Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Trenger litt hjelp og tips om noen kan.

- om denne ikke hører til her så må dere bare flytte den  :icon_redface:

Har en pusekatt som ikke vil hjem.
Hu har blitt jaget og plaget av en nabokatt som ikke vil la henne være i fred og nå har hun stukket av og vært borte i nesten 2 uker.
Vi har funnet henne 2 ganger ved huset der vi bodde for ett år siden, og vi har da hentet henne hjem. Holdt henne inne en dag eller så, men så snart hun går ut så kommer hun ikke tilbake  :(
Den katten på siden av oss er på henne og banker henne så snart hun stikker hodet ut, han rett og slett jakter på henne.
Synes det er trist, men vet ikke hva jeg kan gjøre?? Hun er ikke vant til å være innekatt, så det er et litt dårlig alternativ, men vurderer det nå som det begynner å bli kaldt.
Vår katt er ikke vant til andre dyr, hverken hunder eller katter fra der vi bodde før, så jeg er redd hun heller vil bo ute enn å nærme seg nabokatten...

Er det noe jeg kan gjøre, enten gjennom meditasjon, reiser eller noe? Vil så gjerne hun skal komme hjem igjen  :wub:

Tips og råd mottas med stor takk :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei, Masi

Det er trasig når katten ikke vil bli boende, men en dag inne er nok alt for lite.
Det må minst 10 til 14 dager til for at den skal skjønne at den har fått nytt hjem..

Samin ;)
GjenopprettetMedlem
Den har bodd her sammen med oss i flere måneder før nabokatten ble stor nok til plage henne og i tiden før har det bare gått bra  :shyone:
GjenopprettetMedlem
Har du holdt henne inne i ca 14 dager etter at nabokatten ble stor nok til å sloss med henne?

Er ikke nabokatten kastrert? Er hun sterielisert?  :)
GjenopprettetMedlem
Nei, har ikke holdt henne inne så lenge etter han kom på banen.
Hun er sterilisert, men tror ikke naboens katt er det.

Har bestemt meg for å holde henne inne et par uker uansett når vi finner henne igjen.
Sist vi fikk henne hjem skulle vi holde henne inne, men en av de minste (3år) slapp henne ut om morgenen mens vi var opptatt med mat og kles-styr :icon_redface:
Ikke helt enkelt å forklare dem hvorfor pus ikke skal ut selv om hun skriker ved døra :icon_rolleyes:

Finnes jo så mye innen det alternative og sjamanismen dreier seg jo mye om dyr/kraftdyr.....så derfor tenkte jeg... :icon_redface: ............
Fikk det bare for meg at jeg kanskje kunne kontakte hennes hjelpere (om dyr har noen da?) og si at hun er trygg nok til å komme hjem, - eller noe  :icon_redface: :razz:

- Sa jeg var fersk altså  :razz:  :P
GjenopprettetMedlem
Ikke vær flau da vennen  :biggrin: Ingen spørsmål her inne er for dumt se ;D

Om ikke det funker, å holde henne inne.....

Er det mulig å hjelpe denne katten med healing?....Spørsmål til dere andre på sonen!
GjenopprettetMedlem
Ville nok kanskje flytta etter hvert sjøl også dersom jeg fikk juling hver gang jeg gikk ut! Så det er jo forståelig at katta stikker. Å heale henne hjelper vel ikke stort hvis hun fortsatt får juling, og å sende beskjed med kraftdyr om at hun er trygg ville vel bare være juks?
Nåja, jeg mener man kan kommunisere med katta direkte. Ta en meditasjon/reise eller hva du vil kalle det, og se for deg katta, ta kontakt med henne. Så kan du spørre henne om det er noe du kan gjøre for at hun skal flytte hjem igjen. - Og du kan fortelle henne at du gjerne vil ha henne der!
Verdt et forsøk vel? Gjør ingenting om du føler at du bare fantaserer når du snakker med katta, lytt likevel!
Anonymous
Jeg synes ikke det høres så dumt ut å gi henne healing. Jeg har selv tre katter (+ to små kattunger nå). Har to monser og ei pusi. Den ene monsen fikk vondt i ene bakfoten. Foten hovnet opp og var dobbelt så tykk som normalt og den var glovarm (betennelse). Så jeg bestemte meg for å gi den healing før jeg ev tok den med til veterinæren. Dagen etter begynte den allerede å bli bedre og etter andre dagen, gikk den nesten normalt igjen. Den ble helt  fin igjen. Dette skjedde for ca.3 mnd siden og etter det har den konstant holdt seg i nærheten av meg. Og av og til kommer den og skal ha påfyll. Da legger den seg på fanget mitt, med bakenden mot meg og gjemmer ansiktet mellom forlabbene. Slik ligger den i 4-5 minutter, så hopper den ned, strekker seg og vasker seg.
Du kan jo prøve. Dyr er jo ekstra mottakelige for våre energier. Lykke til!
GjenopprettetMedlem
Prøv å få kontakt med katta,si så til henne at hun ikke skal være redd.Så lenge et dyr ser at du er redd utnytter det situasjonen.Selv snakker jeg med marsvinene til jenta,hun bruker åspøre hvorfor dyrene lager rare lyder til meg når jeg snakker med dem.Man må bare komme på samme bølgelengde. :wub:
GjenopprettetMedlem
Hvordan kommer man på bølgelengde med dyr da? Eller kan snakke med dem å forstå dem.?

Skulle gjerne hatt et pat ord med Buddy her, han er totalt umulig om dan....... :lol:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk til alle dere kloke mennesker  :wub:

Jeg skal prøve å ta en reise for å snakke med henne og så snart jeg finner henne skal jeg prøve alle tipsene her,
er ikke noen ekspert på hverken det ene eller det andre men kan jo uansett ikke bli verre :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Ingenting er umulig,det tar bare lengere tid :wub:
GjenopprettetMedlem
Sant det, Ørnen  :wub: