Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg er fascinert av det her med tanker og det å få beskjeder fra ånder, dyr og planteliv telepatisk. Nettopp nå satt jeg ute og spiste frokost på verandaen og jeg fikk en helt klar beskjed innenfra om: VANN! Det er spesiellt en plante som jeg har veldig god kontakt med. Det er en holy basil som jeg har tatt vare på siden den var en liten stikling. Den andre dagen satt jeg ute å røyka en røyk av tobakk type manitou(helt ren tobakk uten tilsetningsstoffer). Plutselig var det som om jeg fikk en bølge av inspirasjon og klare tanker om ting og livet rundt meg. Det skjer ikke når jeg røyker ferdig røyk. Kanskje tobakks åndene ikke er tilstede i disse sigarettene pga måten tobakken blir behandlet på. Uansett, det som er forvirrende er noen ganger når jeg ikke får slike klare tydelige beskjeder. Kan hende at jeg avviser beskjedene som tankekjør. Da lurer jeg på om det er noen som er bevisst på dette og som kan klarne litt opp for meg hvordan jeg skiller tanker og hva som er beskjeder. På forhånd, takk

GjenopprettetMedlem
Interessant...
Det skulle jeg også gjerne visst....

Anonymous
For meg ligger forskjellen i stemmen som snakker og hvordan jeg föler meg när det skjer.
Det er noe som kommer med tiden - jeg visste ikke dette för.
Mine egne tanker er nok rett rasjonelle og det er min eine stemme som snakker med meg.
Mine egne tanker hörs som min egen röst og jeg er i bevissthet.
När åndene snakker med meg, så er det andre stemmer. Jeg kjenner igjen min guides röst og det var også den, som jeg begynte å höre klart först. Det var ved healingsessioner, h*n begynte og fortelle meg ting. Det var også ved healingsessioner som andre stemmer kom og ville snakke og det var ånder, som hade med mennesken jeg behandlet å gjöre.
När jeg er i det tilstand då jeg hör budskaper fra åndene, så blir jeg i et brus i hodet... det er ikke lett å forklare dette, merker jeg nu... Men det er sånn - jeg er i et annet tilstand. När jeg hvor i skogen igår, så gikk jeg der og i hodet var i ett möte med en venn, noen stund tidligere. Tenkte på hva hun sagt osv. men så plutselig, blev jeg i en annen slags bevisshet og jeg såg trärne på en annen måte og så kom beskjed via det jeg sag - i klarsyn - og så stemmene med budskaper... ikke om hva jeg tenkt på, uten noe helt annet. De besked jeg får da, er ofte ting jeg selv ikke vit...
Forstår du?
Anonymous
Det blei litt klarere. Er vel kanskje noe som kommer med øving og bevisstgjøring det der også. Kom bare tilo å tenke på at åndene kanskje har prøvd å få kontakt lenge, men jeg har sikkert bare avvist "tankene" som oppspinn

GjenopprettetMedlem
"Magnus":
Uansett, det som er forvirrende er noen ganger når jeg ikke får slike klare tydelige beskjeder. Kan hende at jeg avviser beskjedene som tankekjør. Da lurer jeg på om det er noen som er bevisst på dette og som kan klarne litt opp for meg hvordan jeg skiller tanker og hva som er beskjeder. På forhånd, takk 
Måten jeg løser dette på er å ikke kategorisere tankene/beskjedene, som ved at jeg ikke bruker for tid på å bestemme meg for hva som er hva..
Istedenfor lar jeg impuls være impuls!! uansett hvor den kommer fra!!
Å forholder meg til dem iforhold til om det var en god eller dårlig impuls.. om den er verdt å følge opp eller ikke..
Jeg tror jo da at vi ikke kan unslippe situasjonene vi kommer opp i og forholder meg ganske harmonisk til hverdagslige impulser og tankekjør..
får jeg tankekjør med mye vanskelige eller gode tanker vet jeg at det er midlertidig og at det vil gå over uansett hvor ubehagelig eller behagelig det måte være..
for tankekjør kan jo oppleves både possitivt og negativ ikke sant?
Å skille beskjeder fra egne tanker ser jeg ikke meningen i.. i alle fall ikke sånn helt med det første..!
Jeg tror det er veldig viktig å leve i seg selv, med det mener jeg å jorde seg i seg selv..
slik at man har et godt fotfeste til der man eventuelt skal stå!
For å kunne være åpen ovenfor andre må en kjenne seg selv!
Men å leve i seg selv betyr nemlig å være åpen for andre og ta andres ting til seg..
like mye som å gi..
Vi er jo organiske maskiner som trenger å ta ting til oss, være seg mat eller kjærlighet..
Om vi vil eller ikke er vi en del av det biologiske fellesskapet som deler med hverandre.. for å overleve
Og for at vi skal kunne ta det opp i oss selv er det viktig at vi finner den biten som er vår egen, men samtidig representerer det vi har funnet hos andre!
Det er slik vi lærer å vil kunne skille det ene fra det andre i de gitte situasjonene.. og som gjør oss i stand til å velge mellom rett og galt..
mvh jimango
Anonymous
Sant Jimango. Man må ha tillit til seg selv i det förste.
GjenopprettetMedlem
How!
Chief Manitou!
Det var inspirerende det du sa om tobakken,sånn har jeg også opplevd,ren tobakk åpner opp sansene,og jeg får en happi tobakks-ånd i meg.
Jeg har merket meg hissige fabrikk 1ergier i ferdig-cigaretter og rulletobakk.
Men det går å heale tobakken om en ikke har Mapacho eller Manitou.
Jeg tar en rullings eller ferdig-røyk og lukker neven om den,så sender jeg lys og ny kraft inn i den.
Og etterpå er det som å røyke meg selv.
En mildere og mere familiær 1ergi.
Go røyk når langt!

GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
How!
Chief Manitou!
Det var inspirerende det du sa om tobakken,sånn har jeg også opplevd,ren tobakk åpner opp sansene,og jeg får en happi tobakks-ånd i meg.
Jeg har merket meg hissige fabrikk 1ergier i ferdig-cigaretter og rulletobakk.
Men det går å heale tobakken om en ikke har Mapacho eller Manitou.
Jeg tar en rullings eller ferdig-røyk og lukker neven om den,så sender jeg lys og ny kraft inn i den.
Og etterpå er det som å røyke meg selv.
En mildere og mere familiær 1ergi.
Go røyk når langt!

Har gått til innkjøp av Manitou tobakk. Måtte bare prøve den. Takk for tipset, den er god
bladet virvlet i virvelvind
lysglimt for inn vindu
Skal benytte anledningen til å røyke mindre.
Nyte hver røyk.
Godvibber til deg teleterkji