Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jepp!
En ost er en ost. En appelsin er en appelsin. Sånn som orgasme er en orgasme.
Spiller det egentlig noen rolle, hva det heter?
Om en ost hadde het ape, så er vel opplevelsen den samme?
Om appeslin hadde het mango, eller orgasme sukkertøy,
opplevelsen er jo den samme!
Sjamanisme, Harnerister, Silvanisme.....

....You name it, går ikke det ut på det samme?
Finne sin åndelige vei? Finne sin egen livskilde? Komme i kontakt med seg selv, å sitt høyere jeg?
Spiller det noen rolle hvem vei man velger å gå, så lenge det kjenns riktig ut?
Å hva den veien heter?
Jeg syns det er flott at man finner tilbake i historien, at man kjenner til sin veis opprinnelse.
Men det må da ikke gå utover gamle og nye kilder, fordi man er uenig om hvor det kommer fra?
Og hva det heter. For meg kunne det like gjerne hete markise-tisme, så lenge det kjenns riktig ut.
Noen tanker bare....igjen...

GjenopprettetMedlem
store tanker til en stor tid...
det er vel dette vi har å løse for å komme videre?
Anonymous
Vi høster av tradisjonene, av historiens frukter. Det som før var skjult kunnskap er nå alment tilgjengelig.
Vi bygger videre på det som var, eller omskaper det. Det er utvikling, evolusjon, skapelse, fornyelse, gjenfødsel.
Ny bevissthet, som favner alt, det er vår tid. Vegger rives ned. Tak brytes opp. Det som ikke har livskraft svinner hen. Det er så enkelt.
Tromma reiser verden rundt, synger av glede.
sånn er det bare.
GjenopprettetMedlem
Bra metafor du bruker Silva... En ost er en ost.. lik en tro er en tro.. :respect:
Jeg har funnet mine veier å gå alene. Min tro er min vei. Den er... nær sagt.. heldigvis oppdaget av andre også, uten at JEG har løftet en finger for at andre skal gå i mine spor... eller mine veier. Jeg har aldri skrevet en avhandling som beviser min tro, og ei heller noe som helst som motbeviser det samme. Men, jeg vet at det som feks er skrevet i boken til Ailo, er kjent stoff. kjente alt igjen der med det samme.
Skal joine "Silvanismen" mere for fremtiden jeg
-For det er noe jeg har troen på 
"Min tro er min vei..." -lik som, "Det som skjer, Det skjer.."SEO Crawler
du silva du silva! :respect:
ikke bare er du til å spise opp, men nå begynner du å snakke om mat og.. >:(
jeg tok deg på ordet. nattmat eller tidlig frokost..
forøvrig snakker du godt norsk, jeg er enig,
virkelighet er det som virker så får andre styre med hva de skal kalle det.
GjenopprettetMedlem
Skal joine "Silvanismen" mere for fremtiden jeg
For det er noe jeg har troen på
Hvis du tør så, den er nemlig så fasan avansert.....

Så jeg nesten ikke skjønner det sjøl....
Hihi!....

GjenopprettetMedlem
En ost er en ost i det uendelige.
Men likevel,vis en sann ostekjenner kommer og sier den var deres ostefar,respekterer jeg det,slik jeg respekterer at ostehistorien ,som noen her inne alltid sier, ikke ikke følger linjer.
For fredens skyld.
AdsBot [Google]
spissfindigheter blir et stort GJEEESP
når en selv kjenner opplevelsene
GjenopprettetMedlem
enig

GjenopprettetMedlem
"torstein":
du silva du silva! :respect:
ikke bare er du til å spise opp, men nå begynner du å snakke om mat og.. 
jeg tok deg på ordet. nattmat eller tidlig frokost..
forøvrig snakker du godt norsk, jeg er enig, virkelighet er det som virker så får andre styre med hva de skal kalle det.
Så flott du fikk matlyst da....

GjenopprettetMedlem
legger meg skinnflat enig i det Liljee sier her 
GjenopprettetMedlem
Jepp! Så enig med Final og Liljee.....

Anonymous
ja nå er vi så enige at vi blir eneggede snart.

GjenopprettetMedlem
Men......er vi ikke det da????

GjenopprettetMedlem
Advarsel-mens jeg skrevde har et nytt svar blitt lagt til i samme seng som emnet.Du vil kanskje drikke din smoothie nå.?
Anonymous
Ja, du silva

Jeg vil svært gjerne melde meg inn i silvanismen klubben.

GjenopprettetMedlem
smoothie!....Det hadde vært godt nå ja, så ja takk....
Smoothie, kald, klar is, som kjøler ned kropp og hjerne, som får meg til å tenke på dette med historien!
Det er selvfølgelig ikke bare flott å kjenne til den. Det er en nødvendighet. Historien er jo for å lære, komme videre, avkrefte, bekrefte..osv. Forstå hvor man har sine intensjoner fra.
Det jeg mente var....navnet på opprinnelsen. Hvem som fant opp eller gjorde sine første erfaringer. Det er det jeg ville frem til. Ordets betydning. For det er jo ikke så viktig, så lenge ordet HAR en riktig betydning.
Nå er det straks bingen ja....før jeg surrer meg enda mer bort i tankerekkene her...

Anonymous
silvanissen - med gaver til alle!
GjenopprettetMedlem

Dere er bare sååå gode, allihop...
Nei, Silvanismen er nok min egen, å bare for Silva. Men jeg ser frem til et kaffebesøk hos Tullskjura, når tiden er mulig for det, å diskutere silvanismen og skjurismen!
Men Silvanissen....deler gjerne sine erfaringer,
å kommer garantert til å servere titalls spørsmål også....fremover!
Nå tar jeg kvelden, å ønsker alle en riktig god natt!....

Anonymous
Ja, ok. Da serverer jeg ost til kaffen

GjenopprettetMedlem
Kan jeg få være flua på veggen????
Elsker kjeks-smuler!

GjenopprettetMedlem
Jeg leste en gang en pussig novelle. Det var en mann som satt og undret seg over hvorfor vi hadde de ordene på ting som vi hadde. Så hvorfor kunne ikke "stol" hete "bord" og omvendt? Han bestemte seg da for at det kunne det likegodt hete, og så fortsatte han med stadig nye ord som han bytta navn på. Det starta som en litt finurlig morsomhet, mens novellen endte med at han mista totalt evnen til å kommunisere med andre mennesker, for det var ingen som skjønte hva han snakka om.
Dette er jo en illustrasjon av viktigheten av å ha begreper som spesifiserer et objekt eller et tema, slik at man har en felles forståelse for hva man snakker om. For vi har ikke bare ost, men både brie, normanna, gammelost, ridderost, cheddar, cottage cheese og mye mer!
Mvh Stridshjelp
Anonymous
"Stridshjelp":
For vi har ikke bare ost, men både brie, normanna, gammelost, ridderost, cheddar, cottage cheese og mye mer!
Ha!

Precis det jag tänkte skriva, när jag hade läst till slutet av tråden.
Du hann före, Stridshjelp!
Och så undrar jag Fønix:
Da serverer jeg ost til kaffen
Har du kaffeost?