Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Her er mine anbefalinger.

Guillermo Arevalo:
http://www.espiritudeanaconda.com/001_A_ALL_eng.htm
http://www.soga-del-alma.org/Conference ... lermo.html

Han er en veldig levende lærer med mye kunnskap. Spesielt om kraftplanter og mesterplanter. Og leser andre som en åpen bok. Han er veldig sensitiv. Veldig behagelig å diskutere med(via tolk dog :biggrin:). Og har en blanding av barnlig og voksen atferd som jeg liker å observere. Det er en type lærer av mitt hjerte. Om noen ønsker å dra til Peru så anbefaler jeg hans camp på det sterkeste. Hans planteseremonier er av høy høy kvalitet. Og han brenner for å hjelpe å bygge opp andre camper i Peru og Mexico. Og hans familie og kollegaer rundt seg er også veldig fine mennesker. Perfekt lærer for meg akkurat nå i 2007.

Ailo Gaup trenger en ikke å si så mye om fordi jeg regner med at de fleste vet mye om han av egne erfaringer og sånt. Men finnes det en sjamanlærer med råere form for latter så si ifra...fordi jeg har ikke møtt en sjamanlærer som har en råere latter som Ailo. Mye ekstase i den latteren der... :lol: :icon_lol: :respect: En sjamanlærer som liker å se på sjamanismen som verdensarv og ikke bare samisk sjamanisme for seg selv f.eks. Det har jeg stor sans for.

Don Pedro Guerra Gonzalez fra Peru er en dyktig Curandero. Han har utrolig mye kunnskap om medisinplanter - ikke bare Ayahuasca f.eks - men haugevis av planter som kan brukes til det ene og det andre. Han er opptatt av strenge dietter i kommunikasjon med planter. Han har egen camp i Peru som jeg har vært i og håper å få komme igjen der neste år.

Plantelærerene Ayahuasca,Psilocybin Mexicana Cubensis og San Pedro. Plantelærere som er 100 % direkte og ærlige når man gir dem respekt og bruker disse verktøyene "riktig". Jeg hadde ledd av meg selv om jeg hadde skrevet dette for 3 år siden at disse var lærere jeg ville anbefale på det sterkeste. Disse kraftfulle lærerene lærer så mye om vårt forhold til naturen - til oss selv. Og vårt store potensiale vi innehar hver og en av oss. Og at livet er magisk.Og spille og leke på lag med livets rytmer - naturens rytmer. Og de lærer oss mye småting som er viktig å vite om når man utforsker sjamanismens vei. Jeg ser frem til å bli mer kjent med andre plantelærere på min åndelige vei. Og de lærer meg alltid noe nytt selv om det ikke er så mye hver gang så er det nok å fordøye det lille de kommer med hver gang.Spesielt Ayahuasca har jeg blitt bedre og bedre kjent med. En stor sjamanlærer på en måte.  8)

Mexicana Cubensis er en spesiell lærer som åpner opp på flere plan av oss og dens ånd er utrolig barnlig og latterfull - veldig leken ånd. Av mitt hjerte det også. Og det nærmer seg et møte med Iboga og Peyote etterhvert.

Jeg håper i årene som kommer å møte flere sjamanlærere inkl kraftdyr,forfedreånder,guider mm og i den fysiske verdenen. Hvilke sjamanlærere har du møtt,erfart og som du vil anbefale - og gjerne med litt begrunnelse.
GjenopprettetMedlem
Jeg har mange lærere, de fleste kan ikke anbefales av den enkle grunn at de er lærere jeg har truffet på mine trommereiser.  :razz:

Ellers er naturen ett hett tips, som Skapheksa var inne på i en annen tråd.  :idea:

