Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Takket være Narnina  :respect: så fikk jeg en tanke om å lage en sånn "takknemlighetstråd" ang om noen har tips om hva en skal si til seg selv ang å takke naturen,mennesker osv - bønner,mantraer osv.

Takknemlighetsbønn om kjærlighet og Universets skaper/Gud av Don Miguel Ruiz:

"Takk,universets skaper, for livsgaven du har gitt meg. Takk for at du gir meg mulighet til å oppleve denne vakre kroppen og dette deilige sinnet. Takk for at du lever i meg med all din kjærlighet, med din rene og grenseløse ånd, med ditt varme og strålende lys.
Takk for at du bruker mine ord for at du bruker mine øyne,for at du bruker mitt hjerte til å dele dein kjærlighet uansett hvor jeg går. Jeg elsker deg akkurat som du er, og fordi du har skapt meg , elsker jeg meg selv akkurat som jeg er. Hjelp meg til å beholde kjærligheten og freden i mitt hjerte. og å gjøre denne kjærligheten til en ny måte å leve på,slik at jeg kan leve i kjærlighet resten av livet. Amen"

Hvorfor det å takke så viktig? Noen som har tanker rundt det? Jeg får en tanke om at det har en positiv effekt overfor kontakten med Universet,åndeverdenen og alt som er. En viktig næring og lim til å holde på kontakten til kjærligheten,helheten og åndeverdenen. 8)
Jeg skal trene og trene - øve og øve på å takke etter jeg har meditert eller har hørt på tromming. Eller etter at jeg har laget mat eller badet. Viktige ting :icon_biggrin:
Anonymous
En viser vel også en slags ydmykhet for alt som eksisterer - naturen og kjærligheten. Det er viktig å være ydmyk for krefter i naturen blant annet. Takknemlighet er det samme som å vise ydmykhet overfor mennesker,naturen og alt som eksisterer.
Anonymous
Jag känner att så länge intentionen och ärligheten är stark, räcker det ofta med ett "Tack ska ni ha!" eller bara en stilla nick med huvudet och "Tack....." I tacket ligger ofta ett offer också - hur gör ni med detta? Jag jobbar ofta med andar som vill ha det ena eller det andra som tack för hjälpen; kött, garn, tobak eller vad det nu kan vara. Offrar man får man mer tillbaka, har jag märkt. Vad tror ni?

Underbart lätt och vackert faktiskt detta. Bra initiativ till tråd David & Narnia  :respect:

Mvh,
Thomas
Anonymous
Trumman:
Jag känner att så länge intentionen och ärligheten är stark, räcker det ofta med ett "Tack ska ni ha!" eller bara en stilla nick med huvudet och "Tack....." I tacket ligger ofta ett offer också - hur gör ni med detta? Jag jobbar ofta med andar som vill ha det ena eller det andra som tack för hjälpen; kött, garn, tobak eller vad det nu kan vara. Offrar man får man mer tillbaka, har jag märkt. Vad tror ni?

Ja, du er inne på noe der ang å "ofre" noe til Universet,åndeverdenen osv. Så en kan forstå dette med å gi "noe" offergaver - så vil en også få mer "tilgang" - noe mer tilbake 8) En viser en slags respekt til naturen og åndeverdenen f.eks om en gir "gaver" ja. Også en ydmykhet som er viktig som jeg har vært inne på.

Urbefolkningsgrupper,sjamaner osv har jo også vært veldig OBS på dette med å gi "offergaver" som takknemlighet til Universet,åndeverdenen og naturen. En viser en slags respekt og ydmykhet som gjør at en får enda mer tilgang til visdom,ekstase,kraft og healing.  8)

Underbart lätt och vackert faktiskt detta. Bra initiativ till tråd David & Narnia  :respect:

:respect: (elsker denne smileyen!!! Så ydmyk smiley..hehe)
Anonymous
Ödmjuk? Jag har alltid tyckt den var goofy.. lite Wanes World (Were not wooorthy!) blandat med Islam!

Mina favoriter:   :w00t: och :whatthef:

Mvh,
Thomas
Anonymous
"trumman":

Ödmjuk? Jag har alltid tyckt den var goofy.. lite Wanes World (Were not wooorthy!) blandat med Islam!

Mina favoriter:   :w00t: och :whatthef:

Mvh,
Thomas

:icon_lol: Men du husker den scenen i Ringenes Herre på slutten i Return of the King da Hobbitene ville bukke for Aragorn, som giftet seg. Men så sa han at de aldri skulle bukke for han, men at han og alle de andre skulle bukke for dem. Utrolig sterk scene..får jo GÅSEHUD her nå.... :w00t: Det forbinder jeg med denne "bukke"-smileyen.. :icon_biggrin: :icon_cool:
Det kaller jeg for ydmykhet,fordi Aragorn ville gi hobbitene æren for at Middel-Earth ble sluppet fri fra Saurons kontroll!
Francis [Bot]
Å takke er vel en måte å vise sin respekt og takknemlighet på til universet/de høyere makter/Gud/naturen/medmennesker...osv... At man har blitt født til denne verden og får oppleve universet med alle sine sider. Med det viser en ydmykhet, at man er villig til å få lære og takknemlig for at man får den muligheten.
Vi mennesker har vel det iboende i oss at vi er takknemlige av natur og da er det godt å ha noen å vise takknemlighet for/ha noen å takke...
Anonymous
Takke er for meg naturlig, som vi puster eller spiser.
Tenk bare på når du gir noe til et annet menneske, og de takker. Enten det er med ord eller du ser det i øynene, det er jo en fantastisk kjærlighet som ligger i det.
Ved å takke gir man noe tilbake..og den som gir, den får...dermed blir det en runddans, en evig ring av kjærlighet.
Francis [Bot]
Ved å takke gir man noe tilbake..og den som gir, den får...dermed blir det en runddans, en evig ring av kjærlighet.

Så sant så sant! Er så utrolig hyggelig å få et takk fra noen som det virkelig lyser takknemlighet fra. Da får man også en bekreftelse på at det man gjør blir satt pris på, og det er jo enda hyggeligere!
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

jeg er taknemmelig for, at verden endelig lukker øjnene op for det spirituelle, så vi endelig kan snakke åbent om det. og få andre til at åbne for sig selv, og finde vejen mod lyset... :eusa_pray:
Jeg er taknemlig for at jeg selv fik lov at finde vejen...  :eusa_pray:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin: