Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hvordan ha tid til å bearbeide gamle erfaringer, henting av sjelebit og samtidig være hundre prosent til stede på skolen? Jeg er et nervevrak for tida. Men jeg tenker at jeg tar meg fri noen dager, fra skole. Men hva i all verden gjør folk som arbeider? Forventningene, bekymringene....bah. Hvordan ha tid og rom til noe annet enn hverdagsmaset og jaget?
GjenopprettetMedlem
Sett deg ned når du kommer hjem etter arbeid.Lukk øynene og se for deg en situasjon der du har følt deg avslappet og glad,mediter på det.

Anonymous
Kjenner til problemet...unger, jobb, hus, møter, fritidsaktiviteter, en mann som er yrkessjåfør og mye borte.
Jeg har lært meg å ta de små stundene til hjelp. Det skal så lite til, hvis du bare bestemmer deg for å bruke de ledige øyeblikkene. Så tar jeg et skippertak et par ganger i uka hvor jeg foretar en reise eller går inn i en lengre meditasjon. Da er det rom for sjelebithenting, bearbeiding, healing osv.
De små stundene trenger ikke vare lenger enn 10-20 min. og det har vel de fleste av oss til rådighet. Hvis man har problemer med å koble seg til på så kort tid, finnes det enkle teknikker for å raskt komme i gang. Fokus er for meg alfa omega og det er vel her det største problemet kan ligge i en travel hverdag.Du må bare ta deg selv i nakken og huske på hvor viktig du er for deg selv. Ta godt vare på deg selv, vær glad i deg selv, det gagner ingen og slett ikke deg selv om du blir utbrent.
Tar jeg feil når jeg tipper på at du ilag med mange av oss andre har lett for å ofre deg selv litt i meste laget for andre? Man skal tenke på andre og vise omsorg men hvis det blir på bekostning av deg selv, har du ingenting igjen for det.
Prøv å gå ut i 10 minutt hver kveld, se opp mot universet og nyt synet av nordlys, stjerner, månen, skyer, mørket, stillheten...kjenn at kraften kommer til deg. Kjenn på vinden,kulden, regnet, snøen...også dette gir energi og kraft. Klarer du å hente energi og kraft på denne måten, blir det enklere for deg å finne rom for lengre meditasjoner og/eller reiser.
Sender deg gode tanker med energi og kjærlighet.
Lykke til med skole og alt!
GjenopprettetMedlem
Mye av problemet er at jeg tar med meg alle bekymringene hjem og kverner og kverner på de. Får aldri fred opp i hodet. Og alle andres følelser og sånt er selvfølgelig mye viktigere enn mine

Bah...
Men jeg tar til meg rådene deres. Har begynt å forstå hvor viktig det er å sette av tid, i det hele tatt å ta kontroll over dagen og ikke bare surre av sted fra distraksjon til distraksjon.
Jeg tror ti min eller mer ute om kvelden skal bli en rutine. Har akkurat vært ute en tur nå og det føles så bra. Selv om klokka er litt mye nå da, hmm...men det er helg

Francis [Bot]
Jeg kjenner meg så mye igjen i det du sier... Har det akkurat slik selv for tiden. Klarer ikke koble av jobben når jeg kommer hjem osv... Det kværner rundt i hodet mitt 24/7!
Var her ei stund hvor jeg nesten ble litt bekymra for meg selv gitt.
En viktig ting er å finne ut hvorfor man går rundt å bekymrer seg slik... Ofte helt uten grunn! Verden går ikke under om en slutter å tenker og beymrer seg over alt. Skrik ut til sjefen, prat med en god venn om tingene, ofte hjelper det mye på. Be om noen dager fri fra jobb, skole o.l hvor du rett og slett driter i verden og tenker kun på deg selv! Bruk dagene til å gjøre det som faller deg inn... gå turer, mediter, nyt deg selv og vær litt egoist!
Lykke til!!

Anonymous
Det er en setning som har bitt seg fast
hos meg og den bruker jeg ofte når jeg føler meg
sliten, gir blaffen i resten av verden og gjør ting
på min måte, når jeg vil og hvis jeg vil...
HVA ER DET VERSTE SOM KAN SKJE?
Når jeg spør meg selv om dette, er det utrolig hvor
flotte svar jeg får. For som regel blir problemer da
gjort om til små bagateller...
HA EN FIN LØRDAGSKVELD!

GjenopprettetMedlem
Kværdagsbevisstheten blåse sæg opp,lege gud øve alt,men dæ æ ikkje sånn.
Dar finst andre bevissthets-nivå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ikke la deg besette av den enfoldige monopoliserende avguden kværdag
Han er bare ute etter å sluke nye sjeler.
Ta fram tromma og hent en annen energi,et alternativt koserom for sjelen!!
Du har rett å leve m e d kraften ikke imot den.
Bless yu åll!