Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
For 8 år siden våknet jeg av denne visjonen: Jeg ser et mannsansikt med et intenst blikk. Mannen har langt grått hår, og øyne som er gjennomskinnelige blå. Det er et gammelt ansikt, men liksom tidløst. Han er kledt i en skinndrakt, og jeg føler at denne personen har gått ut av sin tid og inn i min. Han betrakter meg granskende, som om han vil teste meg på et eller annet vis. Så er han borte ...
I samme tidsrom får jeg også inn visjonen av en boplass - som i fugleperspektiv. Vil tro det er steinalderboplass etter det jeg vet om disse ...
Om høsten samme år står jeg i lavt kveldslys utenfor huset mitt og der ned mot sjøen. Plutselig står det ei grå og kvit simle foran meg på berget. Jeg begynte virkelig å dra meg sjøl i tvil, og så var visjonen borte. I berget fant jeg streker som former forparten til et reinsdyr. Jeg hadde en intens følelse av at jeg ikke er alene om å sett dette ...
Det gikk noen år før jeg plutselig fikk behov for å kalle på det man sies å ha - hjelpere ...
I et glimt ser jeg mannsansiktet fra den første visjonen et speil. Jeg ser det liksom bak mitt eget ansikt og tenkte litt humoristisk: Ja,ja, er jeg en reinkarnasjon av denne mannen ? - eller er han en forfader fra langt tilbake...
Men siden da har jeg alltid følt en hjelpers nærvær, og jeg er sikker på at det er flere av dem. Hva slags rolle den grå og kvite simla har, det vet jeg ennå ikke - men den ga meg en intens følelse av glede - kanskje er det noe jeg har opplevd i et tidligere liv ...?
Anonymous
Intressant!
Ja kanske tidigare liv kanske, jag har ingen aning, jag har ingen erfarenhet av sånt och vet inte helt om jag ror på det.
Mvh,
Thomas
Yahoo Slurp [Bot]
Hej kariw
Som du selv skriver med tiden: der findes ingen tid, sted eller rum i den åndelige verden. Men det har nok været en af dine hjælpere, men gør dig selv den tjeneste næste gang, at spørge hvad dine hjælpere kan hjælpe dig med, så ville du ikke være i tvivl mere, hvad det er der foregår for dine hjælpere vil dig det kun godt..
Hilsen Shamanen

Anonymous
Jeg ba min hjelpere vise meg veien min, og jeg har etterhvert opplevd at svarene kommer til meg og at tingene legger seg så merkelig til rette. Den dagen jeg stilte meg åpen for alt dette, og kastet innlært skepsis ut av vinduet ble et vendepunkt.
Men veien dit på "egenhånd" ville jeg likevel ikke vært foruten.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kariw
Selv om der sker de mærkeliste ting og sager, vil vi nemlig ikke være foruden, for de tilstande er så vidunderlige...Jeg har det selv på samme måde. Som du siger finder vi svar på det vi oplever.
Hilsen Shamanen

Anonymous
Hei alle
Jeg lurer på hvordan jeg kan komme i kontakt med mine hjelpere - er det noen som kan hjelpe?
Jeg har ingen kurs. Har erfaringer men ingen "lærte" teknikker. Er undrende og stiller meg opp her som tom.
Mvh
Rune
Yahoo Slurp [Bot]
Hej rasha
Du kan meditere, og der igennem også møde dine hjælpere...
Kald på den, men det er vigtigt at vide hvad du skal have hjælp med, spørg altid om en direkte hjælp... bliv ikke bange når de så kommer.
Hilsen Shamanen

Anonymous
takker og bukker for fine svar. Angående tromme-reise med en sjaman så er det ikke mulig her i Hammerfest så vidt meg bekjent. Skulle trengt tatt bodd en plass hvor det finnes slike alternativer. Her i byen er det ikke noe....
mvh
RUne
Anonymous
Hei igjen.
Jeg tror nok at du kan få kontakt med dine hjelpere uten hjelp av trommereise. Ønsket ditt er jo der, så spør rett og slett om å få kontakt.
Jeg opplever at jo mer bevissst jeg ble på hjelperene mine, jo mer kontakt fikk jeg.
Mitt første møte med min hjelper var under meditasjon. Riktignok ba jeg om kontakt for mange år siden, og kjente en hand på ryggen min uten at jeg så noen bak meg. Den gang tenkte jeg det var min livlige fantasi som var årsak til det. Siden jeg ikke så noen, kunne det jo ikke stemme at jeg kjente en hand på ryggen. Min tante utbrøt i den samme tiden, hvem er den skyggen som dilter etter deg.
Jeg fortrengte det i mange år, så skygger i sidesynet, men tenkte ikke over det. Nå er jeg bevisst, og nå ser jeg de og vet hvem de fleste er.
Jeg opplever at de blir veldig glad for at man ønsker kontakt.
Da jeg var barn opplevde jeg dette som naturlig, men dette ble fortrengt i mange år.
Anonymous
Hej Rune och välkommen hit!
Det finnes flera goda måtr å finne hjälpeånder på. En kan vara att be, var natt, om att få träffa din hjälpare i drömmelandet. Fortsätt be tills du får svar. En annan metode är att gå i skog och mark (om en söker plantehjälpare t ex) med t ex skallra/rassle i handen. Se om noen speciell plante eller del av en växt "stands out" från den övriga floran, gå fram och sitt ned ett tag med planten, skaka din skallra/rassle vis du vill det, se om det sker noe. Be så om att få 2 små delar av den, spis dem och gå så hjem igen.
Väl hjemme kan du lage en trommereise den samme vei du gick för å finne planterne. Sitt som du gjorde men nu helt "på Insidan" och kom i kontakt med denne hjälparen och lär vad den kan hjälpa dig med.
Ett tredje sätt, som redan nämts här, är att lage en trommereise, och "jakte" på en hjälpare. Ett fjärde sätt finner du i utesittning, att sitta ute aleine i naturen, långt från människor, en natt eller flera med intensjonen att finna hjälpare.
Hoppas du finner noe som virker för dig!
Mvh,
Thomas