Hva andre mennesker sier lytter jeg til, så velger jeg ut det jeg føler passer for meg og går videre på min vei. For jeg har enda til gode å møte noen som deler MIN sannhet 100%... :P
Anonymous
Min oldefar  :w00t: Han døde før jeg ble født.
Men jeg har dessverre ikke noen å anbefale, fordi jeg har ikke vært hos sjamanlærere. Men det er noe jeg godt kunne tenke meg til å gjøre. Sukk, men alle bor de lenger sør i landet.
Anonymous
Black Hawk, som jeg har hatt den ære av å møte i en kanalisering...det var stort! :respect:
GjenopprettetMedlem
To sjamanlærere fra barndommen husker jeg godt,nemliug:Pumpel og pilt,her begynte mitt sinn å vende seg bakenfor tid og rom til gorgons kjeller,med esker og reparasjoner.
Så var det vel Ante,som joiket seg inn i sjelen min medf sin kraft fra samelandet,en vakker melodi.
Så var det Tarzan.....
Jeg har møtt så mange sjamanlærere at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne,men det er mulig jeg rører litt nu,er litt rørt av alle menneskene på bibloteket her,..ja.
Yopo-frø er fin sjaman-snuff.Fikk litt av en venn,faller i lett-transe og kan se med "øyet"
Virola,tror jeg de heter.
Et godt snuff inn nesa,så kommer et herlig nys,og transen begynner.
eN KORTVARIG MEN effektiv plantehjelper som øker hørselsansen og seer-evnen.
Kan anbefales,men må importeres fra danmark,som er det nærmeste jeg vet å få tak på denne.
:respect:
GjenopprettetMedlem
Noen som vet om noen gode sjamanlærere i nærhaten av indre østfold?.... :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at det viktigste i sjamanlæren er det å åpne seg opp for det en treffer på sin vei, så vil du se læren i alt som omgir deg  :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Takk Jim...men er nok litt utolmodig...åsså greier jeg simpelthen ikke lytte.  :exclaim:

Flere og flere med *evner*....sier alltid*du må lære deg å lytte*....syns jeg har øra på stilk døgnet rundt jeg...å er observang....men alikevel går jeg glipp av noe...å stagnerer... :(
GjenopprettetMedlem
Ja. det er ikke alltid like lett! 
jeg har hatt 6 år med stagnering på psykiatrisk sykehus, men etterhvert har jeg begynt å lære meg å åpne oppe for verdenen utenfor  :D
Men det er ikke lett og det er jo ikke alt man skal åpne seg opp for heller.. er det vel?

Jeg tror og at det man går glipp av vil før eller senere komme tilbake til enselv igjen tilslutt.

Men så er spørsmålet da hvorfor til slutt og ikke nå?
Anonymous
JiMango:
Men så er spørsmålet da hvorfor til slutt og ikke nå?

Det var et flott spørsmål. Den må jeg bare UTHEVE!Ja, hvorfor ikke NÅ?Istedenfor i morra?Hvorfor vente når man kan gjøre noe nå - eller skape noe nå - eller sette i gang noe nå?  :w00t: :razz: Ikke alltid så lett, nei - men et veldig bra spørsmål det der!!
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Takk Jim...men er nok litt utolmodig...åsså greier jeg simpelthen ikke lytte.  :exclaim:

Flere og flere med *evner*....sier alltid*du må lære deg å lytte*....syns jeg har øra på stilk døgnet rundt jeg...å er observang....men alikevel går jeg glipp av noe...å stagnerer... :(

Man kan ikke alltid få med seg alt... :exclaim: Og det å lytte, føle, se, observere osv er noe som åpner seg etterhvert. Ikke legg så mye i det. Du sier selv i et innlegg i en annen tråd at du er flink til å "lese" andres følelser, du bruker øynene dine. Fortsett å lese, men lytt samtidig til det de sier. Er det samsvar mellom ordene og følelsene du leser? På denne måten kan du lære deg til å "lytte" bakom ordene, å lytte med hjertet, for å finne ut hva det er folk egentlig prøver å si. Dette er også en metode som er utmerket å praktisere på seg selv. Tenk over det du sier til folk, særlig når du snakker utifra følelsene dine. Ofte bruker vi sårspråk når vi responderer på ting folk sier som vi oppfatter negativt på en eller annen måte. Lytter vi til vår egne svar kan vi finne ut hva som er såret, hvor det sitter, hva som må heales. "Feeling er healing", pleier en venn av meg ofte å si  :biggrin:

Og gjennom å lære om oss selv, lærer vi å forstå andre, og å forstå verden rundt oss på en annen måte.
GjenopprettetMedlem
Hmmmm, der satte du meg på plass ja.... :biggrin:

Lurer på om jeg sjøl av en eller annen grunn tror jeg skal høre stemmer som forteller meg ting???.....leeeer!

vel vel, du har nok rett...lytte er å også lytte på følelser?...lese litt mellom linjene... :idea:
Jepp, dette skal jeg definitivt lære meg...å huske på....thanks Ingermoooor..... :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei Silva  :)

Jeg er så enig med Ingermoooor....kloke ord! Det virker jo som du kan mye om dette allerede. Det er jo der i deg, og handler kanskje også om å være det mer bevisst.

UlveMor
GjenopprettetMedlem
Hei David!

Ingen sjamanlærer for meg i Norge enda...Men, trenger å få tips om en som jobber på flere plan, helst østlandsområde. Jeg vet nå, at jeg er tilknyttet 4 forskjellige nivåer. Kontakten til kraftdyrene blir sterkere for hver gang, og kontakten er der uten læring av en mester.

Det skumleste for meg, er når kraftdyrene kommer i forbindelse med kontakt av andre mennesker. Jeg vet ikke hvordan man jobber med dem. Håper på tips.
Mvh fargerik
GjenopprettetMedlem
De viktigste lærerne er åndene selv
GjenopprettetMedlem
Hei!

Takker deg for svar. Ja, jeg vet at åndene selv er veiledere og at kraften som finnes er sterke og mektige krefter. Man skal ha respekt og være ærbødig for disse.

Problemet, har og er, tunnelen som ofte kommer frem i forhold til andre mennesker- og min lyst til å gå inn tunnelen er veldig liten. Greit å gå inn i tunnelen i forhold til seg selv, men ikke andre mennesker.

Holder meg derfor til, å tenke gode tanker og tenne lys, for da er ingen skade skjedd.
Mvh, fargerik

GjenopprettetMedlem
"Silva":

Hmmmm, der satte du meg på plass ja.... :biggrin:

Lurer på om jeg sjøl av en eller annen grunn tror jeg skal høre stemmer som forteller meg ting???.....leeeer!

vel vel, du har nok rett...lytte er å også lytte på følelser?...lese litt mellom linjene... :idea:
Jepp, dette skal jeg definitivt lære meg...å huske på....thanks Ingermoooor..... :wub:

Din viktigste lærer er deg selv.

Det er noe jeg etterhvert har lært, men det lærte jeg ikke før jeg fant meg en lærer. Det gode med læreren som jeg fant er at han sjelden svarer meg på det jeg vil vite, men leder meg til å finne svaret selv.

En av de tingene jeg har lært er hvordan man lytter. Første gang noen sa til meg at jeg måtte lytte, tenkte jeg "men jeg har ikke noen stemmer som snakker til meg inni hodet mitt". Etter hvert har jeg lært at å lytte det er noe jeg gjør med hele kroppen, alle sansene jeg har og alle sansene vitenskapen sier jeg ikke har. En måte å "lære" å lytte på kan være å ta deg tid til (en dag) å fange opp alle detaljer om alt, den minste sten eller maur osv. som er på bakken der du går, hør på alle lydene som hverdagshørselen din normalt siler ut. Kjenn på luktene, smakene osv. Få med alle detaljer, og det vil ikke gå lang tid før du får de mest fantastiske opplevelser. Du vil også, snart, oppdage de sansene vitenskapen sier ikke eksisterer.
GjenopprettetMedlem
Det var fint det du skrev om sansane! :respect:

:I
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Noen som vet om noen gode sjamanlærere i nærhaten av indre østfold?.... :wub:

