Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... iew&id=173

Av og til må en bare få over debatten her sånn angående noen flotte artikler. Og Ailos nye artikkel treffer på flere steder hos meg.  :respect: Takknemlig for det. 8) :wub:
Anonymous
Ailo:
Blant mange ting er sjamanisme er et læresystem tilpasset din lærelyst. Det kan lære deg å slappe av og å åpne opp. Dette høres enkelt ut, men de fleste oppdager at det å slappe av må læres. Det å slappe av egne forventninger, huke seg av selvbilder og besværligheter er ikke så enkelt. Men kanskje er dette noe man må mestre for å  kunne finne veien inn mellom verdenene. For det er der det foregår.

Det høres så banalt enkelt ut å slappe av - og dette med avspenning. Men for min del så er det noe jeg har slitt mye med og jobber mye med virkelig å slappe av og spesielt dette med forventninger er noe som dukker ofte opp som hindringer. Jeg ser frem til å jobbe mer med dette i månedene og årene som kommer og ikke minst ta tak i det nå på Saivo sjamanskolesamling i helgen.

Familier kan ha voktet kodene som skatter, som ikke skal deles med andre, ikke gis til utenforstående, og slett ikke til de fremmede, de andre, ikke-stammen, ”de hvite”, for det var en gang farlig det.

Du skal ikke dele med andre, sier noen samiske helbredere til meg, og flere tenker sikkert det samme. Det skal ikke deles for da mister det kraften.

Jeg svarer at kunnskapen må være fri. Det man holder tilbake, det stenger. Det som stenger, stagnerer.

Jeg er også absolutt tilhenger av fri kunnskapsflyt.

Dessuten blir man rik ved å dele. Kunnskapen skal være tilgjengelig for den som søker. Det er samtidens første bud. Selv om man i de harde gamle dager kunne bli straffet for å tromme, er det lenge siden nå. Om noen blir straffet i dag, skjer det mest via selvsensuren.

Går man ut med sin kunnskap kan man oppdage at de mest uventede personene melder sin interesse. Litt motstand fra omgivelsene må forresten alle tåle.

Å dele med sine egne erfaringer er så flott - det å bli inspirert av andres erfaringer er også noe jeg setter stor pris på. Det går begge veier! :w00t:

Og motstand må man takle og tåle - det er jo naturlig at sånt skjer. Det handler også om å være konstruktiv overfor motstanden som kommer og det har jeg slitt med mye før, men nå løsner det for alvor i det siste på andre forum  8)

Men for å kunne gjøre denne reisen må man vite hva denne koden står for: NSS.

Jeg har ikke lenger tid til å forklare, mangler også lysten akkurat nå. Du må heller finne ut selv...

I Sjamansonen kan du selv erfare kraft, healing og ekstase...

Velkommen innenfor...

Ailo Gaup

Ja, en får litt smakebiter her på forumet og på Sonen ellers, men det er bare litt bruddstykker - trailere av det en kan erfare selv som Ailo sier av kraft,healing og ekstase. Det handler om å våge,tørre å slippe seg løs og ikke ha noe særlig forventninger og slappe av. Trening tar tid - det blir helt klart en individuell greie som alle må igjennom som ønsker å dra en slik vei som dette - sjamanismens vei.  8) Finnes det en mer spennende og morsom vei? Nei! :w00t: :eusa_clap: :eusa_dance: :biggrin:
SEO Crawler
tenkte faktisk på det idag..

hvor viktig det er det ailo sier og står for - spre kunnskapen, del kunnskapen.

elitisme eller lukkede kretser er ikke tingen, ikke nå lenger.

hver mann og kvinnes mulighet til å gjøre indre erfaringer og på den måten vokse i sjelelig sunnhet er det som gjelder.  slik blir også totaliteten , moder jord, et bedre sted.

det er et godt stykke arbeid som er gjort og som gjøres.

forfedrene takker, de gamle smiler,
dette er bra saker!  :respect:
GjenopprettetMedlem
Det og Nå Sirkelens Sentrum
er som å være i orkanes øye.
total stillhet,
og i stillheten finnes sannheten og kunnskapen.

Og den kunnskapen er det viktig å spre som dere andre her skriver.
Kunnskapen må deles til alle
slik at det er mulig å tre inn i sitt indre og gjøre erfaringene.
Som Torstein skriver:
"det er et godt stykke arbeid som er gjort og som gjøres"
og som må fortsette, del på kunnskapen
og det blir flere som kan bidra.
:respect:
GjenopprettetMedlem
Helt enig med deg wolf,arbeudet blir aldrig ferdig da den nye generasjonen også må læresopp og den kommende pog kommende osv. :respect:
GjenopprettetMedlem
We are the love generation
for den som har ører, den hører :wub:
Feel the love generation
for det er nå som gjelder
før det smeller...
Wake up love generation....
GjenopprettetMedlem
jeg slutter meg til det dere skriver. Veien er lang, men de teknikkene som vi lærer er kraftfulle. Det er fantastisk. Man trenger ikke engang å tro på dem, for de virker...
Anonymous
"månestråle":

We are the love generation

"Let`s dance!" (David Bowie)
og
"Let`s love!"
Anonymous
:respect:

Det var da pokker til lys..., skal det ikke gå an å få vandre i mørket i fred, eller?

Det er forfærdelig å måtte innrømme, men hva hjelper det å være verdensmester i selvbedrag, om man samtidig er verdens ulykkeligeste menneske?

Skjønner jo at joiken er noe mere enn underholdning.

Forresten, etter at moderne forsking nå anser Samene som et såkalt Alpint folkeslag, som kan ha vandret oppover fra Afrika via sentral- og vesteuropa, slår det meg at andre alpine disipliner har lignende uttrykk...

Jodling, ligner på mange vis. kan det være beslektet, langt tilbake, mon tro?

Og om vi går ennå høyere til fjells, joik, joga, yoga? Ikke tilfeldig i min verden...Eller hva?

Men som sagt, jævli interessant, og potent.