Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
Vad tråkigt att det utvecklade sig så... 

"mrlee":

Det er alltid en mening i det meningsløse også, og selv iløpet av sitt korte liv har den lille gutten påvirket og forandret mange.... kanskje det var DET som var meningen?

Ja... vad vet vi? Kanske det var meningen.

Varme tanker og klem til deg og familien!  :wub:
Anonymous
Det viktigste er at du var villig til å gi så mye og gå så langt for å holde han i livet.. Det er mye kjærlighet han kan ta med seg videre  :wub:
varme tanker til deg og din familie  :wub:  :wub:  :wub:
Bing [Bot]
Lys og varme tanker til deg og dine. :wub:
GjenopprettetMedlem
DA er det endelig på tide med en aldri så liten update på min historie....

Etter alle disse veldige merkelige historiene opp mot min søster`s sønn, og mine forsøk på å hjelpe han, og andre små barn i lignende situasjon, så gikk jeg inn i en veldig stille periode - der lite "overnaturlig" skjedde. Jeg har min trening - Kung Fu og Qigong (Chi Gung), som jeg bedriver hele tida, og iblant kan Qigong-treninga være ganske så interessant, men jeg hadde lite "ånde-kontakt" i en lang periode...

Så, litt over 1 år etterpå - sensommeren 2008 hørte jeg at en bekjent her i distriktet lagde "magiske" kniver, runesmykker og trommer (type: sjamantrommer), DA bare visste jeg med en gang at jeg skulle ha en slik tromme.

I starten av august 2008 reiser jeg og min søster for å møte denne mannen og hans kone, og etter en trivelig kveld i lavvo med bålkos og mye mat, så sier han til meg: "Du skulle hatt en tromme du." - "Ja, jeg vet det.." sier jeg tilbake... dermed ble det bestemt at han skulle lage en tromme til meg.

Det gikk flere uker og jeg hørte ikke noe mere fra han, men så fikk jeg en "visjon" der jeg så han var ute og jobbet ved en traktor og med jordbruksredskap eller skogsredskap, og han ødela armen i en ulykke der. Jeg ventet fortsatt i to dager til, men hørte ingenting fra han og DA klarte jeg ikke å vente lenger, så jeg måtte ringe han. "Vet du hva som har skjedd meg?" sier han, og jeg repliserer "Ja, jeg har vel en anelse...". Joda, han forteller at han har klyvd ved og fått venstre armen inn i vedklyveren og hånda ble klemt skikkelig, så den var stor som en stekepanne etterpå. Dermed var det bandasjer og ene med det andre og jeg visste at det blir ihvertfall ingen tromme på meg denne høsten. Men - ALT TIL SIN TID, tenkte jeg. Den kommer når den er klar.

Så - våren 2009 legges "tromme-emnet" i bekken for å klargjøres, og etter 6 uker i bekken begynner prosessen med å sette sammen tromma. Han forteller meg at det vil komme noen symboler på trommeskinnet, men ikke så mange i starten. MEN - 6 mndr. tidligere hadde jeg "sett" tromma for meg, og den var ganske stor og med MANGE symboler og tegn i svart skrift/tegninger på trommeskinnet. Når jeg så fikk tromma (omsider), så var den slik jeg hadde sett for meg allikevel.

Forklaringen fikk jeg etterpå, da han og kona hans i samråd hadde kommet frem til at jeg absolutt skulle ha disse symbolene på tromma, at det var det rette for meg, akkurat slik jeg så det for meg 6 mndr. tidligere.

Så - etter at jeg fikk tromma skjedde det en hel rekke merkelige og rare ting, men den mest interessante episoden kom i går kveld, da skulle jeg forsøke å gi healing til ei dame som er en arbeidskollega av meg. Og hun sliter med rygg/skuldre - problematikk. Jeg har knapt gitt healing før i det hele tatt, men jeg føler jeg har en bra kontakt med "de der oppe", og tenkte at de vet hva som bør gjøres, så jeg får bare følge intuisjonen. Og det gjorde jeg - og det ble en helt vanvittig rå opplevelse.

Det som skjedde var følgende...

Hun kommer inn og vi snakker en del først, sikkert borti en times tid, om alt mulig rart. SÅ føler jeg at noe er i ferd med å bygge seg opp, og det er omtrent som om jeg får beskjed om at NÅ skal du begynne å heale. Så jeg spør henne om hun er klar, og det er hun jo - så vi setter i gang.

