Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har interessert meg for dette i mange år. Jeg fikk æren av og bli med på trommereise(bli trommet for) og det var helt herlig. Jeg fikk en rolig og god følelse i kroppen,Og hørte flere og flere trommer rundt i rommet på en måte..Og etterpå var atmosferen god og ubeskrivlig deilig. Men andre opplevde det MyE sterkere og møte bjørnen,å danset med den på en eng osv. Og jeg klarer ikke å åpne meg opp på en måte. Sammme når jeg mediterer.Det føles som jeg ikke klarer og åpne meg, Blir mer at jeg glir over på og tenke på andre ting(problemer, eller ting som må gjøres). Dette er veldig frustrerende,  for jeg føler jeg ikke kommer noe videre  :exclaim:  Noe jeg så gjerne vil. Har noen noe tips? Gjør jeg feile ting tro? Eller er jeg ikke skapt for dette ?? (jeg er veldig åpen ellers og elsker alt dette med det åndelige, sjamanisme osv. drømmen er og kunne hjelpe andre med problem å sykdom osv.    :icon_redface:    )    Jeg husker heller ikke noen av mine drømmer(håper jeg har :lol:) Så jeg føler meg stengt på en måte.Vannskelig og forklare.. hadde blitt glad for tips og råd.  Dette er vel ikke akkurat noe spennede innlegg her, men jeg måtte bare skrive det i frustrasjon.  Jeg har aldri gått noe kurs og sånn, kun lest noen bøker. Og gikk en stund på thai-chi, måtte avbryte pågrunn av flytting. jeg har ikke opplevd noe "spesielt" reiser eller lignende. Men andre har kommentert og jeg har lagt merke til at jeg har mye rett. når jeg har på følelsen av at det blir slik eller slik, så stemmer det ofte og blir slik  :lol:  men det gjør vel alle...  Håper på 1 tips eller 3.. Jeg vil klare og åpne meg mer opp når jeg mediterer. så jeg får roen over meg og får oppleve leve det god som finnes rundt oss.

PS. det føles som det er noe i leiligheten å sirkulerer i blokken vi bor i. å føles som det holder meg tibake for og gjøre ting, og ting forsvinner og dukker opp 1-5 månder seinere. Kan det ha noe med mine problemer og gjør. eller er det hodet mitt  :razz: og konsentrasjn som svikter totalt... Har nok skrevet lignende før,men måte skrive dette nå føltes det som, men håpe noen gidd å lese alt dette.

Peace and love og alt godt til alle fra hans
Anonymous
Om man er mye i hodet... og tenker og leser... og tenker og leser...
og dessuten gör en anstrengelse, at nå till avslapping ....  :exclaim:
Då kan man få det vanskeligt at nu det totalt avslappede tilstand du söker  ;)

Visst er det en övelse, men de må ske uten krav og forhåpninger.
Du trenger nok å öve, på at bare vaere...

Öve på avslapping uten mål!

Plutseligt en dag... skjer de noe.
Anonymous
hei Hans.
Kjenner meg utrooolig mye igjen i det du skriver. Jeg ville jo helst at ting skulle skjed igår:) Det som jeg tror er greia er at jeg for min del trenger å lære om ting som f.eks tålmodighet. Jeg har vært på noen trommereiser, ikke så mange, men nok til å gjøre meg opp ett bilde på hvordan det fungerer. Å gå på sjamanens vei er som å skrelle en løk. Det er hele tiden lag man må skrelle bort for å komme dypere inn i kjernen. For min del det som skjedde på mine første reiser var at jeg hadde kjempe forhåpninger om å reise langt, langt og lengre enn langt. Jeg hadde KJEMPE forventninger til hva som skulle skje. Når disse forventningene ikke ble innfridd, ble jeg skuffa og frustrert. Det jeg har lært med forventninger er at hvis man har de, så setter man på en måte vilkår til hva som skal skje. Man er bare åpen for en opplevelse og da ser man ikke det som skjer uten om det. trikset for meg er å øve meg på å ikke ha noen forventninger og bare lytte til trommen og ta det som kommer.
En annen ting er at trommen viser på en måte de  løklagene vi skal gjennom. Det som dukker opp på trommereise, det være seg frustrasjon, sinne o.l er ting vi trenger å gi slipp på for å komme oss videre.
Bare for å si det til slutt, så er dette mine erfaringer. Det trenger ikke være slik for deg. Det som føles riktig for deg, er riktig for deg:) Stol på deg selv og ta det rolig så kommer det som skal komme. Lykke til, stor klem og masse kjærlighet :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Det var godt sagt, Magnus!

