Forum /
tilbake / Hvordan bruker jeg resiser på beste måte for å bli mere positivit?
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei
Jeg har mange beskymmer i disse dager, ökonomiske problemer, skyldfölelse for ting jeg burde ha gjort, og alt det der. Det er egentli ikke store problemer, men jeg blåser det opp til nye dimensjoner og beskymrer meg til verdens ende med dem. Dette er ikke morsomt.
Jeg har mange fine visualiseringsteknikker og mantraer som hjelper til en viss grad, men jeg söker råd her om noen har erfaringer med ting man kan gjöre når man reiser for å slutte beskymre seg. Faktisk er det så ille at når jeg beskymrer meg som mest så klarer jeg ikke reise for jeg er så nedkjört i grublerier, så kanskje kjäresten min kan gjöre dem nå för jeg greier å roe meg. Jeg er dessuten syk med en fryktelig smerte som gjör at jeg har tenkte å ikke reise til det bedrer seg...
Men uansett, Det jeg lurer på:
Ting man kan gjöre for å slutte beskymre seg, idéer om hva det kan väre og utprövde metoder.
Metoder/handlinger for å ta vekk skyldfölelse som ikke er berettiget.
Metoder/handlinger for å slutte grubble.
Metoder/handlinger for å bedre ökonomien, feks kraftsanger, osv.
Mitt lille råd til dere er å begynne dagen med "Bare for idag skal jeg ikke beskymre meg".
Tusen takk
Tryggve
GjenopprettetMedlem
Hei,
Jeg føler med deg, virkelig...
Det jeg synes du skal gjøre , er å oppsøke en Sjaman som kan hjelpe deg på vei.
Det høres ut som du har endel å jobbe med. Du må finne frem til kjernen av problemet( problemene).
Det må gjøres et skritt av gangen.
Til å begynne med, prøv å ikke "løse" alle tingene i hodet ditt på en gang.
" Bekymringer tar all dagens energi fra deg, og løser ikke morgendagens problemer" , var det en klok dame som sa til meg en gang...
Ta en ting av gangen, en dag av gangen. Det er vanskelig, men du må trene deg på det.
Viktig at du også gjør avslappningsteknikker , også på å gi slipp ....
Meditere , for å finne roen i sinnet. Ikke gi opp , selv om du har mange grublerier.
Bare aksepter at de er der - og prøv igjen.
Gå og finn en som kan hjelpe/veilede deg , så du kommer ut av gropen !
Kanskje du trenger et lite dytt opp, bare .
Når en ting løsner - kommer det andre automatisk .
Masse lykke til!
varme tanker fra Malaika

Anonymous
legg deg rolig ned
aksepter at ting går sin gang
putt på litt rolig musikk og innbill deg at du er på en strand med sol og bølgeskvulp, mennesker som leker med badeballer, vind som suser i siv ogsåvidere.
pust dypt inn gjennom nesen i dype gode drag
har du negative tankemønstre så la de snurre seg ferdig
imens sår du et frø med positive tanker
gjør gjerne litt yoga eller masser gjerne kroppen lett
dette retter bevisstheten på kroppen
GjenopprettetMedlem
Skyldfølelse er vanskelig....
Jeg har begynt å se det på den måten,at jeg er et menneske i utvikling,jeg er ikke statisk.Heller ikke psykisk og moralsk.
Jeg forbeholder meg retten til å ta feil,og retten til å forandre mening til det
bedre,uansett hva jeg selv tror.
Jeg tilgir meg selv for det jeg gjorde og tenkte i går eller for 5 år siden.. Det gjorde jeg senest for 2 netter siden...1 tilgivelse.
Skyldfølelse er noen av de mest jævlige ,fastfrosne øyeblikk,og setter seg i kroppen med tid. Tenk grundig på det,før du blir syk.
Sjøl har jeg nylig brukt en sjamans strupesang fra Tuva.Av den evigvarende,sirkulerende,dynamiske typen,for den greier å holde på et slitent fokus,mens jeg blir jobbet for.
Jeg er uten tromme og kunnskap om tromme.
Det er mulig jeg er et trommemenneske.
Det er mulig noen her inne kan lære meg det en dag?
GjenopprettetMedlem
Råd fra Ailo når man har mye "suppe" i hodet:
Fyll badekaret med kaldt vann, dypp deg 3 ganger.
Har du ikke badekar, ta 3 iskalde dusj, etter hverandre.
OG sett deg ned og skriv bekymringene din ned - da limer du de til papiret isteden for å ha de svirrende oppe i hodet. Skriv ned UKRITISK hva som dukker opp, da får du det ut og frem i lyset + at det er transformert over til noe nytt..
lykke til
Elin
GjenopprettetMedlem
Mange flotte råd her...
Har selv en tendens til å bekymre meg....
Vil bare tilføye:
Når du visualiserer og gjentar mantraer.....bør du bruke positive utsagn...
Hjernen oppfatter ikke ordet ikke.....Derfor hører den ;
- Bare for i dag skal jeg bekjymre meg.....
Prøv å bytt ut med f.eks.
- Alt jeg trenger kommer til meg.
- Jeg er verdifull og fortjener alt jeg kan få....
- Jeg stoler på at alt løser seg til det beste for meg...
- Alt er godt i min verden...
Lykke til

GjenopprettetMedlem
hey.
takk for at dere svarer. godt å få höre dette, jeg kommer lese igjennoom tråden noen ganger... : )
puste inn, puste ut.
jeg mötte en sjaman igår som sa hun kan pröve å finne delen av meg selv som skal fylle hullet i meg, mot at jeg pröve å läre henne strupesang. iblandt er man heldig...
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":
Mange flotte råd her...
Har selv en tendens til å bekymre meg.... 
Vil bare tilføye:
Når du visualiserer og gjentar mantraer.....bør du bruke positive utsagn...
Hjernen oppfatter ikke ordet ikke.....Derfor hører den ;
- Bare for i dag skal jeg bekjymre meg.....
Prøv å bytt ut med f.eks.
- Alt jeg trenger kommer til meg.
- Jeg er verdifull og fortjener alt jeg kan få....
- Jeg stoler på at alt løser seg til det beste for meg...
- Alt er godt i min verden...
Lykke til 
Veldig godt at du kom med den Sjelevenn, vi er generellt veldig flinke til å bruke ordet "ikke" og andre negativt ladede ord. Det vi gjør når vi sier en setning på denn måten er egentlig å fortelle sjelen hvor den skal holde fokus. Og det er akkurat det den gjør, holder fokus på det vi har sagt, om vi bruker ikke eller ikke. Formuler setninger med positivt ladede ord, legg vekt på hva du skal gjøre ""Ikke" hva du ikke skal gjøre", og bruk en annen setning enn den jeg har satt i klammer.
GjenopprettetMedlem
Jeg må bare si meg veldig , veldig enig med dette !

GjenopprettetMedlem
Heisann,nå må jeg dele en strofe med dere som jeg bruker på meg selv under bekymringsfulle tider (som disse)
If you can solve your problem then what is the need of wurry,If you cannot solve your problem then what is
the USE of worry....

GjenopprettetMedlem
Hei Arne,stå på,del med deg,her,du skriver bra,og er deg selv i skriften.Så Transformasjonen er igang mens vi jobber her på Sjamansonen.
Og etterpå.