Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Vel. hei til noen av dere...har hvert innomm å lest noen innlegg.
Svarte på 2 innlegg.
Faktisk, så ble jeg litt skuffa....jeg forventa meg mer fra naturen...fra skog, fjell, vann,å sånne meg opplevelser.
Som, virkelig ga deg noe.
Fant, de 2 som jeg svarte på.
Ikke, dømm meg. Du, finns nok her du og, ett eller anna sted.
Takk, for jeg ett innblikk på denne sia. Jeg, kommer tilbake senere.
Takk, til Ailo som følger opp....at det skrives om akkurat det han har lagt opp sia for.
Ha, det fint alle sammen..ingen kjenne morradagen. Ta, vare på den tia du har å får.
GjenopprettetMedlem
Jeg har akkurat begynt å lese rundt på siden etter et opphold, og synes å huske dette innlegget fra ett år eller to tilbake, stemmer dette eller opplever jeg en manifestason av en drøm/syn.

iallefall, dette er relevant for meg for jeg føler meg veldig midt i mellom, jeg føler jeg har en forståelse for mange retninger og religioner, jeg føler også for at den gammle sjamanismen la alt grunnlaget for senere religion, mystikk og magi. jeg føler derfor at det er helt naturlig at min vei, som naturlig nok startet med kristendommen, og har slynget seg gjennom en mangfoldig flora av måter å forstå, og tolke nature(nå mener jeg at naturen er altomfattende ikke at den stppr der asfalten starter) denne veien for meg kullminerer i sjamanisme.
j
eg har venner som er mer målrettede sjamaner og praktiserer med tromme, urter, osv på tradisjonelt vis.Og deres henvisning til Ailo førte meg right on track(føler jeg) men for meg blir det mer naturlig med en sånn hybrid sjamanvei, microprossessorer og nanoroboter er en del av det språket naturen snakker til meg.

Finnes rom for en som meg her så joiner jeg nuh. Og jeg er veldig klar for seriøse drøftinger og meningsutvekslinger.

Takk for muligheten for en perfekt start på forumet

Et lite sitat. "Alle veit at Odin adri nekta Loke å drikkje med i laget, om han var buden eller ikkje, men vi vet like godt ka gudene gjorde med han når dei vart lei han. Og der ligger han til ragnarokk" Mulig det var utidig med et åsa sitat, men jeg håper flere ser relevansen
GjenopprettetMedlem
Takk Ailo...det er veldig mye bra stoff på disse sidene og det er dessverre altfor mye babling. Dikt er det altfor mye av også...Tror nok at mye av bablingen skremmer vekk mange sjamanistisk praktiserende personer...dessverre...

Babling = diskusjoner som ikke er i nærheten å ha noe med sjamanisme å gjøre
GjenopprettetMedlem
geronimo og dere andre som savner dette rene sjamanistiske erfaringer. vær med å forme sonen slik dere også vil ha den
start tråder og vær en inspirasjon til oss spirene
:razz: nå er jeg ike den som skal skryte på meg noe som helst her inne men er veldig glad for at døren er så bred og taket så høyt. Her er det plass til oss og jeg er blitt veldig glad i gjengen her inne  :icon_biggrin:
Har selv vært en som savnet tråder å lære av helt til jeg begynte å lese mellom linjene, især diktene kan leses mye godt i

Takk Ailo for rommet du har gitt oss
GjenopprettetMedlem
Hva med å fjerne: Generelt Her kan du lage debattposter om alt mulig! fra forumet og gjerne dikt også?
Jeg liker dikt og dikt hører til på "veien".......... så dikt er en sjamansistisk erfaring så.....

Et lite tankekors (kors? ::)) er det jo også at det er lagt inn 11500 innlegg på generelt og bare 396 på INNVIELSEN ! (????) ............................................................................................. ::)
GjenopprettetMedlem
Hei! Er helt ny på denne siden og er ikke helt sikker vor jeg poster spørsmål så derfor spør jeg her; trenger informasjon om samisk ganing ( forbannelse ) hvis du/ dere kan fortelle meg hvor jeg finner svar så blir jeg utrulig glad. Tror min familie og jeg har bliit ganet og trenger hjelp for å få dette bort :sad2: på forhånd takk!
GjenopprettetMedlem
...de som liker dikt kan jo kjøpe seg en bok med Walt Whitman istedet...han er jo faktisk ganske dyktig  8)
GjenopprettetMedlem
Hva er for mye dikt?

Dikt kan være inspirasjon fra dypet av en selv, og absolutt sjamanisme.

Jeg anbefaler de som synes det er for mye tull her inne, å bidra med sin kunnskap og løfte sjamansonen til et høyere nivå. Det gir et bedre resultat enn å kritisere det de synes er tull.
GjenopprettetMedlem
"gidgeroo":

Dikt kan være inspirasjon fra dypet av en selv.

...det er mange ting som inspirerer et menneske, dypt, grundig og fundamentalt...men det er ikke dermed sagt at det er sjamanisme... slik som jeg ser det da  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
"gidgeroo":

Jeg anbefaler de som synes det er for mye tull her inne, å bidra med sin kunnskap og løfte sjamansonen til et høyere nivå. Det gir et bedre resultat enn å kritisere det de synes er tull.

...til orientering så står det enormt mye bra om sjamanisme her men det drukner blant alt tullet  >:(
...det er vel derfor Ailo startet denne tråden ?
GjenopprettetMedlem
Jeg skal skjerpe meg. Jeg skriver mye tull og altfor mye dikt, så skal tone meg ned kraftig  :icon_redface:
GjenopprettetMedlem
"Tullsjura":

Jeg skal skjerpe meg. Jeg skriver mye tull og altfor mye dikt, så skal tone meg ned kraftig  :icon_redface:

Hvis du må skjerpe deg, må iallefall jeg det!
Fortsett slik du gjør tullsjura! Mange liker det du skriver veldig godt...bla. jeg!
Å deeeeeeeeeeeeeeet er jo seff en grunn til å skjerpe seg...sant?  :w00t:  ;D

Ikke skjerp deg!!! :wub:
GjenopprettetMedlem
skal tone meg ned kraftig 

Tror inte att någon menar, att någon ska tona ner SEG!

och så hade Silva hunnit före mig  ;D
GjenopprettetMedlem
"Silva":

"Tullsjura":

Hvis du må skjerpe deg, må iallefall jeg det!
Fortsett slik du gjør tullsjura! Mange liker det du skriver veldig godt...bla. jeg!
Å deeeeeeeeeeeeeeet er jo seff en grunn til å skjerpe seg...sant?  :w00t:  ;D

Ikke skjerp deg!!! :wub:

Jeg finner det dere skriver veldig interessant og fornøyelig å lese, om det er dikt eller opplevelser/reiser. Fortsett slik  :wub:

"Orre":

skal tone meg ned kraftig 

Tror inte att någon menar, att någon ska tona ner SEG!

och så hade Silva hunnit före mig  ;D

Einig med deg Orre

RITA
GjenopprettetMedlem
Sjamanisme er vel også erfaringens vei, og det finnes mye erfaring i det å skrive...
Har lest noe jeg er uenig i, men det er nødvendigvis ikke feil heller.
Har du lest Ailos dikt, Geronimo?
Joiken og kniven fra 1982 og I Stallos natt fra 1984, er ikke det sjamanisme?
GjenopprettetMedlem
"Tullsjura":

Med all respekt, du skriver ikke tull, du skriver dessuten om opplevelser som relaterer til sjamanveien. Jeg støtter fullt ut de som ikke ønsker du skal tone deg ned. Eller noen andre her. Det måtte i så fall være meg, som bare skriver om min høyst personlige reise.
Det er dessuten to år siden ailo startet denne tråden, det er ikke sikkert han ville skrevet det samme nå.
Hadde det ikke vært for dere ivrige bidragsytere, hadde sonen vært ganske tam. Fortsett det gode arbeidet, alle sammen. :eusa_clap: :respect:
GjenopprettetMedlem
"gidgeroo":

Jeg anbefaler de som synes det er for mye tull her inne, å bidra med sin kunnskap og løfte sjamansonen til et høyere nivå.