...vet i hvertfall om en som praktiserer sjamanisme i Halden  og det er Jan-Magne Sørensen.
Du finner mer om ham på www.jeg-er.no  ...han arrangerer ofte trommereiser etc.  ;)
GjenopprettetMedlem
Til gidgeroo
...det høres ut som om du har en bra lærer  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
björnar andresen var en stor lärer for meg, og han dukkert fortsatt opp i drömmene mine... det varmer. hun som lärte meg det grunnleggende innen sjamanisme heter tekla og er en ganske hardbarka sjaman uten for rättvik i dalarna/sverige. hun hadde en hjemmeside som forsvant desverre, men hun holder masse fine kurs. desverre föler jeg at selv om hun er en utmerket sjaman faglig sett så er hun som person ikke altid like lett å omgås, men jeg tror det kommer forandres. alle har sin reise... :-j

ellers virker det som det finnes sjamaner hvor man enn snur seg, så lenge man har funnet en finner man fler  ;)

nå bor jeg på Gotland og har nettop kontaktet korpmor ( www.korpmor.se ) som virker utrolig hyggelig, og dessuten bor 1,5 mil unna! får se om pengene holder til et av hennes kurs i seid.

ellers har jeg tre lärere som har värt med siden tidlig barndom, som jeg er utrolig heldig å ha, utrolig heldig. nå er det snart på tide å finne frem dödsboka for to av dem som er et gammelt ektepar, og da er jeg enda heldigere for da trenger jeg ikke dra helt opp til nordsverige for å besöke dem!!

men som mange sikkert har påpekt, bare for at noen er en kjempeflink lärer trenger ikke man ha noen karmiske band som gjör at man passer sammen som lärer og elev/venner... Det er det viktigste å huske på. Om det ikke föles rett så er det ofte ikke det heller, uansett hvem personen er. og man kan altid, altid, altid klemme trär. de kommer aldrig svike deg. man läre mye mye mer fra de fleste trär en fra hvilken som helst hoven "guru". så!
Anonymous
"whitecougar":

De viktigste lærerne er åndene selv

Jeg merker mer og mer nå at jeg ønsker å bare å ha lærere i åndeverdenen. Det finnes grenser hvor lenge jeg personlig kan ha lærere i den fysiske verdenen. Noen ganger trenger man nye lærere og skifte ut dem man allerede har. Og det skjer med meg nå. Guillermo Arevalo er en ny lærer på min liste nå over dem som betyr mye for meg nå.Jeg har oppdatert min liste nå med G.Arevalo. Og sopp.
Anonymous
Med meg er det motsatt. Tidligere hadde jeg ånder, men kunne svært gjerne ønske meg en sjamanlærer i den fysiske verdenen. Nå har jeg fått det  :biggrin: Men ikke slik jeg hadde forventet meg det. Og denne sjamanlæreren jeg har fått, er kanskje ikke klar over det selv at han er det  :lol:
Han vet mye om samisk mytologi, er historiker. Han er  interesert i sjamanismen kun utifra av historisk interesse. Så han kan mye teoretisk, men har ikke levd dette ut i seg selv. (sier han selv)  Men jeg vil utnevne ham som min sjamanlærer  :biggrin: (hører du det Ahcci?)
Anonymous
Jeg er lærer og elev i ett
vi er alle lærer og elever i ett
det er mitt budskap fra Naturen
Moder Jord vil at vi skal ha det i vår
bevissthet når vi møter andre
et speilbilde - vi kan lære noe av dem
de kan lære noe av oss
Ailo vet - det vet du også
jeg vet - det vet du også
på din måte
jeg gjør det på min måte
jeg velger hvilke lærere jeg vil ha her og nå
det kan du også
hvem tiltrekkes du av?
HUSK at alle lærere bør ha det i sin MENTALITET:
Jeg er en lærer og elev. Jeg kan lære deg noe og lære av deg.
Jeg vet ikke alt. Det er en mentalitet som er i mitt sinn
jeg er lærer og elev. Hva er du?
Ærlighet varer lengst. Det gjør også ydmykhet. Vi faller fort ned
når vi mangler fotfeste
Moder Jord sier oss
jeg er lærer og elev
GjenopprettetMedlem
skulle ønske vi lærte litt (mye) om sjamanisme på skolen :eusa_pray: