Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
okei her er et par ting jeg tenkte jeg skulle nevne før og høre hva folk sa til dette..
tromming= vis en person trommer for deg.. gir ikke da han deg en hel del av sin egen kraft. blir ikke du på en måte en del av han.. lett sakt han blir den som gir deg kraft. og han for en del av deg.. så betyr ikke det at vis du lar mange tromme for deg har du et problem.
kraft dyr= besittelse.. og ta til seg et kraft dyr er det samme som og besitte deg selv. du endere engri mønstre ditt og lar nye enegri mønstre oppstå ved og sleppe et kraft dyr inn i deg. en ånd. første gangen jeg fikk et kraft dyr tenke jeg ikke noe særlig over dette.. heller ikke noe problem med tanken.
kraft dyr= lest en del om deamoner.. og mange av dem har dyrenes former.. hmmm... noen andre som har tenkt over det.. og hvorfår må man som regel hente dem fra et lavere plan.? burte de ikke ha kommet fra et høyre et ? eller er jeg på tur?
sjelfragmenter= når man drar på tromme tur osv astral. sjel reise skal det ikke så mye til for og egentlig miste en sjelfragment go det er ikke sikkert man en gang merker dette før det har gått en stund og du har mista en del. skal en del til for og miste dem men er mulig og ikke så vansklig unødvending astral uten mening kan føre til dette.
salvia= noen andre her som har erfaring med dette..kanskje vansklig og forklare med ord.. men har tendens til og bli hengt opp i dt man kaller hjule.. og jo mere frykt man får jo fortere går det.. dratt opp av bakken halv sirkel og krasj med bakken .. evig.. pinne verden.. en kamerat drev og bodde i pinne verden en god stund.. selv om han bare var borte i 10 min.. 100 vis av eksempler. hvor mennesker som ikke har utvikla seg begynner og få til det man kaller shaman ting. som og se alver i trea.. og vis man røyker sammen ser man de samme tinga.. og forskere har funnet ut at salvia har på en måte sin egen vilje. det finnes ikke noen måte og forklare hva som egentlig gir det man kaller rusen. uten om et signal stoff som er det samme som starter på pcp.
samer=hørte om at i old tiden dro 2 shamaner i astral for og slåss. og kun en våkna opp.. for og vise hvem som egentlig kunne mest. noen som har hørt noe om dette.
lurer på hva andres meninger om disse tinga er for noe.. vært hyggelig med noen forklaringer..
Anonymous
mine svar på dette er
1
det er ikke hannes kraft, alle shamaner er mediumer for de energier en står for å maner frem
det er trommerns kraft lyd å vibrasjon som påvirker dæ,
2 og 3
det omentrent samme spørmål, det at en ser og har kraftdyr er ikke en lavere art
det en gjør er å tilegne seg kraften å egenskapene til det dyret. og du bytter dyr av å til når du trenger det.
4
å dra på astralreiser er ikke en spøk.
det er ting som kan skj underveis og en ska ikke ta alle en møte på disse reiser helt seriøse.
det er sort og hvit energi og mange kameloner en kan møte ,
så vær objektiv å spør de du møte på turen om det er de du ska møt.
5
e det røkelse salvie du mener?????????
6
dette kan jeg ikke svare på , på stående fot
med det finnes da flere lærde hær
GjenopprettetMedlem
Når det er noen som trommer for deg, påkaller de kraft, de bruker ikke av sin egen. I en gruppe med flere som trommer vil også mer kraft komme. Det er derfor veldig kraftfullt å jobbe i en gruppe.
Når det gjelder kraftdyr, tilhører de den nedre verden, det ubevisste og det underbevisste. Alle dyr representerer aspekter av oss selv. Møter du en dyrelignende demon, er dette en del av deg. Men hele demoniseringen av mennesket og dets ubevisste sider, kommer mye fra kristendommen.
Kraftdyr er også med på å endre mønstre, da gjerne fra et du ikke trenger mer til et nytt som gavner deg.
Vesener fra den øvre verden finnes også, som ånder, forfedre, lærere og engler.
Å røyke salvie kan gi visjoner, som ved bruk av andre plantehjelpere. Ellers har jeg kun erfaring m hvit salvie...som ikke røykes
Når det gjelder måten du skriver om astralreiser...altså, når en sjaman, eller en som driver m sjamanisme, er på reise, er dette ikke en astralreise. På en sjamanreise er det frisjela di som er ute og flyr mellom verdnene. Og som oftest er oppgaven å hente tilbake kraft og sjelebiter...ikke legge de igjen på veien. Men klart, det kan skje ting som gjør at man kan legge igjen biter på turen, eller til og med hele. Men det er sjelden.
Anonymous
Inger Lise:
Å røyke salvie kan gi visjoner, som ved bruk av andre plantehjelpere. Ellers har jeg kun erfaring m hvit salvie...som ikke røykes
Er det ikke Salvia Divinorium Tony snakker om? Salvie og Salvia Div..er nok vidt forskjellige planter om jeg ikke er helt på jordet.
Det Lasse skriver her(han er ekspert og veldig erfaren angående kraftplanter/plantehjelpere) er veldig viktig å se på ang Salvia Div.:
http://sjaman.com/forum/index.php?topic=413.0