Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei alle sammen :innocent2:
Føler at jeg bruker dere for alt det er verdt om dagen. Jeg har ikke så mange å snakke med når det kommer til sjamanisme så dere får bære over ved meg, eller ignorere meg helt :biggrin: Jeg lurer fælt på hvor klart man skal visualisere når man reiser. Etter å ha lest en del innlegg her på sonen får jeg inntrykk av at reisene til andre er av en karakter av at man er helt "tilstede". Jeg merker mest at jeg ikke har full oversikt over landskap eller omgivelsene jeg er i. kraftdyret mitt er tilstede, men bare glimtvis. Er dette noe som blir bedre gjennom å reise mer eller er det sånn det er? Føler også ofte at sinnet/egoet med sin logikk drar meg ned i den vanlige virkeligheten når jeg ikke er klokkeklart. er fullstendig klar over at jeg nettopp har begyunt på denne veien og at ting tar tid, men for å slå tvilen min ned velger jeg å spørre istedet for å gå å gruble så fælt. På forhånd takk  :eusa_pray::respect:
GjenopprettetMedlem
Kjenner meg veldig godt igjen magnus  ;)

Jeg ser ofte ikke klare bilder...ei også sjelden jeg er *fysisk* tilstede.

Jeg har også disse glimtvise bildene, jeg ser stort sett grått og svart, andre ganger klart. Noen ganger som om et flashlight svøper gjennom rommet, å lar deg glimtvis se hva som finnes der.

Tror nok det vil komme etterhvert. Mulig man må bearbeide visse ting før man *er der*...å ser klart.
Jeg er ikke der ennå, fordi jeg har en frykt i meg, for å trå inn i dette ukjente. Jeg har ikke turt ta steget inn ennå....jeg er kun en observator som står på sidelinjen å ser.

Mulig andre har noen tips til deg. Lykke til.... ;D
Anonymous
För mig beror resultatet på, hur mycket och frekvent jag reser.
Reser jag ofta, har jag inga problem med att "vara i" resan och ser miljön och karaktärerna tydligt och klart, men reser jag sällan och dessutom ägnar mig väldigt mycket åt värdsliga ting + stressar mycket, blir det svårare.

En stadigvarande skillnad för mig, är dock; Jag har alltid mycket lättare att se klara tydliga bilder i undervärlden, men i övervärlden är det dunkelt och svårt att se.
Jag vet inte vad det beror på...  ::)
GjenopprettetMedlem
Spørsmålet kan være "Hva mener man egentlig med å se klart?"

Jeg føler veldig klart, men ser mindre klart. Jeg kan f.eks føle en farge, uten å "se" den. Jeg kan føle et nærvær i et et hus med "gamle sjeler" i, jeg kan kommunisere med dem, jeg kan beskrive dem (nesten i minste detalj), men jeg ser dem ikke klart slik som jeg ser alt annet i den fysiske hverdagen. Når jeg er på trommereise kan jeg beskrive landskap, dyr og alt i minste detalj, men jeg ser det ikke som noen film når jeg er på reisen ( dvs. det hender jeg ser det slik, men det er sjelden). Det jeg prøver å si er at du har mange sanser, det kan hende du føler klarere enn du ser, og hører klarere enn du føler. Bruk de inntrykkene som kommer til deg, og stol på at disse er riktige.

Pass alltid på å ha tillit til deg selv og dine opplevelser, sannheten kommer derfra.
GjenopprettetMedlem
Det var forløsende lesning... gidgeroo

Velkommen til sonen, forresten!

Jeg har anstrengt meg for å se, både på trommereiser og meditasjon. Har fått mange følelser, men få klare bilder...
Dette jeg leser her er en god påminnelse på at jeg må stole på følelsene. Takk!
GjenopprettetMedlem
Åhh....
Dette minnet meg om en trommereise jeg hadde i regi av Inger-Lise. Hun ba oss om å velge en sten ( med lukkede øyne) fra en stor bolle fyldt med alle mulige typer stener, og gripe rundt den med venstre hånd. Under reisen skulle vi kjenne på stenen, og kjenne på hvor i kroppen den påvirket, hvilket chakra… Og det formet seg en grønn hinne/ tåke foran netthinnen…. Jeg tenkte. Nei… dette er bare innbildning…. Er det mulig…? Så kjente jeg en varme i hjerteregionen…. Før jeg åpnet hånden fortalte jeg at jeg tror den er grønn…. Og visst var den det! En lysgrønn Turmalin. Og som styrker hjertechakra!
Det er første gang jeg har opplevd å kjenne en farge…… Nu fikk jeg bevis på at stener består av sterke energier…
Anonymous
Takk for hjelpa. Trenger virkelig å få ting inn med teskje. Jeg ser jo helt klart at de andre sansene er minst like viktige som synet. Mine tanker rundt det er at jeg kanskje har blitt altfor indoktrinert til å kun tro på det som jeg kan se og føle. Sjamanisme dreier seg jo kanskje mer om å høre og lytte sammen med følelser. Var på trommereise i går i forbindelse med samefolkets dag, og der sa henne som ledet seansen at sjamaner ikke er så veldig synske, men hørske. Blei nok en oppvekker for meg hvor viktig det er å lytte til trommen og la den lede deg dit du skal. Kjenner jeg har fått en ny giv etter gårsdagen og føler at jeg har mere ro i kroppen. Er som nyforelska i livet :wub: :respect:
Nutch/CVS [Bot]
Jo mer jeg kan sette kritikkeren på ventestolen og jo bedre jeg kan si farvel med ego-et jo bedre reiser jeg og jo klarere ser jeg.
Hilsen
Gåååja
Anonymous
...kanskje kan man tenke "sanse" istede for "å se". For vi er alle forskjellige med hensyn til hvilke sanser vi bruker mest. Noen er veldig visuelle og har lett for å få bilder, mens kanskje det ikke er så mye lyd tilstede. Andre er mer audiotive og hører ting - lyder er mer fremtredende, men har kanskje ikke så mye bilder. Mens andre igjen opplever mer via sansing i kroppen - får en følelse av ting/fornemmelse. Jeg er veldig enig i at det er viktig å tro på sin egen sansning - det som er rett for deg :)