Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei, jeg har etter en tid i ufrivillig sølibat innsett at den seksuelle energien er utrolig sterk og at denne må kunne brukes også spirituelt. Det er sammenheng mellom drømmer og seksuell energi...men hvordan lurer jeg på? Er det forskjell på den mannlige og kvinnelige seksuelle energien, og hvordan blir denne energien benyttet av sjamaner?
Anybody..?
Hilsen en frustrert og rødmende Stig Petter..
GjenopprettetMedlem
Hei
Det er vel en grunn til at endel religiøse retninger og grupper praktiserer sølibat, kraften i den seksuelle energien er formidabel. Om det er kjønnsforskjeller på energiene tror jeg ikke, det er vel mer slik at hvert individ har sin energi, men at det psykiske virker inn også og forsterker energiene når du er i kontakt med en som er av det kjønnet du foretrekker (mener ikke deg men generelt, liker ikke å tråkke de homoseksuelle og bifile på tærne, derfor formulerte jeg det sånn).
Jeg har ikke veldig masse erfaring i å jobbe med de seksuelle energiene, men når disse energiene dukker opp når jeg jobber med healing eller sjamanistisk arbeid, kan jeg bruke disse kraftige energiene som en slags pådriver/turbo på de andre energiene jeg jobber med. Min erfaring er at dette virker veldig positivt inn på det jeg jobber med. En healing eller en trommereise osv får liksom ekstra trøkk når de energiene er med. Det er imidlertid veldig viktig når man jobber med andre og seksualenergien stiger, at man ikke slipper kontrollen med den. Man skal aldri leve ut eventuelle lyster som man får når man jobber med en annen.
Jeg har også begynt å lære om seid, og der er jo seksualenergien hovedenergien du jobber med ofte
Når det gjelder drømmer og seksuell energi.. jeg husker jeg hadde en drøm for noen år siden. Jeg hde truffet en høy, flott mann og vi gikk hånd i hånd bortover en gate. Vi skulle til hans leilighet for å kose oss litt. Vi kom dit og der var det en dørvakt utenfor. Han ville ikke slippe meg inn for jeg var ikke medlem. Jeg stod utenfor og kikket inn døra mens den høye mannen gikk inn i den store hallen, der møtte han en pen dame og de forsvant sammen opp trappa.
Gjennom hele denne drømmen er det jeg husker best, den kraftige strømmen av seksuell energi, både i meg selv, mellom meg og denne mannen, men også til min forundring så var den pene dama også inkludert i den energien.
Tre måneder senere treffer jeg både mannen og dama hans, og de er nå blandt mine og min manns beste venner som vi kan snakke med alt om, og jeg må få understreke : nå finnes ikke de sterke seksuelle energiene der, men derimot masse kjærlighet
Ja dette var jo bare ett eksempel da, problemet mitt er at jeg vanligvis ikke husker hva jeg drømmer, men det er sikkert noen andre her inne som er mye mere kompetente til å svare.
Ja ja, jeg vet ikke om du ble noe klokere, men det er iallefall ett kjempespennende tema
Hilsen alabast
Anonymous
Seksuelle drømmer kan som være healingsdrøm og ønskedrøm

Det ligger sikkert også karmisk baggasje som kan hemme ens seksualitet - blokkeringer som må løses opp via sjelehenting,regresjon og andre former for healingsmetoder.
Seksualitet har jo med vår identitet her på Jorden: Mann eller Kvinne. Å føle seg hel og være tilknyttet naturen er også en naturlig del av dette. Så lengsel etter partner,være tilknyttet naturen og føle seg hele er jo ganske naturlige behov og lengsler

Og det kan til tider være veldig slitsomt å drømme og fantasere om det seksuelle hele tiden..

GjenopprettetMedlem
Dette her er et emne som man kan utdype i det uendelige.
Det som er målet fo rmeg i mitt sjamanistiske arbeid er å bli hel. For å bli hel må man være i stand til å se og jobbe ved alle sider av seg selv og den seksuelle er vel kanskje (ut fra mitt ståsted) noe av det vikigste.
Seksuallitet er jo blitt regnet i de siste tidene for noe skammfylt, og forbundet med noe stygt, som ikke er bra.
Kanskje en bra måte å nærme seg den energien er å gi seg over, lytte til kroppen og følesene. Be de dumme nedarvede tanke-rekkene som ligger i oss, som forbinder sex. sensualitet. sexualitet og alt det der,om å forsvinne. Nekt de mere energi...
Unn deg selv den opplevelsen
Min lærer fortalte oss at vi alle har en åndelig-kjæreste av motsatt kjønn som vi kan møte om vi vil...
De kan lære oss masse....
Prøv selv
Klem fra Twisted