Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei igjen. Jeg må bare spør som nybegynner. Jeg vil gjerne få ordnet meg en sjamantromme. Og lurer da på om det er noe forskjell på og kjøpe en ferdig? Eller er det mest gunstig og lage en selv? Og hvilket skinn er det beste og bruke??? ting har endelig begynt og åpne seg for meg (veldig deilig) så jeg er veldig spent på hvordan ting utvikler seg. Og finnes det en plass med oppskrift på og lage tromme selv????
Venlig hilsen hans
ps. kan noen gi meg noen gode forfattere(bøker) og lese. michael harper osv. så jeg kan lese lit og . føler jeg trenger det nå. holder på med Bear hearts vinden er min mor. herlig bok.
Takker for svar..
følg følelsene dine, så finner du veien.
GjenopprettetMedlem
Hei Monica!
Kjekt å høyre om Tromme-prosjektet ditt.
Arthur Sørensen skriver i sin bok SHAMAN,at svart geite-skinn skal være det mest helbredende å bruke.
Jeg bestilte svart geite-skinn fra Granbergs garveri,men fikk et hvitt,da hadde de nok ingen på lager.
Men jeg er grundig fornøyd med geiteskinnet,det er ekstra tynt,og strammer seg fort i et oppvarmet værelse,eller foran peisen.
Lykke til videre.

Anonymous
Selv har jeg en relativt stor Remo rammetromme som jeg er godt fornøyd med. Slike kan kjøpes/bestilles hos forhandlere av musikkinstrumenter. Min tromme kostet ca kr 700,-. Hvorvidt trommer i naturskinn er mer virkningsfulle (magiske?) enn min i dinosaurskinn (les: plastskinn) vet jeg ikke. Dette handler kanskje mest om tro? Remotrommene har imidlertid noen praktiske fordeler: de er relativt rimelige å anskaffe og lyden påvirkes minimalt av luftfuktighet. Dette i motsetning til naturskinnstrommer som må strammes over varme når de er fuktige eller fuktes når de er tørre for at de skal få ønsket lyd. I et vitenskapelig perspektiv er trommens funksjon å sette din hjerne i en spesiell tilstand, men i et tro/overbevisningsperspektiv kan trommen ha kraft utover dette. Jeg har selv ikke reflektert så mye rundt trommens kraft, men jeg vil ikke utelukke at den kan ha krefter utover det vitenskapelige. Mest av alt tror jeg kreftene ligger i vår bevisthet.
Bortsett fra dette så er det jo ekstra gjevt med en tromme du har laget og dekorert selv.
Gormii
GjenopprettetMedlem
Sant så sant. Har veldig lyst og lage en selv da..

er vel litt opp til man selv og hva man føler for
forresten er det hans som skriver dette. sikkert litt forvirrende. For jeg og samboeren min monica bruker samme pc og samme konto(profil)
vennlig hilsen hans
følg dine følelser og fly med vinden så finner du veien

Anonymous
"Hans og Monica":
Sant så sant. Har veldig lyst og lage en selv da..
er vel litt opp til man selv og hva man føler for 
Er et trommelage(er det ett ord?) kurs i Sverige i slutten av mars. Er en tråd om det her
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=4412.0