Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Altså! Når man sier at sjamaner kan forene denna verden med den andre, hva betyr det? Bringe denne verden med den andre liksom? Også hørte jeg av en venn at det fins flere type sjamaner, hvilket typer? Hvor kan jeg lese om alle? Og jeg hørte også at sjamaner tror på mange guder, som f.eks. Skogs guden, sol guden osv. osv. Gjør de det? Og kan ånden til sjamanen komme inn i kroppen til selve sjamanen, sånn at sjamanen for den styrken til ånden? Må alle sjamaner kunne spille på tromme og ha egen sang? Hva er hele poenget med og være sjaman? Unnskyld for noen dumme spørsmål men har virkelig blitt inntresert i sjamanisme og lurer på åssen og finne ut om en er det! :D Vel, takk på forhånd  :biggrin:
Anonymous
Synes du stiller noen veldig bra spørsmål jeg  :icon_biggrin: Selv er jeg ikke sjaman, men har hatt noen reiser og glimt/syn av subtile ting i naturen, som å se auraen på trær og av og til noen lysopplevelser. Dette med å bringe denne verden med den andre... da tenker jeg på min oppdagelse/erkjennelse at jeg er en større del av universet enn jeg trodde. At det handler om å åpne seg opp for andre bevisstheter, lære av det og integrere lærdommen i "denne virkelighet". Kommer ikke på noen bedre forklaring akkurat nå....
Det om alle må ha en tromme, står det noe om på forsiden, blant annet innunder "stille sjamanisme".
Trommen er jo et redskap for å gå i transe. Det kan man også gjøre under meditasjon, ved help av musikk, sang, dans...mm..
Det står også en del ting flere steder om , hvem er sjaman og hvorfor. For eksempel innunder "sjamanisme" på debattsonen her.
Har selv lest Ailos bok, Sjamansonen, og kan anbefale den.
GjenopprettetMedlem
Tusen hjertelig takk for svar :D  :biggrin: Hvordan finner man kraft dyr? eller hvordan for man dem til deg liksom? hakke følt noe sånt ennå men hadde hvert fint og føle/se noen kraft dyr! elsker ånder og sånt.. ekker redd det i det hele tatt! aah:D hehe... Tusen hjertelig takk for svar! :) Og lurer fortsatt på om det går ann og få ånden i seg og få dens krefter! Og hvor mange chakrar har vi mennesker? Og hva er hyoi fusion? Er det at man får åndenes skills? I tilfelle hvilket sjamaner kan hyoi fusion? Takk for svar nok en gang! Vennlig hilsen Mort3n
Anonymous
Det jeg har lært om kraftdyr, er at det er kraftdyret som finner deg, og ikke omvendt. Du kan bli flinkere til å legge merke til dem, ved å trene opp intuisjonen, og å reise, eller drømme.

Mennesker har flere tusen chakraer egentlig. Det er sanskrit og betyr hjul. Vi har slike energipunkter i hele kroppen, med kanaler imellom alle, så alle er forbundet med hverandre.
Ved sykdom, oppstår det en energiblokkering i disse kanalene og ubalanse i chakraene. Det er dette akupunktører fikser på når de stikker nåler, og nålen stikkes da inn i et av chakraene, for å energien til å flyte fritt.
(Det gjelder både det fysiske og det psykiske.)

Vi har syv større hovedchakraer fra skrittet/halebeinet ca. og opp til toppen av hodet. Men jeg har også lest om åtte, ni og tolv chakraer hvor det åttende befinner seg litt over hodet og som er ens høyere bevissthet, arketypeverden. Dette er et stort tema, men det er mye informasjon om det overalt.
Søk på nettet og gå på biblioteket, så finner du mye.

Noe viktig jeg har lært på min søken, er at det det handler om, er bare å åpne seg. Vi har mye i  oss og rundt oss, og det er der hele tiden. Vi blir hele tiden hjulpet, og læringen kommer til rett tid. Det gjelder å lytte, være oppmerksom. Vi får nok ofte hjelp av kraftdyr uten å tenke over det, de gangene vi følger intuisjonen, får oss en lærepenge, mottar visdom, møter noen som forteller oss noe viktig etc..
Har aldri hørt om hyoi fusion.
Håper dette var til hjelp.
Kristin
GjenopprettetMedlem
Hei, de svara hjalp veldig mye :) tusen hjertelig! Men, åssen trener man opp intuisjonen? Og har ikke tromme, og veit ikke åssen og reise, kan du gi meg en sang? Og åssen og drømme oftere? Takk for hjelpen!  :respect:
Anonymous
Jeg sa trene opp, men det mest riktige er jo at alle har den, men at folk bruker den mer og mindre, og oftest for lite. Jeg sa det i forbindelse med det å bli kjent med kraftdyr, og da tenker jeg på det å stole på hva følelelsen sier deg. Om det er et/noen du føler en spesiell tiltrekning mot.

Det står jo en del om drømmer på disse sidene. Jeg pleier også å være oppmerksom på dagdrømmene mine, for det ligger mye der også.  Jeg har heller ikke tromme, men bruker meditasjonsmusikk, steiner og av og til ingenting.
Jeg tror også at hvis du retter oppmerksomheten mot det, og vil drømme, så vil det komme.
Eller om du skriver ned og studerer de som allerede er der. Noen drømmer kan man undres over i lengre tid og finne ut noe nytt om etter et år, mens andre blir man fortere ferdig med.
Har dessverre ingen sang.
Anonymous
Har du forresten hørt om det tredje øye? Det er chakraet som ligger omtrent midt imellom øyebrynene dine.
Det er dette man stimulerer for å, hehe, ja nettopp trene opp intuisjonen til å bli bedre.
Fargen er blå, og blå steiner fungerer som oftest på dette chakraet. Man kan også visualisere (forestille seg billedlig) at det tredje øye vokser seg større, og at det kommer hvitt lys og strømmer kjærlighet inn og gjør det klarere, det får en klarerer blåfarge og blir større.
Det samme kan man gjøre med de andre chakraene. Det er vanlig begynne ved roten å gå oppover.
Dette kalles chakrameditasjon og det finnnes mange eksempler og variasjoner på det.
GjenopprettetMedlem
Ey. Tusen hjertelig takk for svar! Men, kan du gi meg en side på en perfekt "oppskrift" på en/flere chakra meditasjons øvelser? Takk for hjelpen! Hjalp meg mye! Skal prøve alt samma! :) Takker :biggrin:  :respect:
GjenopprettetMedlem
Du finner en fin chakra-meditasjon her:

http://sjaman.com/forum/index.php?topic=1743.0

Lykke til.
GjenopprettetMedlem
Takker Bukker Nikker og Neier! :)  :respect: Lys & Kjærlighet!
Anonymous
Noe viktig jeg har lært på min søken, er at det det handler om, er bare å åpne seg. Vi har mye i  oss og rundt oss, og det er der hele tiden. Vi blir hele tiden hjulpet, og læringen kommer til rett tid. Det gjelder å lytte, være oppmerksom. Vi får nok ofte hjelp av kraftdyr uten å tenke over det, de gangene vi følger intuisjonen, får oss en lærepenge, mottar visdom, møter noen som forteller oss noe viktig etc..

Helt enig med deg Kristin!!! Takk fo/r beskrivelse!
Jeg har laert meg ogsa° viktigheten av tillit. Uten det ga° ingenting. Og litt mot. Og kanskje somme tider bare holde ut at alt er annerledes som man har tenkt seg det. Forventer ingenting - og det kommer bedre!
Anonymous
Takk, fint å kunne hjelpe til litt  :wub:
Anonymous
Kom forresten på et eksempel her nå, kanskje det kunne være en inspirasjon.
Jeg reiser ikke noe særlig nå, så jeg bruker fornemmelser og innfall, og det som gir meg energi til
inspirasjon. For et par dager siden, da jeg satt på bussen, fikk en slik herlig fornemmelse av en tiger.
Hmm, hva vil den si tro? Jeg hadde ikke undersøkt tigeren noe særlig, og sto helt blank.

Dagen etter kom jeg over en veldig spennende bok i en bokhandel om den nordlige noden i fødselshoroskopet.
Jeg fikk en drøss med aha-opplevelser. Det handlet blant annet om det å analysere for mye, når man er så
opphengt i ha orden, fordi man ikke helt stoler på at tingene ordner seg, og at som sagt, alt er der.
Jeg kom også over en tekst på nettet bare tilfeldig som handlet om det samme. Det var også nå jeg var helt
klar for å lese det kapitlet om den nordlige noden.

Da jeg leste noen stikkord om tigeren, stod det blant annet "action without analysing". Og det var også nå jeg var
klar for å forstå dette fullt ut. Så de er ikke lengre unna enn det  :wub:
Anonymous
A° laere seg tie og lytte.....og vente.....

Takk Kristin!
GjenopprettetMedlem
Tusen hjertelig begge to! Det har hjulpet meg mye! :)  :respect: Takk takk!  :biggrin: