Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noen av dere som har erfaring med dette? Dette virker utrolig spennende....
Tusener av år gamle hellerisninger, hulemalerier og skulpturer er ikke bare tilfeldige kunstneriske utsmykninger fra en forgangen tid. Noen av dem viser oss menneskeskikkelser i bestemte kroppspositurer. De er instruksjoner som lærer oss å gjøre transereiser. I disse mentale reisene kan vi oppnå kontakt med andre dimensjoner av vår virkelighet, og vi kan få hjelp av våre åndefrender.
Hentet fra
www.sjamanhealing.com
Sjelevenn
GjenopprettetMedlem
Var på en messe der jeg fikk en smakebit av dette på en workshop. Det var fantastisk, det ble helt spesielle energier gjennom å innta den urgamle posituren for bjørn. Og det er veldig målrettede energier. Hver positur gir helt egne energier og opplevelser, ifølge Bente Brunvoll.
Det ga mersmak og jeg kommer til å ta et kurs med Bente Brunvoll så fort jeg får tid.. For dette er verdt å utforske mer
Inger Lise
SEO Crawler
interessant tema!
(kommer nesten i transe bare av å lese om det...)
fins det transepositurer for giktbrudne isjaspasienter (neida, jeg er frisk og rask...). bare lurer.
aaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TRANSE!
er ord som smaker....sterkt av.

Anonymous
Var på et foredrag med Eirik Myrhaug og dama hans Bente Bruvoll. Og dette med transepositurer var veldig spennende å bli litt kjent med. Hadde vært spennende å utforsket det mer ja.

SEO Crawler
ja.
hvordan enkelte kroppspositurer skaper spesielle bevissthetstilstander.
lest litt om det. burde være noe å hente der. gammelt stuff.
spennende
GjenopprettetMedlem
Hmmm..... Ja, ikke sant....
Får oppleve dette neste onsdag... under veiledning av Bente Brunvoll.
En venninne har hatt helt fantastiske opplevelser via disse transepositurer.
Hun ble bl.a. ledet tilbake til opprinnelige stjerner og verdener......
hvor hun igjenkjente flere av de hun lever sammen med i dag.....
Litt engstelig... men så pirrende...
Sjelevenn
SEO Crawler
go for it! jeg er misunnelig, som bor oppi gokk!
æsj, enda en ting en må få med seg...
nuvel. skriv gjerne inn her så du deler med oss, etter det hele, sjelevenn!
GjenopprettetMedlem
Ja d kan heltklart anbefales, d finnes positurer for dyr, stjerner, elementer, o.s.v og i tillegg sammens med riktig mantra eller rituale.
GjenopprettetMedlem
Takk for innspillene! Men er det virkelig ingen her inne som har erfaring med dette emnet?
Det er jo veldig gamle ritualer....
Undrende Sjelevenn.
Anonymous
Visst känner jag till detta. Det är Felicitas D. Goodman som "kommit på" detta med transepositurer (igen)
Jag har en bok hemma om transepositurer av Felicitas D. Goodman men har ikke lest den helt än. Har kun bladet litt i den.. Intressant stoff. Noe som kommit naturligt genom årene dock, vissa ånder kan eg kun få ned i kroppen genom specielle positurer, andra verlder må eg ha Just Den specielle sittställningen f.eks..
Nåväl, i boka finns också den "samiske posituren" med - som hon sett fra den bilden då nåjden ligger flatt på mage med trommen sin på ryggen.
http://www.human-potential-movement.de/ ... oodman.jpg[/img]
Hennes skola:
http://www.ritualbodypostures.com/
----
Og på en eller annen måte har man väl erfareing av trance-positurer om man sysslar med sjamanisme? Men efter att Harner gav världen receptet på shamanism ligger ju de flesta ned flatt på ryggen bara.. Det är inte alltid det bästa för de flesta har jag märkt.
En sittande ställning f.eks., där man kan "vagga" fram och tillbaka fram och tillbaka (lite som en gal pleier å sitte

) brukar leda till snabbare och djupare trans/ekstas än att ligga på rygg.
Generellt har jag märkt att ju MER kropp man låter komma med i transen, ju snabbare/lättare går det att komma dit man vill. Detta är något de flesta glömmer helt bort tyvärr ! Skaka, vibrere, spasmer, ryck och vagga fram & tillbaka, bind ihop kroppen med lyden fra tromma f.eks. Ta MED kroppen på reisen. Dregle, spytte, grit tenderne etc... bli gal och bli frisk
Shake (your) rattle and roll (on the floor)!!
Mvh,
ThomasamohT
Anonymous
[…] Noe som kommit naturligt genom årene dock, vissa ånder kan eg kun få ned i kroppen genom specielle positurer, andra verlder må eg ha Just Den specielle sittställningen f.eks..
[…]
Og på en eller annen måte har man väl erfareing av trance-positurer om man sysslar med sjamanisme? Men efter att Harner gav världen receptet på shamanism ligger ju de flesta ned flatt på ryggen bara.. Det är inte alltid det bästa för de flesta har jag märkt.
En sittande ställning f.eks., där man kan "vagga" fram och tillbaka fram och tillbaka (lite som en gal pleier å sitte ) brukar leda till snabbare och djupare trans/ekstas än att ligga på rygg.
Generellt har jag märkt att ju MER kropp man låter komma med i transen, ju snabbare/lättare går det att komma dit man vill. Detta är något de flesta glömmer helt bort tyvärr ! Skaka, vibrere, spasmer, ryck och vagga fram & tillbaka, bind ihop kroppen med lyden fra tromma f.eks. Ta MED kroppen på reisen. Dregle, spytte, grit tenderne etc... bli gal och bli frisk Shake (your) rattle and roll (on the floor)!!
– Tak for en god belæring om trance-positurer, ThomasamohT
tuschen
GjenopprettetMedlem

Tusen takk for ditt bidrag,
trumman!
Det var både belærende og intressant!
Klem fra Sjelevenn.