Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
"ædni":

Det e jo bare å prøve. Tanken har jo slått deg, så du har vel en deal på gang.  Sjøl ofrer æ nesten hver dag, ett eller annet, til fordel for åndene, og meg selv.

THE DEAL IS DONE.punktum. :icon_razz: :icon_razz: :icon_razz: :icon_razz:
Sensis [Crawler]
Til David...Sult, slit og nær dødenopplevelser er også en vei til å endre bevisstheten. Jeg tror mange har erfart dette...gå i naturen, ha spist opp maten...det er langt hjem, og hvor er egentlig stien...

Ettrer noen timer til på vandring, da åpner sansene seg for mellomverdene, for både de underjordiske og de overjordiske vesnene.

Jeg tror mye urfoksmytologi er skapt ut av slike situasjoner. Selv har jeg opplevd det flere ganger, i blant knyttet til det som oppleves som livsfarlige episoder.

Grof er spennende mann, ikke minst i at han, som Michael Harner, henviser til urbefolkninger og deres erfaringer i sin undervisning.

Men dette er en digresjon , og egentlig burde vel Grof være en egen tråd.

Men jeg vil gjerne lage en tråd om ekstraordinære erfaringer i naturen under sult, slit og fare.

Ailo
Anonymous
http://www.wasiwaska.org/
Stanislav Grof er en av flere som er med i denne organisasjonen,som forsker endel på bevissthet,kunst og psykoaktive planter, som Luis Eduardo Luna har vært med å lage i stand. Luna møtte jeg nå nylig og han er et flott menneske med utrolig mange ideer og vitenskapelig kunnskap om endel ting ang psykoaktive planter,bevissthet mm.

Luna pleier å ha workshops i Brasil med 4-5 seremonier med Ayahuasca blant annet der sånn om sommeren og om en vil vite mer ang det så er det bare å gå inn på hans hjemmeside på Wasiwaska og spørre om mer info om det via hans email som det står på forsiden litt nede til venstre. Hans hjemsted(han bor noen måneder i Brasil hvert år) i Brasil er jo rene paradiset ifølge dem som har vært der og en kan se litt bilder av det i denne nettsiden jeg nevnte til. Jeg håper å reise dit en gang i fremtiden å erfare den vakre naturen der sånn.

Jeg ser frem til din neste artikkel,Ailo! - Nær-døden opplevelser utvider også bevisstheten. Helt klart. Det samme med ut-av-kroppen opplevelser i drømmer(lucid dreaming) og lignende.