Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Heisann!

Jeg lurer på en ting her.
Hva betyr det at man er en gammel sjel, og at man ser ting fra den øvre verden tredimensjonalt og i fugleperspektiv?
Jeg tror jeg tolker det slik at en gammel sjel er en veldig vis sjel som har mye å gi denne verden, bare personen som har den sjelen vet å bruke den visdommen som bare ligger der og venter på å få komme frem  :eusa_doh:
Jeg fikk hjelp i går fra "noen" da jeg tok opp boka Sjelehenting, for den slo seg opp på et sammendrag i hva den øvre verden dreide seg om. Men tredimensjonalt skjønner jeg ikke helt, og fugleperspektiv?? Betyr det at man er en liten i universet men ser ting vidt og bredt?? At man får med seg tingene utifra den måten de er på?    Uæhhhhhh  :exclaim:

Ha ei flott og utmerket helg alle sammen  :innocent2:

Klæm fra Englemor
GjenopprettetMedlem
Er ikke det også en som har levd mange ganger.....

Har også hørt at har du blodtype 0 ; urtypen, har hatt flest liv, og ofte naturlige anlegg for sjamanisme.

Hilsen Sjelevenn.
GjenopprettetMedlem
Fugleperspektiv er når du kan distansere deg og få et helhetsblikk. Når du er på marka ser du bare det som er rett fremfor nesen og ser dermed saken fra bare en side. En edelsten - falkeøye - har med å øve seg på å se i fugleperspektiv.

En gammel sjel er en sjel som har levd flere ganger og oppnådd en viss mengde visdom. Det fins også nyere sjeler som er født for første gang i dette livet. Den som har en gammel sjel og får tilgang til sin egen gamle kunnskap får dermed et fugleperspektiv. Kommer seg opp i lufta, distanserer seg og ser mer enn det som er bare her og nå.

Tredimensjonalt - Fugleperspektivet er ikke som et bilde på et ark, men mer som en film, eller som du var der selv. Du ser det i høyde, bredde og dybde.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Sjelevenn:
Har også hørt at har du blodtype 0 ; urtypen, har hatt flest liv, og ofte naturlige anlegg for sjamanisme

Veldig interessant setning det der. Selv om jeg har blodtype 0 så tror jeg likevel at andre mennesker med andre blodtyper har også naturlig anlegg for sjamanisme o.l.  Men har du noen kilde til det du sier overfor der?Husker du hvor du fikk info om det`du sier overfor?  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Vi kan ta en avstemning eh, Hvor mange som har blodtype 0 av oss...he he :biggrin:

Det var en god venn med virkelige emner, som fortalte meg det.... hun hadde det fra egne erfaringer..
SEO Crawler
det med blodtype, tror jeg bare er noe tull.  når jeg skriver "tror", så uttrykker jeg meg pent og forsiktig, for høflighets skyld.

og, jada, jeg har A, ikke 0.

likevel, nå beveger vi oss inn i bambusland, det neste er vel en lovprisning av det indiske kastesystemet...

blodtype 0 kan vel ha noe med urfolk og denslags å gjøre, og det kan være noe innen den tematikken, hva angår kroppens domene...

men sjelen...eller hva vi kaller det....

er ikke materiell, kan ikke måles etc..

kom igjen da.  man trenger vel ikke være "blåst" fordi man er "alternativ"

en person kan ha evner, være sympatisk etc etc, og likevel ha et par solide tufseteorier oppi alt det gode...

og en grei kar som meg, kan bli ganske ufyselig av og til.

hvis en viss type blodtype indikerer høyere åndelighet, så skal jeg spise alle kokkehattene til alle sjefskokkene i norge.

kroppen er arv, jord, mat...

tullebukker!    :moreevil:
SEO Crawler
eeeh, vent litt nå.

"flest liv" - betyr det at en har ekstra tungt for det...?  (  :eusa_liar: )

nuvel

nu backer jeg ut.  blodsukkeret krever sitt, kroppen - som er lagd av mat - krever sitt.
Anonymous

hvis en viss type blodtype indikerer høyere åndelighet, så skal jeg spise alle kokkehattene til alle sjefskokkene i norge.

tullebukker!    :moreevil:

:badgrin: :lol: Det er sikkert en fordel å ha blodtype 0 på andre måter. Men dette med mer åndelighet er jeg også enig med deg i at det er overdrevet og føler at det ikke stemmer.
GjenopprettetMedlem
Uff da....
Det var ikke meningen å fornærme noen....

hvis en viss type blodtype indikerer høyere åndelighet, så skal jeg spise alle kokkehattene til alle sjefskokkene i norge. tullebukker!

Åndelighet finns så klart i alle blodtyper....
Ville bare dele denne "ideen."

Må visst tenke meg to gangerom før jeg legger inn noe....
SEO Crawler
FORNÆRMET!!!

JEG ER IKKE FORNÆRMET!!!    >:( :w00t:

nuvel, med mat i magen, og litt mer ro i "hans william steinfeld-temperamentet" er det på sin plass å si at...

igrunn var det litt artig med en sånn teori.  men tro på den...ikke her i gården  :moreevil:

hva med blodtype A?   A er jo først i alfabetet.....sikkert de mest åndelige folkene...det "føles" helt rett, liksom (  :eusa_liar: )

en sjelevenn, er en sjelevenn. kan vel ikke bli uvenn med en sånn.

suss suss, god helg. alt godt!   ( :moreevil:)

:respect:
GjenopprettetMedlem
"David":

tullebukker!    :moreevil:

:badgrin: :lol: Det er sikkert en fordel å ha blodtype 0 på andre måter. Men dette med mer åndelighet er jeg også enig med deg i at det er overdrevet og føler at det ikke stemmer.

:lol: :lol: :lol: :respect:

Jeg likte den der godt jeg... i 2 minutter mens jeg leste videre nedover siden her var jeg den lykkelige og åndelige type 0  :lol:

Men seriøst, jeg tror ikke blodtypen kan ha noe med åndelighet å gjøre...
Likevel, jeg likte den jeg

Tina
Anonymous
Takk og takk for mange gode svar    :)

De skal jeg ta med meg videre på veien

Englemor    :innocent2:
Anonymous
Hej Englemor
Så gode spørgsmål du stiller :)

Og din forklaring, Stridshjelp …  :respect:

Fugleperspektiv er når du kan distansere deg og få et helhetsblikk. Når du er på marka ser du bare det som er rett fremfor nesen og ser dermed saken fra bare en side. En edelsten - falkeøye - har med å øve seg på å se i fugleperspektiv.

En gammel sjel er en sjel som har levd flere ganger og oppnådd en viss mengde visdom. Det fins også nyere sjeler som er født for første gang i dette livet. Den som har en gammel sjel og får tilgang til sin egen gamle kunnskap får dermed et fugleperspektiv. Kommer seg opp i lufta, distanserer seg og ser mer enn det som er bare her og nå.

Tredimensjonalt - Fugleperspektivet er ikke som et bilde på et ark, men mer som en film, eller som du var der selv. Du ser det i høyde, bredde og dybde.

… Dette får mig til at tænke på aboriginernes kunst (ur-australierne). Deres billeder rummer dybe historiske, religiøse og sociale temaer overleveret til dem fra deres forfædres ånder gennem »drømme«. Og ikke nok med det! – På samme tid er billederne også regulære kort over landskabet malet i fugleperspektiv med angivelse af vigtige vandhuller, højdedrag, plante- og dyreliv i det område kunsteren bor eller hører hjemme.

Her et link til »Falke-drøm« af Abie Jangala
http://www.nangara.com/images/glimpse/94-Abie.html

Bare nogle tanker. – Er jeg en tullebuk, må I bare sætte mig på plads :badgrin: :lol: :w00t:

tuschen
Anonymous
… Dette får mig til at tænke på aborigineres kunst (ur-australierne). Deres billeder rummer dybe historiske, religiøse og sociale temaer overleveret til dem fra deres forfædres ånder gennem »drømme«. Og ikke nok med det! – På samme tid er billederne også regulære kort over landskabet malet i fugleperspektiv med angivelse af vigtige vandhuller, højdedrag, plante- og dyreliv i det område kunsteren bor eller hører hjemme.

– Malerierne af »drømmene« er naturligvis både statiske og begrænsede til et udtryk i kun to dimensioner  :o :w00t:

tuschen
GjenopprettetMedlem
Huff, har fått feil blodtype og sliter til tider virkelig med min A+!!
Tilgi min ikke altid like gode humor...
-men jeg syntes faktisk denne påstanden var VELDIG morsom!
(Skulle vært interressant å vite om det var en 0-er som fikk ideen, hehe :icon_lol:)

Tredimensjonalt:
Alt det man henter inn med sine sanser blir analysert og tolket.
Verktøyet er Referansene livet har gitt oss...
i form av den lærdom vi har klart å plukke opp av det livet har latt oss erfare.
Der er både +, -, *, / og delete.

Mens vi lærer bruker vi det vi allerede har lært, derfor finnes det like mange oppfatninger av ting som mennesker, dette fordi ingen har identiske erfaringer.

Å forflytte seg 3-dimensjonalt rundt noe kan være å bruke både Altets og sine livs visdom for å hente en dypere forståelse ut fra hva sansene bringer.

Både 3-dimensjonalt og Fugleperspektiv kan være "å stille seg utenfor"
-som observatør.
At man nøkternt se verdens begivenheter uten å være deltaker,
dvs at man "bare" henter informasjon.

Interressant tema, så små ord men likevel av så stor betydning...
Anonymous
Flere lys tændes :idea: :idea: :idea: i mig  :w00t:.

Tak Biernna  :eusa_clap:.