Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Nå har fysikere begynt å forstå hvordan verden fungerer og det er ganske kule saker... Hver gang vi føler en følelse så tilsvarer det en bønn.... Vi sender ett signal til "kraften" som binder alt sammen og den projekterer følelsen utover verden... Så hvis hat, sjalusi, grådighet styrer deg så er det dette en avler... Problemene er at mange i vesten tror vi er her uten grunn og mening og at det ikke spiller stor rolle hva vi får unnagjort i våre liv... Dette er en veldig farlig holdning for konsekvensene av å være sint, deprimert eller grådig hele livet er veldig destruktiv for oss alle ! Her på sjaman.com er det mange lyse sjeler som sprer lys og kjærlighet ut til kriker og kroker av verden og for dette vil jeg takke dere !  :respect:
Som jeg og mange andre har følelsen av så står vi ovenfor vanvittig betydningsfulle tider framover. Jeg tror vi dag for dag nå går en rask gange mot ett VANVITTIG veiskille i menneskehetens historie... Jeg tror vi en gang for alle vil bli nødt til å velge mellom ledere som fører oss til mer krig, uvennskap og elendighet, eller om vi for første gang klarer og stabilisere denne jævla jorda ! At det skal være så helvetes vanskelig forstår jeg ikke ! Jeg har startet en del tråder her på siden om konspirasjonsteorier, men det er tydelig at dette ikke faller helt i smak. Siden jeg finner mange av disse teoriene veldig troverdige og vet at hvis bare en brøkdel av de er sAnne så er det her jævelskapen i verden i stor grad har sitt opphav.. Som en liten kort oppsummering vil jeg nevne noen av de:
9/11 wtc angrepet var i stor grad i regi av bush og co, WTC ble revet med kontrollert sprengning og ikke varme fra brannen som de sier smeltet stålet. I over 50 år har amrikanske myndigheter skjult og forsket på ufoer og "marsboere". Amrikanske/private interesser var med å sponse både nazi tyskland og kommunismen.

Som Bob Marley synger i redemption song:

How long shall they kill our prophets, :moreevil:
While we stand aside and look? :icon_cry:
Yes, some say it's just a part of it:
We've got to fulfil de book.
Won't you help to sing
Dese songs of freedom? -
Is all I ever had
These songs of freedom,
Songs of freedom. :respect:
Anonymous
Gjør ikke konspirasjonsteorier det lett å skylde på noen andre igjen? Det er jo det fenomenet  som utgjør den største faren her i verdenm, det at noen andre har skylda. selvfølgelig har noen andre skylda men det er like mye vi som støtter opp under en slik utvikling i ting vi gjør og på måter vi putter pengeenergien vår. Det blir nevnt at i mange konspirasjonsteorier at bush og blair og blandt annet svenskekongen er deler av en eldgammel slekt som har et vannvittig apparat rundt seg , dette har ofte blitt kallt illuminati og har og har hatt undergrupper som frimurerlosjer, thule ordnen og rosenkrans ordnen, det går en linje gjennom historien med losjer og hemmelige brorskap og ridderordener som bevisst har brukt mystikk og skjult visdom til å massemanipulere resten av verden til dems egen vinst. Jeg tror dette er en tendens i oss alle og de ytre losjene er kun er produkt av den mentaliteten vi kollektivt bærer på, på denne måten så blir det ingen oss og dem tankegang men en VI tankegang og gjør det mulig å gjøre noe med. en annen ting er at it takes two to tango. hvis noen skal utnytte noen så må noen andre spille utnyttet.

:o :o :o :badgrin: :o :o :o<------finn illuminatien her
GjenopprettetMedlem
Vi blir snikmanupulert av alle autoriteter. Og vi lar det skje....
GjenopprettetMedlem
Du behøver da slettes ikke å spille utnyttet, mange folk som jobber hardt eller tar opp lån eller f.eks blir drept for sin politiske holdning blir utnyttet som du kaller det... Hvordan tror du inflasjon fungerer egentlig? Bankene har muligheten til å låne ut 20 ganger så mye som de har i verdier det vil si at de tar renter på ressurser som egentlig ikke fins... Syns du ikke at mye a disse pengene burde gåtttilbake til de som klarte å betale ned lånet sitt ? Det er snakk om vanvittig mye penger her... Sitat fra Henry Ford: It is well that the people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning. 
GjenopprettetMedlem
De her konspirasjonsteoriene som har blitt så poppulær de siste årene har ført med seg en haug av forvirring
og jeg har opplevd at folk (venner)blir så opptatt av de at de lar teoriene styre verdagen(virkeligheten).
Alt fra Øgler;iluminati;9/11,aliens,etc og det og kjøpe hele pakka uten å stille spørsmål er og gi dem
større makt enn staten og deres innbilte makt.
Jeg er skeptisk til slike halvsannheter og deres virkning som ser ut til og ha motsatt effekt.
Lite er sant og det er ikke min oppgave og formidle sannhet..
Det eneste jeg vet er sant er Buddhas 4 gyldne sanheter...

Har tent mitt eget bål
Sånn tenker jeg
GjenopprettetMedlem
Det er sant alt dere skriver foran her.

www.dramanett.no/FENRISULVEN%20teksten.doc eller bare bla opp på "Fenrisulven". Denne mytologiske fortellingen har et flott bilde på nettopp "kvantefysikken og tiden fremover".

Det er opp til hver enkelt av oss å lenke/binde ulven. "Trolldommen" i det har nok også sin virkning i å gi slipp...på egoet og eiendommeligheten. Det er jo sant at maktmisbrukere og kapitalister ikke får solgt varene sine hvis vi ikke kjøper dem (har dere lagt merke til at pengesterke investerer i fornybar energi? - solcelleteknologi). Det er jo flott, men hva skal det koste for oss andre? Må det koste så mye, når vi lever på en felles jord vi må ta vare på livsgrunnlaget til?

Jeg synes det hele er ganske komplisert, men enkelt nok har det med penger å gjøre. De som har dem kan gjøre hva de vil. De som ikke har sitter "fastlåst" i en posisjon i samfunnet, mer eller mindre tvunget til å kjøpe det billigste istedenfor å kjøpe det beste (med det mener jeg måten varen blir produsert på og kvaliteten den har for miljø og helse).

Fattige mennesker i flyktningeleirer og ellers - "spiller de utnyttet" for at noen andre skal misbruke sin makt?
Ja - vi må alle reise oss opp og bli FORENT!
Hva er karmaet for denne jorden og menneskeheten, tenker jeg?
Anonymous
:eusa_clap:
Anonymous
Penger er jo egentlig bare papir med et spesielt trykk på. verdien ligger i hva vi har blitt enige om angående ideen om penger. litt av problemet sånn jeg ser det er at mange har glemt dette og er da ikke istand til å ta fokus vekk ifra den hellige pengen, til tross for at den bare er et byttehandelssymbol. på denne måten får bankene som henger sammen med staten og politikken nesten fritt spillerom når det gjelder makt. hvis hele verden hadde snudd ryggen til ideen om pengens verdi ville bankene, politikken, nasjoner sånn vi kjenner dem i dag og monarki fallt til grunden. hva gjør diamanten mer verdt enn gråsteinen? den er penere å se på? dette er relativt, jeg vil påstå at gråsteinen har et langt større utbredt bruksområde også. klingende mynt er forførende fordi ideen om dens posisjon i vårt sinn har fått så mye næring men hvorfor higer vi så mye etter penger? sikkerhet? trygghet? makt?
Det er ikke noe galt med penger så lenge bruken er god og menneskesinnet som bruker pengen er fredfullt og åpent. problemet er fremdeles ikke den eksterne peng men den interne ideen om hvordan pengen skal fordeles. Skal samfunnet forandre seg og maktene og kreftene i verden balanseres så tror jeg de enkeltes sinn må balanseres samtidig som man åpner seg for samfunnet og bringer med seg den gaven som hvert enkelt individs sinn er. Her passer det perfekt med et Deepak Choprah sitat for å fiffe opp sluttpoenget. We are ekosystems within ekosystems. :icon_razz:
GjenopprettetMedlem
Du skjønner noen tar for mye betalt for tjenesten/varen de selger, mens noen betaler for lite for tjenesten/varen de kjøper.... Det er her ALLE problemene ligger for det er de med makt (penger eller posisjon) som utnytter dette............... !!
Anonymous
det stemmer men ansvaret ligger også hos de som blir utnyttet. Det er jo trist at de som tror de sitter på toppene forviller seg i papirmøller og glemmer hjertet og det medmenneskelige ansvar med en gang de trår over terskelen og får seg et slips. hvorfor har ikke det utenrikspolitiske organ lært av Ghandi?!?! han gjorde store forandringer! ! uten bruk av vold nettopp fordi han var villig til å gå inn med HELE seg veldig egoløs. Ghandi var en fin mann :respect: