Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
Moderator kan se et nummeret nederst til høyre på innleggene. Det viser hvilken datamaskin innlegget ble skrevet på.

Her går det frem at Venusus og Magikka er skrevet fra samme maskin. Attpåtil gis det inntrykk av at personene som skriver ikke kjenner hverandre.

Er det fler enn jeg som reagerer?

Noe i innleggene minner meg på den gangen da vinge, nikk for forfatteren av boken Menneskejerven drev anonym omtale av egen bok på Sjamansonen, men ikke nok med det, fra samme adresse skrev  Eterica, langhår og Pernille og om boken, og skrev i tråden Sex i grotte, samt andre steder.

Om du ser tilbake på dette, med denne informasjonen i hodet, kan du få deg en god latter eller kanskje setter du latteren i halsen.

Jeg blir nok ekstra oppmerksom når det kommer omtale av denne forfatteren, boka og sex fra samme adresse her på sonen, det gir meg en bismak jeg ikke liker.

Hva sier vinge, Eterica, langhår, Pernille, Venusus og Magikka?

Og hva sier du?

Ailo Gaup
GjenopprettetMedlem
Hei!

Kanskje det er flere i samme husstand, med interesse for sjamanismen. Ektefeller, mor , datter, far og sønn...muligheten er der.
Klem klem, ha en riktig flott dag til alle sammen.

fargerik
Anonymous
Du store alpakka! Reklame i store doser. Etter dette er det vel svært få, her på sonen, som gidder å lese om menneskejerver eller besøke sjamanen fra Fauske. Dette kan umulig handle om sjamanisme. Snarere falt en kalt.

Gormii
Anonymous
Gufs, synes jeg.

Jeg vet jeg selv hadde blitt fryktelig skuffa hvis jeg hadde tatt noen seriøst og brukt tid på å f.eks. svare dem for derpå å oppdage at det hele bare var en form for reklame.  

Men hva kan man si annet enn at det er bra at du oppdaget dette gufset og omtaler det her.
GjenopprettetMedlem
Har noen bevisst gjort dette synes jeg det er lavmål,
og det er betryggende å vite at du har øynene åpne Ailo
GjenopprettetMedlem
Jeg var en av dem som var så lur å skaffe boka. Og den inneholder elementer fra inkasjamanisme, og fra sørsamisk sjamanisme, og det var det som fikk boka til å virke fristende. Jeg var også veldig opptatt av jerven som kraftdyr. Men det viste seg å i hovedsak handle om klonede monstre, så det var en ganske absurd bok.
I tillegg ringte forfatteren meg for å høre om jeg hadde fått fakturaen, men var sannsynligvis også ute etter tilbakemeldinger, for det ble en ganske lang samtale.

En orntlig trickster, dette!

Mvh stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Vel, kan hende du har rett mht. at det KAN være samme person. Men, det trenger ikke være det. Jeg har bakgrunn i noe som skulle tilsi at jeg er i stand til å finne ut litt av hvert bare jeg har IP til en bruker. Det er lett. Skoler og offentlig sektor (høyskoler/fylkeskommuner/stat) har unike siffre i tallkombinasjonen. Man finner også ut hem som er nettleverandør til den enkelte IP, samt ca. hvor i landet(verden) personen sitter. (farlig å ha visse kunnskaper :exclaim:)

Faste IP er fra èn enkel maskin, og bare èn. Dersom det hadde vært en router der, så hadde de to første tallkombinasjonene vært like, eksempel: IP: 80.212.xxx.xxx, og 80.212xxx.xxx. (x representerer ulik tallkombinasjon, fra samme router.) Jeg begynner å helle til troen om at det er en og samme person dersom IP er den samme for alle innleggene på de nevnte brukere.

Som en kuriositet vil jeg kort nevne at du sikkert finner en IP her inne som nesten er lik min. Bare så det er nevnt, så sitter jeg påkobla en Router, der det er flere maskiner, og der er det altså minst en person til med samme interesse for sonen :wink:
GjenopprettetMedlem
Før vi dømmer.... kanskje vi bør la de få forklare.....
De kan jo f.eks. gå på samme skole og ikke vite om hverandre.... ::)

Kan ikke tenke meg at det kan komme fra en og samme person... det er da passe psyko...
eller at de utgir seg for å ikke kjenne hverandre..... det er virkelig et simpelt spill...

Ang. litt reklame om sine ting.... om det så er et kurs, en bok, maleri, smykker ehh.  :innocent2: er vel det greit... eller...?
Så lenge det er åpent... og under riktig kategorie...?
Anonymous
Karnsje en med splitta personlighet (schizofren)!?  :o
Just kidding!
Men at flere kan være innmeldt i et forum fra samme familie, går jeg go for.
Jeg har en sønn som er levende opptatt av det samme som jeg.
Da jeg tidligere meldte meg inn i et annet alternativt forum, gjorde han det samme og jeg tror sannelig han har vært og meldt seg inn i sjamansonen også etter at jeg ble medlem.
Han har visstnok ikke vært særlig aktiv her inne.
Og vi bruker samme maskin, men er ikke sikker på om vi bruker samme adresse...

Men som dere andre sier,...er det slik at en og samme person går i bresjen for seg selv på denne måten er det jo litt... :o  ::)  :razz:
Anonymous
Det er verd å merke seg at medlemmene Venusus og Magikka bare deltar i tråden startet av Venusus.

Om dette er tilfeldige sammentreff, så er jeg en krakk.

