Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous

Som vi kjenner til, fra egne spekulasjoner, eventyr og sagn, så er "trollmannes hatt" overhodet ingen vanlig hatt...

I "Trollmannens læregutt" hadde hatten kjempkrefter, som overveldet den nysgjerrige novisen totalt...

Men er det egentlig noe i det? ;)

Den kan fra utsiden se ut helt tilforlatelig ut, men hva finner vi inni?

Den kan ha mange ytre former, min personlige favortitt er den spisse, den gir meg perfekt mening. Den med fire tenktakler er også logisk for meg, men dette er altså hattens ytre former.

Men hva finnes på innsiden?

GjenopprettetMedlem
På innsiden av hatten finnes det vi velger å ha der
Anonymous
"Wolf":

På innsiden av hatten finnes det vi velger å ha der

OK, hva velger DU å ha der? :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Hatten har mange rom, så det er plass til mye.
De fleste rommene mine er nok fyllt med positiv galskap
og skapertrang,
men det finnes også en god del rom som ennå ikke er åpnet,
noen er lukket for godt,
og andre igjen bør helst ikke åpnes i det hele tatt.
I tillegg finns det trivielle hverdagsrom,
hmmm... trimrommet har jeg aldri finni,
men det største rommet er nok det svevende rommet,
er stadig innom der i forsøk på å fange noe av det som er der  :w00t:
Anonymous
Interessant Herr Ulv, interessant.

Tusen takk for gode og interessante innspill.

Min er usynlig, klassisk, spiss, og på innsiden finnes det en akselrerende spiral, som finner en sirkel, spinner rundt litt i den,  lader opp, slipper seg ut i spiralen igjen, akselrerer maksimalt igjen, finner en sirkel, spinner litt, lader opp, slipper seg ut i spiralen igjen, akselrerer alt remmer og tøy, finner så en tredje sirkel, den er et hull, som man smetter igjennom, bak det hullet finnes blant annet en tunnel av lys...

Etslags møtested. Men jeg har sluttet med magi, og blitt mystiker istedet. Livet selv er den store magien. For meg.

Hva slags ytre form har din hatt?
GjenopprettetMedlem
Innledningsvis nevnte du en hatt med fire tentakler,
kan nok minne om den vil jeg tru
bortsett fra at det er nærmere 20 tentakler på min,
og det er faktisk veldig flott å se hvordan disse danser
sin egen dans mens jeg danser min
Anonymous
Oj, bare å ta av seg hatten for hatten din... ;D

Den spisse assosierer jeg utelukkende til elementet spirit.

Den med fire tentakler assosierer jeg til elemantene, man er jo selv spirit, i midten av disse.

En hatt med nærmere 20 tentakler, da ville jeg muligens ha gjettet på 16, altså en tentakkel for hvert subelement; eks; ild av vann, ild av luft, ild av jord, og ild av ild, altså 16 tilsammen.

En 17. ville muligens ha rommet ren spirit? (tenker ikke på 96%, men noe sterkere enn det da )

Om det var 20., hadde det dekket subelementene av spirit. Muligens kunne en nr. 21 vært på sin plass da, som spirit av spirit, altså også innholdet av min klassiske, men for tiden usynlige spisshatt.

Inspirerende hatt du har.

Inspirere, av - in spirit, altså det å få ånden over seg, eller å være i ånden.

Er det noen slik kode som ovennevnt for konstruksjonen av hatten din?
GjenopprettetMedlem
Åjaada, hatten er inspirerende den og bedre og bedre blir den,
for du skjønner det at
4 tentakler representerer elementene
4      "                "        rasene
4      "                "        retningene
4      "                "        det mytiske
4      "                "        rene inspiratorer som suger til seg utenfra
og midt under alt detta finner du meg :w00t:
GjenopprettetMedlem
Hoss mange menesker speiler en hatt personen,derfor finnes det så utrolig mange forskjelige hatter :eusa_clap:
Anonymous
"ørnen":

Hoss mange menesker speiler en hatt personen,derfor finnes det så utrolig mange forskjelige hatter :eusa_clap:

Hmmm...Ja, det er faktisk mulig at jeg er noe mer ensporet enn vår venn Ulven her..  :biggrin:

Flosshatt blir i hvert fall altfor konvensjonelt for meg, men kunne vært ideelt for både Ulven og Ørna, ettersom de ofte inneholder kaniner, og de står på menyen til begge disse edelmodige rovdyrene... :biggrin:

Hva slags hatt foretrekker du Herr Ørn?

( Ps. En samtale med ulven og ørnen om magiske hatter........, er igrunnen temmelig litterært og visuelt. Det rommer faktisk nok assosiasjoner til et helt eventyr.... ;D...Synes allerede jeg ser det på Barne-Tv ...
Fikk en god ide her, kommer tilbake til det eventyret seinere.

Dette forumet er jo så interessant at det er vanskelig å rive seg løs... Tror jeg drar på Teddy`s og tar en Cappucino... kommer inn døra der klokka 16.47, jeg ikke til å ta feil av... :lol:... Kaffe?)
GjenopprettetMedlem
Trollmannens hatt :wub:
GjenopprettetMedlem
Der er en hatt for oss alle...slik hatten passer ;)Selv har jeg en hatt med en skatt
tror kjære surrealist ville bli fin i floss.
med lang svart frakk og helt i kross
Artige vendinger og pussige vinkler
min hatt har vindeltrapp og veranda uten sprinkler
der står jeg alltid og vinker
mens tiden sakte minker
:o
AdsBot [Google]
Mange fine hatter her :eusa_clap: Og noen av oss kan ikke klare seg med bare en, f.eks har jeg mange hatter. Snart tar jeg vinterhatten på.
Anonymous
"Wolf":

Innledningsvis nevnte du en hatt med fire tentakler,
kan nok minne om den vil jeg tru
bortsett fra at det er nærmere 20 tentakler på min,
og det er faktisk veldig flott å se hvordan disse danser
sin egen dans mens jeg danser min

For et herlig bilde jeg fikk av denne beskrivelsen! :eusa_dance: :lol:

En nydelig tråd, som jeg bare må ta hatten av for. :biggrin:

Min hatt, ja min hatt er stor og rund. Inni den svever en litt mindre klode, omhyllet av vann.
Dette er ganske strevsomt å balansere, så jeg vingler rundt omkring og vifter med armene.
Av og til faller jeg, og da tapper jeg ut litt av vannet, reiser meg og prøver balansedansen igjen.

-herrejerimi, for en teit hatt. :P :razz: :razz:
Anonymous
Om alle var splitter nakne, bortsett fra en av dem, som bare hadde en hatt, så er det stor sannsynlighet for at nettopp det var sjefen...

( Let us get drunk, and go naked!  >:( )
GjenopprettetMedlem
You can leave your hat on..... :lol: