
naturkreftene er nemlig så mye større en oss på et vis.
men dette må du gjøre regelmessig inntil "spøkelsene" mister fotfeste i sfæren din.
når man er i naturen forsvinner man fra radaren til uhyggene

og man får oppleve seg selv slik man egentlig er og ville vært.