Jeg kjenner igjen  det med lagene i en løk, akkurat samme begrepet har jeg selv brukt de siste årene. Det å bli sjaman kan ta tid - kanskje blir man ikke det før det er gått mange år! (Jeg syns jeg ser jeg sitter på gamlehjem med tromma! ) :w00t:

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Flotte råd du har fått her og kan bare slutte meg til det de andre her sier.
For meg selv så har jeg aldri opplevd trommereise  :( men med min nyvunne tålmodighet, som jeg har tilegnet meg ved å meditere, meditere, meditere, lese, lese, lytte, lytte, lytte og ikke minst er jeg heldig som er med i en sirkel hvor vi nysgjerrige, søkende, snublende, nybegynnere kan lære litt av hverandre underveis :wub: så vet jeg dagen kommer da jeg får en reise med trommen! Den kommer når jeg og den er klar  :wub:

Så uansett hvor vanskelig du synes det er...om du bare klarer å gå inn i meditasjonen bare et par minutt til å begynne med, så vil det bli bedre etterhvert og du vil klare lengre og lengre meditasjoner etterhvert. Det er deilig når du skjønner at ting går fremover og det gjør det litt etter litt i rykk og i napp, så ikke gi opp!! Lykke til  :wub:
Anonymous
Gå uti naturen  og mediter..
Få healing  fra  trær.fugler. Lytt  til en rennende bekk som "synger vakkert" til deg.
Heale deg mot et tre som gir deg  gode energier.
Lær deg og lytte og speile deg  i alt det vakre som du  finner  i naturen.
Da begynner du og bruke den følelsemessing delen av hjernen din. Da åpner du  opp for universet.Da kommer  opplevelsen og og meget  god selvfølelse.
Prøv la  la dette  bli din opplevelse og ikke  la deg påvirke av hva alle andre opplever.
Du har alle svar  inni deg selv.

Jeg pleier og si det slik:
Sett 2 ettåringer ved siden av hverandre, den ene  har  lært og gå, den andre bare kryper. Men den  som kryper  må selv  trene  og  øve  for og  lære seg  og gå.Og det  må han gjøre helt av seg selv.
Jeg måtte og øve og øve og øve  for og komme dit jeg er i dag.
Det er ikke  gitt at vi skal utvikle oss  i samme takt.
Lykke  til  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for gode råd. Dette har jeg virkelig tro på og skal bruke mye. tusen takk til alle  :respect: 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke husker drømmene mine. men det er vel bare sånn men noen  :)

peace and love  :wub:           

hans
Anonymous
Jeg veit ikke heller hvorfor du ikke husker drömmene dine.... men sa jag till en ven, att hvis du bestemmer deg å minnes, så kommer du at gjöre det. Etter en månad sa hon til meg; Du hade rett - det er sån.
Tja... kanskje det er så enkelt?  :)

Pröv å önske svært, hver kveld!
Og ha notepapir og penn, ved siden av sengen din 
GjenopprettetMedlem
Det skal jeg prøve. det er jo ikke nødvendig å gjøre ting så komlisert, når ting kanskje er der allerede. man må bare få sett(følt) det  :)

takk
GjenopprettetMedlem
mange av mine venner som forteller meg at de har vanskeligheter med lignende ting föler jeg ofte har både prestasjonsangst og et overdövende önske om å oppleve heftige opplevelser. det kan vel sies väre en for av mangel på tålmodighet. dette dreir seg som sikkert noen för meg har sagt om övelse. Man må bare öve og öve. Jeg hadde drevet med sjamanisme/faste tromme-cd reiser i et år når jeg merket at det begynte å lösne og jeg beherske dette merkbart bedre.

Når det kommer til trommereiser, jobb med ditt indre rom, det er altid en veldig fin begynnelse. Der kan ingeting gå galt og det er en kjempe fin öving for å stabilere en selv, å öve opp konserntrasjonen, visualiseringen, balansen osv.

Jeg trodde ikke jeg kunne snakke med trär, og syntes det var kjempevanskelig å klemme de for jeg begynte bare finne på hva de sa. Etterhvert begynte jeg höre hva de sa mere og mere, og jeg lärte å ha intimkontakt med trär, noe kanskje de som aldrig har opplevd det kan dra litt på smilebåndene, men det er en utrolig fin ting. Men jeg föler fortsatt ofte at jeg bare finner på når jeg spör dem om noe, grunnregelen er at om man ikke kunne vite svaret så kom det ikke fra deg, og det er ikke altid man er på bölgelengde med dem.

Så til sist er noe du kan tenke lenge på, og det er om du blokerer deler av deg selv som du ikke har lärt kjenne, indre barn, tidligere liv personligheter, dissosierte personligheter, abstrakter personligeter (aka. romvesen!!) osv. Jeg tror at hvis jeg fortsatt motarbeidet meg selv så ville jeg hatt veldig vanskelig å arbeide da er ofte andre en meg som har de rette kontaktene. (ha! tygg på den!)
GjenopprettetMedlem
tusen takk for gode råd.
jeg var faktisk på alternativ messe i helga og på en illuminasjon med en inka-sjaman dagen etter. og dagene etter det var jeg på en meditasjons kveld med mange fine mennesker og en sjaman fra alt.messen som kom og en som hadde en urindianer i seg var der også. og fikk endlig følelsen av at ting begynner og løsne.. Det var veldig godt. så nå skal jeg jobbe videre med det. var innom stone-hedg i england på reisen, der jeg fikk en følelse av at jeg skal finne meg en stein. det tolker jeg som et tegn. og det med treerne skal jeg prøve :-)

tusen takk