Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei dere.
Si meg, klarsyn er vel ikke noe hokus-pokus for sjamaner?.. Det finnes mange mennesker i verden som er klarsynte. Alle har vel evnen, men ikke alle bruker den...
Det jeg lurer på nå er hva som er hensikten med klarsyn? Hvorfor er enkelte mennesker mer åpne for dette enn andre? Har de fått en gave? Og har de isåfall en 'forpliktelse' til å bruke den? Om noen kan forutsi ulykker og tragedier av forskjellig type, så er det vel ikke riktig at de ikke prøver å gjøre noe med det?
GjenopprettetMedlem
Kan det finnast fleire typar klarsyn? :icon_rolleyes:
Empatisk klarsyn? Teknisk klarsyn? Politisk klarsyn? Musikalsk klarsyn?
Eg trur klarsynte har fått til mykje ulikt opp gjennom historien,ikkje berre det å predikere framtidige enkelthendingar.
GjenopprettetMedlem
..... Jo. Klarsyn kommer absolutt i forskjellige former. :)
Men, hva er vitsen med å 'predikere fremtidige enkelthendinger'?
Jeg forstår hensikten med f.eks healing. De av oss som mestrer denne evnen kan gjøre så mye godt for sine medmennesker.
Og når en klarsynt får vite at naboen kommer til å snuble i en ting som ligger slengt på gårdsplassen, og brekke beinet, så kan han jo alltids gå og flytte på denne tingen.
Men hva med klarsynte som f.eks kunne forutse 9/11? Som visste at mange mennesker skulle dø, men ikke hadde mulighet til å gjøre noenting for å stoppe det... Hva er hensikten med å få tilgang til slik informasjon?
GjenopprettetMedlem
Bra at du tok opp dette...

Jeg har også tenkt mye på det.
Hvorfor?
Ikke at jeg er klarsynt på den måte at jeg kan forutse fremtidige hendelser
men jeg "vet" hvordan jeg skal hjelpe folk som kommer til meg, hva de trenger.

Det er mange som går til klarsynte for å få svar på ting...
er det bra?
mange blir opphengt i svarene de får og hindrer sin egen utvikling, mener jeg .

Vi har jo fri vilje, ikke sant?  er fremtiden "fixed" , eller kan vi påvirke den ?

Jeg synes litt synd på de som kan forutse disse hendelsene hvor folk lider,
det må være en tung byrde å bære...føle all den lidelsen  :sad2:

Men samtidig må man jo se mulighet/potensiale i hver av oss som menneske
Hva kan den enkelte klare å gjøre med gaven de har fått?
De kan jo ikke hjelpe alle, men det er ikke meningen.
Vi har alle hver vår oppgave - og hvis alle bidrar på sin måte , vet jeg at vi kan heale hverandre alle sammen.

:razz: