Anonymous
Jeg foretrekker begge på en gang!! oppå hverandre i en haug

Anonymous
Noen ganger kan det være gavnlig å skille mellom mesteren og omgivelsene hans.
Han virker ikke usympatisk, nei da. Han vil sikkert ikke hypnotisere folk. Jeg tror ikke han kan det heller. De hypnotiserer seg selv.
East is east and west is west. I hvert fall en stund til.
Anonymous
Jeg setter pris på din fine skjelneevne Masha. Og jeg tror heller ikke dette er helt uproblematisk.
Kanskje hypnotiseres de, men da våkner de nok. Jeg føler ikke dette er noe stort (selv-)bedrag.
Men det er viktig å være kritisk til åndelige autoriteter, bruke skjelveevnen. (Og hvis hjertet sier ja, blir det en annen historie.)
Likevel, som torstein sier:
Whatever melts the heart.
(Skjønt jeg er litt misunnelig...skulle gjerne latt meg hypnotisert til litt glede. men jeg kan ikke..)
Anonymous
"Sjelevenn":
Hos meg dukket det opp motstridende følelser...
Hos mig med...
Först så reagerte jag med forskrekkelse över hur människorna la seg "velsignes" av Vasant Swaha.
Men så begynte jeg å le... for de menneskene sag glade ut...
Jag har faktiskt vart med om satsang og fått deeksha av Carl Johan Calleman
http://www.calleman.com/
og det var "koselit" med behagelig atmosfäre, men det var motstridende fölelser då med... for jeg tenker att alle mennesker har kraften og kosmos i seg. Hvorfor ska EN utvalgt man eller kvinne gjöre det?
Det er bra vi tenker sjöl. Kanske kombinasjonen att tenke sjöl och men også oppleve forskjellige ting, er bra...
Kirtana spilte fin musikk i alla fall!

GjenopprettetMedlem
"Whatever melts the heart"
Av alle de hypnoser vi sitter i skulle en tro en kjærlighetshypnose var den minst farlige
Men jeg synes Swaha flåser litt med det hele når han driver å tøver med å "dytte" folk i bakken og kiler dem under nesa

, og i filmen virker det som han driver litt oppvisning. Kanskje tar rollen fra setet litt høyere opp litt over inni mellom? Muligens henger det sammen med hvordan dette ofte funker i de Indiske tradisjoner?
Jeg har egentlig sans for Bhaktitradisjonen. Den er jo en øvelsesvei for hjertet og sies å være den korteste vei til opplysning der borte. Så lenge Guruen/læreren er klar over sin rolle som et eksempel og ser at enhver elev i sitt vesen er der han selv er så går det vel fint.
Jeg stor sans for de som fremstår som tjenere for kjærligheten. Hvis man bøyer seg for Dalai Lama f.eks så bøyer han seg enda dypere for deg. Tviler på at han hadde småflåsa slik Swaha gjør.
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Lie säger:
og det var "koselit" med behagelig atmosfäre, men det var motstridende fölelser då med... for jeg tenker att alle mennesker har kraften og kosmos i seg. Hvorfor ska EN utvalgt man eller kvinne gjöre det?
håller med dej......PEOPLE HAVE THE POWER!
UlveMor

GjenopprettetMedlem
SITAT fra Lie
Jag har faktiskt vart med om satsang og fått deeksha av Carl Johan Calleman
http://www.calleman.com/
[/quote]
Jeg har vært på deeksha 2 ganger. Jeg tror ikke at deeksha er det samme som i denne filmen. Deeksha er i seg selv en healing, planting av et frø, en gave eller en initiering. Man trenger max 4 deekshaer, og den trenger ikke gies i en ramme som ligner på denne filmen. Morten Eriksen gir deeksha. I Tromsø er det en student fra musikkonservatoriet som gir deeksha. Han leder en enkel chakrabalanserings-meditasjon før han starter.
Jeg syns deeksha er veldig bra!

Man har dessuten ingen organisasjon man deltar i
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at grunnen til slik motstand hos mange,
er fordi vi ikke liker tanken på at en annen person skal ha slik makt over oss.
Kanskje vi har blitt misbrukt av maktpersoner i dette livet eller før dette?
Sjamanens vei er ensom . Det føles selvfølgelig fristende å ha en som kan fortelle oss hvor vi skal gå innimellom...

, hehe...
personlig føler jeg at læring/healing er strekere når man finner ut av det helt selv, ikke gjennom en annen.
Jeg tror også det er viktig å ha inspirasjonskilder og personer , som kan bidra til personlig vekst . Det er jo alltid farlig med makt- noen takler det ,andre ikke....men vi har jo alle vår egen vei å gå og ting vi skal lære, ikke sant?
hilsen fra meg som er helt ny her...

GjenopprettetMedlem
Hmmm... Der sier du noe, Malaika... Har latt meg manipulere av en maktsyk person i alt for mange år....
Kanskje det var derfor jeg reagerte sånn...?
Velkommen til sonen, forresten!

Anonymous
Jeg var muligens litt stor i kjeften da jeg skrev det innlegget mitt

Anonymous
Noen mennesker er som vel (utrolig at jeg får brukt for dette ordet) lysfontener. De gir så masse av seg selv bare ved å være til. De lærer ikke bort noe men man vokser lett i demses nærvær. Mennesker er del av et økosystem og når vi befinner oss i nærheten av næring så vokser vi lettere. enkelt og greit. Lærere forer hodet med tanker og ideer men disse lysfontene slik som tja meg blandt annet

er næring til sjela.
det å se mennesker med ego må for gud være som å se hvite blodlegemer med cowboystøvler, solbriller,caps og en blind tro på at de eksisterer utenfor alt det andre, hehe

GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":
det å se mennesker med ego må for gud være som å se hvite blodlegemer med cowboystøvler, solbriller,caps og en blind tro på at de eksisterer utenfor alt det andre, hehe
Genialt mann !