Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Etter en merkelig opplevelse krøp jeg til korset og måtte bønnfalle meg selv om at jeg ikke hadde mistet forstanden.
For mitt i en av Europas storbyer - mellom hektiske turister og slitende lokalbefolkning, gikk jeg nattestid i bakgatene mens jeg bare "opplevde"
Jeg verken hadde drukket eller spist noe med annen virking enn tilsvarene norsk bondkost - og jeg blir sett på som "down to earth" av alle jeg omgås.

Likevel skjer dette; Mens jeg går innover i mørket forsvinner fokus på omverden rundt meg og jeg omringes av dyreøyne. De ser på meg og jeg ser tilbake og prøver å fatte hva jeg opplever. Antakelig er det inne i mitt eget hodet alt skjer, men jeg vet det var virkelig-  der det kom fra. Jeg følte meg mer og mer som et dyr - av et menneske , naken og omringet av rovdyr som Bjørn, Ulv, Rev, Jerv, og Gaupe. Jeg måtte samle mine tanker som jeg følte som sterke overlevelsesinstinkter. 
Jeg kledte av meg for å vise at jeg ikke var redd ,- og ei heller ville skade.

Det neste jeg husker er at jeg våknet opp på sykehuset med klore og bitemerker i det ytre hudlaget. Jeg var ikke skadet på andre måter enn dette -
Det absurde oppi det hele er at jeg føler meg så sterk etterpå. Og perverst som det det måtte lyde - så vet jeg at det var noe seksuelt med møtet med dyrene.
Jeg husker følelsen av orgasmer som rullet gjennom meg mens jeg forsøkte å overvinne frykten -
Er det noen som har opplevd noe lignende?
Jeg har spurt folk rundt meg - og enten tror de jeg tuller, eller at jeg innbiller meg ting. Derimot fortalte en sanger meg om jeg måtte få luft under vingespennet og tørre å gripe etter hva jeg antakeligvis søkte
Kan noen hjelpe meg?
Anonymous
Hei Venusus og velkommen til deg!

Noen tanker rundt det du beskriver.

Til dyr, eller kanskje kraft?

Revet bort og revet opp. Oppspist og fylt. Av kraftdyr.

Kraften finnes også i den urbane natur. Når den sprenger seg gjennom det tykke materielle hverdagssløret slike steder, og vi, innhylles i - er den sterk. Jeg har kjent det selv, møtet med kraften i mørket, i en storby. Om enn på annet vis.

Livskraft. Livgivende, seksuell livskraft. Du sto avkledd i din kraft. Ærlig naken og sårbar i møtet med frykten for det mørke som omhyller kraften. Hudløs, midt i en mørk storby.

Sterkt.

Dyrene du møtte kan fortelle deg mye. Det finnes en seksjon her inne ”Kraftdyr og dyresjamanisme” og linker til andre sider om kraftdyr, mye god informasjon å finne der. Du kan også spørre dem hvilke egenskaper de kan hjelpe deg med.

Kanskje er det en gave? Store gaver kan se ut som sår, rifter og byrder, i begynnelsen…

” Derimot fortalte en sanger meg om jeg måtte få luft under vingespennet og tørre å gripe etter hva jeg antakeligvis søkte”
En sa til meg en gang, i en europeisk storby: Lær å fly.

Fly inn i drømmen din. Kanskje har du tatt det første vingesteget allerede?

Takk så mye til deg for at du deler, jeg aner at det kostet. Motet har du.

Alt godt til deg

Gro
GjenopprettetMedlem
Hei Gro! Takk for mail.

Faktisk var det i Milano av alle steder, og jeg skjønner enda ikke hva som tok meg.
Det med vinge spennet og det å fly for din del ser jo ut til å være av samme alen - fremstilt gjennom samme bilde.

Det jeg ikke skjønner er at jeg faktisk våknet opp PÅ sykehuset med fysiske merker... Store kloremerker...
Hadde dette være en dræm skulla man kun i verst tenkelige innlevelsestilstand tenke seg jeg kunne skrapa meg opp med en negl i all uskyldighet.
Og jeg vet med meg selv jeg ikke er noen selvskader... så...

Setter pris på svaret du gav-.. kanskje jeg kan lese om dette noen plass?
Jeg sa jo dette pgså i det første innlegget, at jeg slett ikke følte noen frykt, - etter dette , som jeg skulle ha gjort, men snarere styrke og en viss seksuell nysgjerrighet.. Synes du dette høres helt merkelig ut?
Jeg tenker mye på et og vil nesten oppsøke opplevelsen igjen...for den tok meg lang avgårde

HAr du hørt om noen har som vet mye om slike reiser omhandlende denne type symbolikk og det seksuelle ?
Jeg skammer meg egenlig litt av det, men er i tyveåra og selv om det skulle være litt sært så er det hvertfall ekte...

Venusus
GjenopprettetMedlem
Hei Venusus
Jeg har noen bøker du kan lese - har bare lest om dem, blant annet her i sonen.
"Magiske tall" husker ikke forfatter

"sjelehenting"  "Sjaman healer og Vismann" av Alberto Villoldo (disse vet jeg er fantastiske)
"Menneskejerven" av Bjorn Johnsen  -
Ailo Gaup "Sjamansonen" -

Disse bøkene er på norsk, og mannen min har lest dem og synes de var velldig intressante.
Kanskje du kan kontakte Ailo Gaup eller Bjørn Johnsen, siden de er norske. De vet nok mye mer om dette enn de fleste av oss her.
Dessuten kan du gå på gaianett .
Jeg og min mann har også vært i Tromsø på et foredrag om sjamanreiser med den seksuelle kraft som sentrum
Foredragsholderen hjalp oss gjennomopplevlser som likner det du beskriver.

Jeg kan dessuten anbefale samtaler med en sjaman. Fortell om opplevelsene dine uten å forvente de store tilbakemeldingene.
Men som sagt, det ligger mye kunnskap i de fire bøkene. Jeg er i gang med å lese Magiske Tall. Den bør du også ha i bagasjen.

kjempevarm klem fra Magikka og mann
Anonymous
Hei igjen, Venusus

Skal etter beste evne prøve å klargjøre tankene.

Når jeg nevnte det med å fly, var det en metafor for det å våge å gjøre det du drømmer om, det du har lyst til. Inspirert av det billedspråket sangeren du nevnte. Det å kaste seg uti det, prøve vingene, det finnes så mange bilder. Ta sjansen rett og slett. Det å ha et talent for noe, lyst til noe og så satse på det. Prøve ut sitt eget potensiale. Det kan gjelde alle områder i livet. Du nevner du er i 20-åra og med sangeren i bakhodet er det kanskje noe kreativt?

Og når jeg lurte på om du kanskje hadde tatt et skritt i den retning, tenkte jeg på det at du delte denne opplevelsen din med oss. Møtet med din egen kraft, din egen lyst.

Livskraften. Den som bor i deg. Tenker det handler om å bli vekket, å bli åpnet. Bråvekket. Av din egen kraft i dyreham. Kraftdyr som gir deg av sin kraft. Den opprinnelige, utemmede, før og under det bevisste. Urkraften.  Den som handler om lyst, om skapertrang. Som du, interessant nok, møtte naken i en storby kjent for sine klær.  Det finnes mange gode innlegg og artikler om kraftdyr og hva de representerer her inne, så let rundt.
Du beskriver at du følte deg sterk i møtet med villdyrene. Du møtte din frykt. Ansikt til ansikt. Kledde deg naken. Vant over den. Sterk. Fryktløs.

En befriende og berusende opplevelse. Ekstatisk. Orgastisk. Livskraften er seksuell i sin natur. Ikke rart du opplever det som meget seksuelt når kraften frigjøres i deg. Og ikke noe galt i det, snarere tvert om.
Du skriver du ønsker å oppsøke opplevelsen igjen. Så hvorfor ikke gjøre det? Mediter over det, reis til den i en trommereise. Mediter over dyrene du møtte. Det ligger sikkert en del svar for deg der. Hva betyr de for deg?  Det finnes sikkert andre måter også. Noen andre som har noen ideer?

”Mind over matter” er det noe som heter. Materie er gjennomtrengelig og påvirkelig. Selv om vi her i vesten gjerne ser den som fast og nermest upåvirkelig av noe annet enn annen materie.

Klipper litt fra Ailos artikkel ”Drømmen om Shambala” på forsiden:
”Alle ting er hule, de kan passeres gjennom, selv jorda selv er hul for de rette substanser, selv materie som nesten er ikkematerie, partikler som farer gjennom jorda på det tidsrommet øynene dine bruker på å flytte seg fra
nå til nå.
Jorda er selv en like gjennomtrengelig fast masse som du og jeg er det..”

Dyr kommer tilsyne rundt deg, du har en meget sterk og befriende opplevelse og våkner opp på et sykehus med kloremerker. Kraften har satt sitt spor i materie. Du var i den og den var i deg. Villdyrene var rundt deg og du var i dem. Som i det indre så i det ytre. Din egen indre kraft lager fysiske merker og sår i ditt ytre.

Spør du meg, betyr det at Kraften som våkner i deg er sterk. Og den er din egen.

Håper dette ble litt tydeligere.

Jeg ser Magikka har gitt deg noen gode tips.

Lykke til videre!

Gro
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for så mye du har svart. Jeg leser mye om alle tingene både du og Magikka og mannen hennes anbefalte.
Det er så rare ting ...
GjenopprettetMedlem
Ja,men studer dem nøye :wub:
GjenopprettetMedlem
Kjære Venusus. Fantastisk at du har funnet noen  å snakke med om alle disse tingene. Åssen likte du Ailos bok? Jeg har lest den selv og fått mye lærdom. I sommer er det en sjaman utenfor Fauske som inviterer til to ukers kontakt med vårt innerste. Jeg skal dit, mannen min skal dit, og menge mennesker som du bær møte. Vet også at det kommer noen forfattere dit - en fra Island som holder foredrag om sine trommereiser.

Hvordan likte du bøkene jeg anbefalte? Hva begynte du på først? Menneskejerven , Ailos, eller de utenlandske? Gå på sidene for anbefaling av bøker. Der vil du få mange tips.
Lang klem fra Magikka og mannen.