Jeg vet jo ikke riktig hva jeg skal gjøre siden jeg ikke har noe erfaring på dette området. Min erfaring med energi er relatert til Qigong-treninga, men det blir jo litt anderledes enn å heale.

Jeg sitter bak henne, legger hendene på skuldrene og forsøker å få en "kontakt". Forsøker å slappe av som best jeg kan. Bruker "native american indian" musikk til det, og den er VELDIG kraftfull og fungerer veldig bra for meg. Etter noen minutter kjenner hun varme som sprer seg gjennom kroppen, og hun sier hun er faktisk like varm på fremsiden av kroppen som på baksiden, der hendene er. Etterhvert får jeg en feeling av at jeg skal holde hendene først over skulderbladene/lungene og deretter i nakken. Hun forteller etterpå at hun kjente "varmestråler" som gikk helt ned i beina på henne og hun blir varm under fotsålene. Når jeg holder hendene over skulderbladene hennes kjenner jeg blokkeringer, men de begynner å løses opp og det begynner så smått å "boble" i energien, men det slipper ikke helt taket.

Jeg flytter så hendene ned til nyreregionen/korsryggen - da jeg får en sterk følelse av at jeg må gjøre det, og etter noen minutter kjenner jeg plutselig en sterk pulserende energi som beveger seg rundt inne i kroppen hennes. Dvs. jeg kjenner altså energien bevege seg I HENNE, og DET kjennes litt sprøtt ut, he he! Jeg tenker at DETTE må hun da kjenne, så jeg spørr henne om hun kjenner noe nå, og hun forteller at hun kjenner en pulserende energi. Etterpå beskriver hun den nærmest som elektriske støt, men ikke helt det samme. Hun synes det var nesten "skremmende" eller ihvertfall voldsomt sterk energi. Jeg var også overrasket over at energien ble så sterk, men jeg finner ut at jo mer jeg slapper av, og jo mer kontakt jeg får med mine forfedre, jo mer energi kanaliseres gjennom meg.

EN episode som skjedde i tillegg var at når jeg sitter bak henne med hendene over skulderbladene hennes, så får jeg gåsehud oppover ryggen og alle hårene på ryggen, nakken og armene reiser seg, og da VET jeg at det "åndelig nærvær" her. Jeg kjenner denne "kulde-energien" skyter gjennom meg og ut i armene/hendene. Etterpå forteller hun jeg healet at hun omtrent ved dette tidspunktet plutselig kjente to kalde "vindgufs" som for gjennom kroppen hennes, og for å si det slik - det var neppe gjennomtrekk..

Jeg lar meg jo "guide" i denne healingen og jeg får en sterk følelse av at jeg må gå over chakraene hennes. Dermed legger hun seg på ryggen og jeg holder hendene 30-40 cm over kroppen hennes. En "indre stemme" forteller meg at jeg IKKE skal legge hendene direkte på kroppen hennes, DA kan det rett og slett bli for sterkt og for kraftig. Men - med hendene i lufta 30-40 cm over kroppen hennes så sirkulerer jeg dem litt rundt for å finne "Tan Tien" (magechakra) og Solar Plexus. Plutselig får jeg en voldsom "lock-on" følelse og hendene nærmest "sitter fast" over chakraene hennes. Jeg føler også en sterk energisøyle fra mine hender og ned i chakraene hennes.

Etterpå forteller hun at hun "så" en grønn energisøyle som gikk fra hendene mine og ned i chakraene hennes, og hun forteller at det kjentes ut som om noen drev og grov og "romsterte" rundt i Solar Plexus. Det var ihvertfall en voldsomt sterk energi, og det både prikker og "klør" i hendene min samtidig som hele underarmene nærmest sitrer av all energien som går gjennom dem. Etter noen minutter flytter jeg hendene opp over de andre chakraene også, og også her får hun kraftige virkninger (varme spesielt).

Deretter får jeg det for meg at jeg må jorde meg selv. så jeg går opp og jorder meg i gulvet med en Qigong-posisjon i noen minutter, mens hun slapper av litt, før jeg avslutter det hele med å ta henne opp - jorde henne skikkelig, samle energien i Tan Tien (magen) og fjerne gammel restenergi, både fra henne og meg selv.

SÅ, når vi sitter og snakker etterpå, så plutselig kjenner jeg at hele kroppen min bare automatisk blir fyllt opp av energi, noe så voldsomt. Det ble faktisk så mye at jeg synes det ble i meste laget, jeg fikk tendenser til hodevondt. Så når hun hadde reist hjem, gikk jeg ut på verandaen og "jordet" meg i bakken igjen, åpnet chakraet på toppen av hodet og lot overskuddsenergien gå ut. Etter noen minutter av dette, slapp trykket i hodet og jeg kjente meg helt fin.

Det har skjedd en rekke andre ting også de siste dagene, altfor mye til å skrive om her. MEN jeg synes spesielt denne healing-episoden var interessant. Slik JEG tenker det, så bør man aldri forsøke å heale andre, hvis man ikke klarer å heale seg selv først, og DER tror jeg mange "går skoene av seg", og øser ut av sin egen energi i forsøk på å heale andre. Det hele ender opp med at de tapper seg selv for energi istedet. Så jeg tenker at SLIK skal jeg ikke gjøre det. Jeg forsøker å slappe av så mye jeg kan, "åpne" opp og tar kontakt med mine forfedre og "veivisere", det inkluderer noen nære slektninger (bl.a. Robin - gutten som døde tidligere i denne tråden...) og min bestemor. i tillegg til en hærskare av indianderånder som har VELDIG kraftfull energi.

Når de kan jobbe gjennom meg slik så tror jeg at jeg ikke bruker noe særlig av min egen energi, ihvertfall ikke mye. Og jeg fikk jo faktisk også "påfyll" av energi i etterkant av healingen. HVOR dette påfyllet kom i fra vet jeg ikke. Det kom av seg selv mens jeg satt i sofaen og snakket med henne jeg healet. Men - jeg tror det kommer fra "åndeverden" for å si det slik...

Resultatet av healingen, foruten de mange "rare" og veldig sterke opplevelsene, er at hun føler seg mye mer avslappet og myk i kroppen, hun har gjenvunnet bevegelighet i nakken og i korsryggen hun ikke har hatt på 30 år, og hun kjenner seg "mørbanket" i magen (he he). All energien som har jobbet i henne, kjennes faktisk godt fysisk. Hun sov vel i nesten 12 timer etterpå, og kjente seg veldig fin når hun våknet igjen. MEN - vi er ikke ferdige enda. Det gjenstår litt blokkeringer i skuldrene og i noen chakraer, som må ordnes opp i, men det tar vi om noen dager.

Uansett, for meg - som nybegynner innen healing var dette en veldig interessant opplevelse, og jeg ser uten tvil en sammenheng med mine tidligere opplevelser opp mot min søsters sønn og hans hjerteproblematikk og mine forsøk på å kontakte åndeverden og mine indianerforfedre, for å redde han. Det virker som disse forfedrene er med meg og det er rett og slett voldsomt hvor kraftig energi de kan frigjøre.

Det skal også legges til historien at jeg har funnet meg et magisk lite sted i naturen. jeg dro dit for 2 dager siden, tok med meg min mor, tente bål og ofret til elementene (ild, jord, luft og vann), og trommet på den nye tromma mi en liten stund. Det ble en nærmest salig opplevelse, og jeg kjente bare et "AHH, ENDELIG" fra naturens side. Jeg "så" og "kjente" en hel rekke ånder på toppen av en ås rett ovenfor oss og min mor så også flere visjoner av indianere. Når vi så var i ferd med å avslutte, og skulle til å slukke bålet, ja DA begynte det å regne, og jeg tenkte - hvor mye klarere tegn kan man få fra naturen? He he! Været hadde vært halvskyet og fint hele tida vi var der, men AKKURAT når vi skulle gå kom regnet.

Når vi så gikk nedover åsen og på tur hjem, så ble jeg plutselig overveldet av en VOLDSOM lykkefølelse fra naturen rundt meg. Det var som om jeg fysisk KJENTE hvor glad naturen og elementene var fordi vi hadde vært der og ofret og trommet for NATUREN. Vi trommet ikke for oss selv, men for å vise takknemlighet til naturen. Og DET tror jeg mange flere her i verden burde gjøre.

Jeg kommer aldri til å kalle meg for noen "sjaman", jeg føler at det er store ord å ta i sin munn, men jeg har ihvertfall funnet ut at jeg har en veldig god kontakt med mine forfedre og at de faktisk hjelper meg når jeg ber om det, de healer gjennom meg, og ikke minst er de veldig glade for at jeg forsøker å heale naturen til gjengjeld.

Iblant er det jaggu godt å leve!!