Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
hei, jeg er en gutt på 17 år som nå nylig begynte å interresere meg for sjamanisme. jeg har lest en del om det rundt om kring, og jeg blir mer og mer interresert. poenget er det at jeg aldri finner noen ordentlig hjelp, bare litt gennerel informasjon om hva sjamanen er for noe. jeg har lest om disse kursene som blir holdt... men er som sagt 17... uansett, her er noen ting jeg lurte  på:

hva kjennetegner dette skiftet i bevisthet som blir snakket om hele tiden, som trengs for å være sjaman ? på ungdomskolen hadde jeg en ganske hard og depresiv periode, som jeg kom meg ut av på egen hånd. det føltes veldig som å treffe veggen og møte seg selv i døra, og i tidene etter har jeg hatt en enda mer utpreget evne til å lese andre, kjenne meg selv, reflektere og se saker fra andre sider... kan det være noe i dette ? eller bare pubertet ? :P har lest om visjoner og slikt og... dette tror jeg aldri jeg har opplevd...

hvordan gå i transe ?? dette står det ikke noe om noe sted jeg har sett ihvertfall...

tusen takk for hjelpen
GjenopprettetMedlem
Hvordan vil du svart på dine egne spørsmål ? hvis du var den som skulle svare på dine egne spørsmål, og har man egentlig fådt svar noen annen plass, en inni seg selv. jeg tror du nå har full tilgang til og vite alt du måtte lure på inni deg, men som de fleste må vi få bekreftet vår indre viten utover horisontalt gjennom bøker, venner spørsmål diskusjon,o.s.v.. og selfølgelig trenger vi hverandre for og få svar og vokse.
du har jo løst en av prøvene dine helt yppelig, virker som du lar deg veilede av åndene gjennom problemer.
det var no bare mine tanker, det kan finnes flere svar på din situasjon.
Kansje du kan spørre hjelperne dine om hva du skal gjøre vidre nå på din åndelige vei, så er det bare og lytte til tanker og føleser og se hva som skjer  i dagene som kommer.
Hva ønsker du og oppnå gjennom transe?.
Anonymous
et veldig tilfredstillende svar... men det leder til videre tankearbeid, og jeg føler nå at problemet mitt er at jeg ikke vet riktig hvordan jeg skal påkalle åndene til hjelp, og om jeg har gjort det før har det vært ubevist... jeg vil gjerne definere denne handlingen for meg selv, hvis du forstår. hva jeg vil åpnå med transe, det må vell først og fremst være visdom og energi til personlig frihet for meg og hjelp til å frigjøre andre.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej jazzcat  :icon_biggrin:

Allerførst velkommen til debattsonen, håber du finder de svar på dine spørgsmål du har.

Kender du til at meditere, der findes et utal af måder at gøre det på? Det er gennem meditation, at du spørger dine hjælpere om hjælp. Når man er blevet bedre til det,  bliver det lettere at gå i trance. Men man skal starte et sted, og det er at blive fortrolig med åndeverden gennem meditationen. Så held og lykke på din vej i meditationen  :wub:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Kjære venn det er gledelig å se din oppriktige søken
Du har mye tanker og ditt sinn er aktivt
Som en begynnelse kan jeg jo si at du endrer bevissthets tilstand oftere en du aner, du liker f.eks. og dagdrømme, når du slapper av og sitter slik og tenker og føler, hender det at du laster ned info om både det ene og det andre. Og om folk du kjenner ” du leser dem”
Som sjamanen sier vil meditasjon være bra, gjerne lys meditasjon.
Lys er info/kunnskap, og leve ut lyset er visdom.
Og forstå med sinnet vil kun bringe deg til et vist punkt, følelses registret vi har, er i stand til og registrere frekvens endringer/ dimensjoner. Sinnet er ikke i stand til og registrere frekvens endringer.

Pust dypt og rolig, kjenn på energien, hvilke assosiasjoner får du ?.

Åndene vil hjelpe deg hele tiden, du trenger bare la deg henlede, og bestille. ”Sier de” De er på høgget hele tiden.
Men for min egen del så jeg synes det kan være litt uklart noen ganger hva i …… skal jeg gjøre med dette og dette, nei nå lurer jeg assa, hva i alle dager er poenget med … o.s.v.

Har du lest boka ”Inn i ringen”, meget bra, du får tak i den på Tanum.

Din ytre verden er en refleksjon av din indre
En ytre endring foregår i din indre verden.
GjenopprettetMedlem
jeg er også ung hehe 14 :biggrin: men det betyr at jeg ikke kan gå på kurs  :sad2: derfor må man av og til trene selv  :P

her er en god meditasjons øvelse >:(

http://video.google.com/videoplay?docid ... &plindex=0