Gormii
SEO Crawler
du er ikke en krakk min venn!

det har luktet hele veien, skriverstemmen er den samme for disse figurene

litt trickstermoro er fint, men da må den autentiske magiske kunnen ligge i bunn...

Anonymous
"Gormii":

Det er verd å merke seg at medlemmene Venusus og Magikka bare deltar i tråden startet av Venusus.

Om dette er tilfeldige sammentreff, så er jeg en krakk.

Gormii

Nei krakk er du ihvertfall ikke Gormii...(Hvor er øynevippeblafrings-knappen når man trenger den)

Jeg husker forresten at jeg stusset litt når jeg leste Magikkas innlegg fordi der anbefaler h*n en bok som h*n ikke husker forfatter på...Litt lenger ned i innlegget derimot skriver h*n at h*n leser i denne boken akkurat nå.  :razz: :w00t:

Jeg tenkte at jeg burde påpeke dette tilsynelatende totale fravær av hukommelse, men gjorde det ikke fordi det kunne jo hende at vedkommende var en KRAKK. For eksempel.
Sensis [Crawler]
"Sjelevenn":

Før vi dømmer.... kanskje vi bør la de få forklare.....
De kan jo f.eks. gå på samme skole og ikke vite om hverandre.... ::)

Ang. litt reklame om sine ting.... om det så er et kurs, en bok, maleri, smykker ehh.  :innocent2: er vel det greit... eller...?
Så lenge det er åpent... og under riktig kategorie...?

Jeg er enig med deg i dette. Jeg vil gjerne har en forklaring.

Men jeg blir mistenksom når Venusus og Magikka begge har innlegg først på en adresse og litt seinere har begge innlegg på en annen adresse...og samtidig dukker menneskejerven og sexhentydninger opp igjen, de "store " temaene for vinge og de tre andre som skrev på  samme adresse tidligere om samme tema, som om de ikke kjente hverandre.

Vi får vente å se hva de svarer.

Jeg er helt positiv til at folk reklamerer/annonserer kurs, bøker, malerier, smykker og annet, når det skjer åpent og tilgjengelig.

Ailo
AdsBot [Google]
Jeg hadde en del mailkontakt med denne mannen for en stund siden.. (jeg tiltrekker meg jo alltid de undeligste menn :exclaim:)
.. og fikk som en forklaring på mine mistanker at det var kollegaer som hadde lånt hans maskin.
Men han får jo bare komme ut av hiet sitt med sin egen versjon, hvis han har jervens mot :w00t:

NB. Musikken til boka er faktisk veldig fin (nei, vi har ikke kontakt lenger :)
GjenopprettetMedlem
Ehhh..... er han tvilling...? De har visst mange personligheter... ..  :lol:  ::)  :o  :P  :o  :w00t:  :icon_lol: har jeg hørt..
Anonymous
...
Anonymous
Så er det kanskje bare et skjult agenda hele innlegget!
Hvis ikke må vedkommende som har skrevet det ha meg unnskyldt.
Å bruke andre menneskers gode vilje, engasjement og tid på noe som er skjult reklame og direkte løgn, er forkastelig.

Men løgn og forbannet dikt kan jo være så mye, et og annet begynte å demre for meg.
Jeg fikk slike sterke bilder opp i mitt indre da jeg skrev svarene, og ser nå at det er svar til meg selv på spørsmål jeg kanskje ikke har turt å se svarene på. Uten at mine opplevelser har noen direkte likhet med det vedkommende beskriver.

Føler for å dele noen spørsmålene siden jeg allerede har delt svarene…

Jeg har noen ”huller” i min hukommelse. Black-out- episoder i Londonjungelen, der jeg bodde for mange år siden. Av den sorten der jeg så at jeg hadde beveget meg i rom, uten å ha noen følelse av at tiden har gått. Og til tider hadde jeg beveget meg ganske så langt, nesten kilometer. I løpet av ett øyeblikk. Noe helt annet enn å være distré og langt inne i sin egen tankeverden, hvilket jeg ofte er.
Så falt altså noen bilder inn i mine hukommelses- og tidshull.
Og jammen falt det ikke ned noen biter andre steder også. Det har hendt at det har dukket opp et og annet ”kloremerke” som jeg ikke kan forklare på noe vis, etter at jeg har gått mitt eget mørke i møte.

Tror nesten det er på sin plass å takke.
A blessing in disguise
Universet har en underlig form for humor, jeg kan ikke annet enn å humre litt når jeg tenker på det hele.

Hmmm…. skal jeg redigere litt på begynnelsen på mine innlegg også, ”kjære Gro”, selv om det ser fullstendig sprøtt ut…….kanskje nettopp derfor….

Og igjen, om dette virkelig er oppriktig, så ha meg unnskyldt for kritikk, og det at jeg skrev til meg selv…

Gro
GjenopprettetMedlem
Merkelig dette her altså
:icon_lol:
Anonymous
"Kokopello":

Merkelig dette her altså
:icon_lol:

enig...merkelige saker
GjenopprettetMedlem
Ha ha ha ha....har du også gått og blitt flere... Kokopelli ..... ?  :w00t:  :w00t:
GjenopprettetMedlem
:lol: :lol: :lol: :lol:
AdsBot [Google]
:lol:                    :lol:                          :lol:
            :lol:                      :lol:                          :lol:                :lol:        hiks.. host host

Dette var vanvittig morsomt!
Anonymous
:lol:
GjenopprettetMedlem
Ha ha ha ha....har du også gått og blitt flere... Kokopelli ..... ?   

Warning! Kloning pågår... :badgrin:
Anonymous
skjønner ikke hva du prater om