:respect:

SÅ... Kom igen nu Geronimo!  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
"Orre":

"gidgeroo":

Jeg anbefaler de som synes det er for mye tull her inne, å bidra med sin kunnskap og løfte sjamansonen til et høyere nivå.

:respect:

SÅ... Kom igen nu Geronimo!   :eusa_dance:

...det har jeg gjort maaaaange ganger  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Dikta er det mest ekte ein finn her inne,trur no eg.
At det er blitt så mange av dei,skal ein ikkje sjå på med for engstelege auge.
(Have no fear for the avalanche coming your way...)
Til deg/dykk som er svoltne på andre tema; legg ut agnet og ver kreativ/nyskjerrig!
Til opplysning er det lagt ut mange skummelt interessante og samfunnsaktuelle  trådar og linkar og div. her som ikkje ein fjert har svart på.
Forøvrig held eg meg alldeles for god til å måtte be om unnskyldning for at eg er til og skriv det enkelte sikkert oppfatter som tøys.
(Alle veit jo at klovnar  snufsar og gret i pausen ,og har flust av flagrande demonar i haremsbuksene og lausnasane sine.)

Vis nokon maktar heale meg,på ekte vestlandsk sjamanistisk vis,,skal ikkje eg  plage dykk med tull meir.

For øvrig tykkjer eg det er usjamanistisk å henvise trengande til Neale Donald Walsch.
Det er det mest søvndyssande eg kan tenkje meg.
Det kan jamvel forvirre.
GjenopprettetMedlem
Det opprinnelige innlegget til Ailo nevner absolutt ingenting om at det er diktene som er problemet, og det er de vel slett ikke. Diktene er vel eller av de innleggene som trygt kan sies å holde seg innafor temaet, og de befinner seg i en egen gruppe som hver og en diktmotstander enkelt kan holde seg unna.
Sjamanismen er vel i endring som alt anna, og dette at man plukker opp ting fra andre tradisjoner utvides til at man plukker opp ting overalt. Hvor grensene skal gå blir kanskje etterhvert vanskelig å se. Her inne finnes det folk som driver med og interesserer seg for veldig mye forskjellig innen "det alternative". Hvorvidt alt dette dermed er sjamanisme, vet jeg ikke helt. Det er i hvert fall nesten vanskelig å se forskjell på debattsonen og andre mer generelle alternative forum.
GjenopprettetMedlem
"WhiteOwl":

Det er i hvert fall nesten vanskelig å se forskjell på debattsonen og andre mer generelle alternative forum.

Det er fordi Norge er så lite.
GjenopprettetMedlem
Eller kanskje fordi det alternative miljøet (inkl sjamanismen) er svært fokusert på selvutvikling?

Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Ja og jo og jada, men kanskje derfor Ailo vil ha litt mer fokus på sjamanisme her inne?
GjenopprettetMedlem
Hvis man er drevet av aversjon, så vil man alltid kunne finne feil, for eksempel ved Sjamansonen, men dersom grunnstemningen er compassion, så lar man bare mennesker, dyr og ting være slik de er, og da er det ikke så viktig om noe er usjamanistisk, alternativt, new age eller whatever. Aversjon er briller som gjør at man blir lurt til å tro at negativ og feil energi finnes der ute i omverdenen mens det egentlig er forhold i en selv som gjør at man reagerer negativt, tror jeg. Ting kan likevel være jævlig "objektiv sett" - der ute blant folk og fe - men ens behov for å kritisere og korrigere opphører når man møter levende vesener med compassion. Lettere sagt enn gjort, men ser for egen del at da jeg klikket inn på Sjamansonen etter en lang pause, så følte jeg faktisk varme for stedet og alle dere som skriver her, både de som kritiserer og de som ikke gjør det. Det er en begynnelse  :biggrin: 
Anonymous
Kjære Andreas Winsnes
dine ord var en stor gave for meg i dag
større enn du kanskje forstår
takk skal du ha  :wub: