Anonymous
hei Lie
mitt ønske er at jeg fikk flyttet det,til der diskusjon ang evne foregikk,men når det gjelder data er jeg ikke helt med

synd det for spørsmålet var jo ang opplevelser av fellesmeditasjon i kjærlighet for moder jord takk for intressen for mitt innlegg,alle liker å bli sett,om det er positivt eller negativt kritikk,da føler man at man er en av altet å bli oversett betyr bortkastet tid å energi, å dette evne var veldig viktig for meg,man kan jo si det bled endel innlegg

ja oppmerksomhet trenger vi alle

om svarte katter leker seg med trommer eller ei

klem til dere alle

GjenopprettetMedlem
Hei brødre og søstre.. Jeg har mye jeg vil skrive nå, men har fått en prolaps,(skiveutglidning), Det stramer sånn over nerven som går over rompe-ballen og videre ned låret på høyre side. Så jeg klarerer ikke sitte, kun stå eller ligge.Prøver og generere energi baller som jeg sender inni meg og lager meg et bilde av ryggradene, der jeg ser energien sprer seg over hele ryggraden,og ser for meg en rett perfekt ryggrad, og ser for meg at det bygger seg muskler og sener som støtter opp.Jeg har sterk tro på alt, og tror fullt og helt at tankens kraft kan flytte på rygg-skivene så jeg blir litt bedre, Så prøver på selv-healing. Noen tips ?
Så må skrive litt fort

Her har kommet mange flotte innlegg.
Jeg er ikke ute etter å spikre noen opp etter en vegg, men kun å få frem at vi går alle mot det samme målet. Kanskje vi da kan være enige om at vi trenger både og, ikke enten eller. Vi trenger deg Trumman og deg Ailo, med meditasjoner hver dag, og selvsagt alle andre som meidterer hver dag med en god intensjon. Vi trenger også disse tiltakene som lager en slags "happening", og trekker med en masse mennesker, tenk på alle de menneskene som gjennom dette tiltaket får en "oppvåking", og som heretter er med i det daglige arbeidet videre.
Jeg synes at vi skal jobbe sammen, alle sammen, og at vi skal støtte hverandres vei mot målet. Jeg synes det er bra det som Trumman gjør, jeg synes det er bra det som Ailo gjør og jeg synes det er bra det som Hans og Monica gjør. Jeg synes forsåvidt det er bra det som alle som gjør noe for godt for jorden og dens fremtid og alt liv på jorden. Jeg synes det er på tide at vi viser at vi kan jobbe sammen, at vi støtter hverandre og er glade i hverandre. wub
Jeg er i alle fall glad i alle dere her inne som ønsker å gjøre noe godt, uansett hvilken vei dere velger mot målet. wub
dette fra gidgeroo rørt skikkelig ved min skjel og mitt hjerte og spirituelle hjerte..

Jeg har mye jeg vil skrive, som bare popper opp i hodet mitt nå, og litt mer om hva jeg følte den 17.07.
Men må ta litt og litt pga ryggen, prolapsen..
Som jeg skrev litt tidligere, er ikke kjærlighet til hverandre, universet, gud og moder jord det viktigste.. Og ikke minst

TRO

Ha tro på det vi gjør, ha tro på hverandre, I det hele tatt ha tro..Uten tro har vi ingenting. Men det er vel det første alle lærer.. Men ville bare skrive det.
Spennende og gøy det du/dere opplevde den 17 bast. jeg har mer jeg vil skrive jeg og. Men nå sier ryggen stopp..
Så takk brødre og søstre. Det er godt og vite at så mange bryr seg om alt

og klem fra hans og monica

Anonymous
prøv å puste ned i området sm er føkka. varm pust inn, svart pust ut
Anonymous
Begynner nesten å miste tråden her!!! Så mye om og men!

Som jeg skrev her i denne tråden tidligere, "aldri bortkastet å sende gode tanker og energier". Står fortsatt ved dette. Spesielt ved at jeg, dypt inni jungelen holdt på å glemme hele greia. Tidsforskjellen er 7 timer, slik at jeg måtte opp kl.06.00 for å være med på denne meditasjonen. Glemte å sette mobilen på ringing/alarm. Men kl.05.55 våknet jeg og visste at noe viktig skulle skje. I en passelig omtåket tilstand forsøkte jeg å tenke over hva som var i gjære, og plutselig kom jeg på dette med denne meditasjonen. Dette syntes så viktig at jeg øyeblikkelig ble lys våken og meditasjonen ble utført med fokus på moder jord og healing av henne med et så kraftfullt, grønt lys av kjærlighet, at jeg nærmest ble satt helt ut. Jeg kom i en svevende tilstand som bare dreide seg om healing og det føltes så utrolig godt. Etterpå sovnet jeg igjen og drømmene mine dreide seg åpenbart kun om healing av både moder jord og personer jeg kjenner som har behov for healing.
Uansett kjære venner, dette er overhodet ikke bortkastet og sammen er vi sterke.
Det å gjøre en slik meditasjon/healing styrker både kreftene i oss selv og følelsen av å ikke være alene. Så kom bare med flere oppfordringer slk at flere blir "bitt av basillen"!

:respect
Lys og varme fra Kira!
Anonymous
I motsetning til hva kanskje noen tror, er også jeg positiv til fellesmeditasjoner. Jeg tror på slikt, og har også deltatt i et par. Fire the Grid-meditasjonen derimot boikottet jeg glatt, og da av grunner jeg har nevnt tidligere. Muligens til lettelse for noen, er jeg nå så å si ferdig med saken. I hvert fall inntil Yates & Co dukker opp med den nye kampanjen til høsten. Neste gang er den aller nyeste CDen av Bradfield en meget sentral rekvisita. Bare så det er nevnt.
Selvsagt har jeg lyst til å mene noe ørlite om noe annet før jeg gir meg. Og det er dette:
Samfunnet er altfor resulatbasert. Jeg blir egentlig litt skuffet over å lese det her inne på Sonen, at man etterlyser resultatet.
(sitat fra Gidgeroo)
Jeg er kanskje enig i første setning, men resten er jeg helt uenig i. Jeg er ikke skuffet. Jeg synes det er både betimelig og viktig å etterspørre resultater. I hvert fall i denne saken. For når det gjelder Fire the Grid loves det mye - og endatil mer enn mye - dersom man gir "bare en eneste time av din tid”. Og resultatene loves både i nåtid og i fremtid. For eksempel slik:
I denne process vil vi forene vores sjæle i kærlighed, fred, harmoni og kollektivt samarbejde for en bedre verden for alle mennesker – nu og i fremtiden.
Fra
www.firethegrid.com
Jeg mener at dersom man lover såpass dristig som Yates gjør, bør man både forvente og tåle at resultater etterspørres. Likeledes må de som reklamerer for slike arrangementer også være forberedt på å bli spurt ut om ting. Uten at dette betyr at man ikke "vil jobbe sammen" er "medfødt mistroisk" eller lignende. (For sikkerhetsskyld: jeg tror ikke at noen av Gitter-tilhengere på Sonen trodde at jorden skulle reddes med denne ene timen, selv om Yates’ ikke virker fullt så edruelig på meg. I likhet med Inger-Lise opplever heller ikke spørsmålene fra Gaup dit hen, men mer som genuin nysgjerrighet på hvordan timen opplevdes for dem som deltok). For det er jo vitterlig spennende å høre om hvordan timen opplevdes fra dere som deltok. Svarte det til forventningene? Til og med en som meg synes slikt er interessant. Og da ikke av vond vilje. En liten kuriositet kan det kanskje være å høre at også Yates oppfordrer deltakerne om å registrere sine opplevelser - eller resultater om man vil - på hennes nettsted og/eller online-samfunn..
Det siste jeg vil si noe om er dette:
Den etterlysningen kommer ikke bare fra Trumman, men også fra Ailo. Hva med resultatene i verden på de meditasjonene dere foretar hver dag, kan dere vise dem?
Sitat fra Gidgeroo
Prinsipielt synes jeg dette også er et betimelig og sunt spørsmål, av Gidgeroo. I den tradisjonen jeg kjenner best – den budhistiske – oppmuntres man til en granskende og kritisk tilnærming både til lærere og lære (når man først har valgt lærer er saken litt mer komplisert, men å det vil bli en altfor lang digresjon å komme inn på her). Men hvordan i alle dager besvarer man slikt? Noen resultater fra meditasjon kan jo egentlig måles på individet, men når det gjelder disse "to og verden" ville jeg ha prøvd følgende metode: Se på handlingene til personen(e) - eller fruktene av disse som man sier i et bibelsk språk. Og var jeg i tvil, ville jeg selvsagt sjekke alle tilgjengelige kilder, med stor vekt på egen intuisjon. Når det gjelder Ailo Gaup er det vel rimelig fort gjort å registrere at ganske mange her inne skriver at de har fått hjelp av ham. Personlig ville jeg nok tolket disse historiene som et resultat av hans åndelige praksis, eller i hvert fall som et godt tegn på et medfølelende sinnelag i møte med lidelse. Jeg mener ihvertfall at verden er et mye bedre sted med virke av slike som han. Tror også at det å hjelpe folk med å finne sin egen kjerne er med på å bidra til verdensfreden. Om det kommer av langvarig kontemplasjon eller ei, kan ikke jeg bevise. Men jeg tviler ikke på det.
Trumman kjenner jeg dessverre mindre til. Og han har vel egentlig ikke sagt noe om at han mediterer daglig eller ei. Etter et lite møte er jeg likevel villig til å sverge på at verden er et bedre og ærligere sted med han til stede. Med eller, uten meditasjon.
Innimellom er jeg begeistret for debatt, og da mest av dialektisk debatt slik den praktiseres i tibetansk klostertradisjon. Der er debatt den viktigste læremetoden for å oppnå en dypere innsikt i buddhistisk filosofi. Debattene foregår i par og i grupper. Ikke ulikt slik det praktiseres her på Sonen….I en parvis debatt er det en utfordrer og en forsvarer. Debattene er ikke lavmælte. Tvert imot. Det er høy temperatur, der det ropes, trampes og klappes kraftig i hendene når et argument er levert. Ofte stresser utfordreren opp forsvareren helt bevisst med tilrop, noen ganger fordi de selv blir ivrige, andre ganger for å "vinne" argumentasjonen. I gode debatter står ofte en ring med tilhørere rundt. Disse ler, og roper og blander seg noen ganger inn i debatten med høye tilrop.
For utenforstående kan en slik seanse kanskje virke støyende, litt aggressivt eller kanskje til og med ubarmhjertig.
En gang var jeg vitne til en nonne avleverte et argument som satte en meget lærd munk fast. Hele klosteret, med de fleste av elvene hans stod rundt. I tillegg til en gruppe turister. Etter argumentet var avgitt gikk et lite sus gjennom forsamlingen, og så kom latteren. Lærerne diskuterte seg imellom om argumentet var gyldig. Det tok litt tid, mens nonnene lo og ropte hissig seg immellom. Fordi jeg er vestlig programmert, og samtidig kjente til den litt strenge rangordningene i tibetansk klostertradisjonen var min første tanke at dette var pinlig. For læreren. Egentlig ville jeg snu meg bort for få skåne vedkommende fra å ha flere vitner til ydmykelsen. Men den høye latteren til læreren stoppet meg. Han lo høyt med de andre, og viste ingen ubehag ved å settes fast. Selvfølgelig. Og jeg? Jeg har siden bevart denne lille episoden som en liten påminnelse for meg selv at det er mulig å nå et nivå, - blant annet gjennom meditasjonspraksis - der man tidvis klarer å frigjøre seg fra egoet. Og dersom egoløsrivelse blir for vanskelig, tenker jeg at det finnes mye god lærdom i betrakte debatt og uenighet som en bevissthetsutvidede øvelse. Kanskje kan ubehagelige debatter være et redskap til behagelige innsikter også. Men det vet jeg ikke jeg fordi det er for tidlig på morraen for meg.
Jeg må dessverre ødelegge den lille historien litt med å informere om at den målbundne læreren fant et gyldig motargument, og ”vant” debatten over sin elev likevel.

GjenopprettetMedlem
Hva om vi her på Sonen arrangerer våre egne fellesmeditasjoner. Vi avtaler tidspunkt, og hver kvinne/mann velger selv intensjon for fellesmeditasjonen.
Anonymous
Jepp.
Forslag:
Fellesmeditasjon i ukedagene: Mandag t.o.m Fredag fra kl 6:00 til 8:00 om morgenen.
Hver og en som ønsker spytter inn så mye tid vedkommende ønsker (f.eks fra kl 7:00 til 7:30).
Jeg har selv erfaring med gruppemeditasjon fysisk samlet i et og samme rom (jeg var tidligere medlem av en ZEN dojo).
En gruppe samlet på denne måten gir en ekstra styrke i meditasjonen. Flere pinner på ilden om man vil.
Anonymous
Godt forslag, og 6-8 var da riktig så eplefreskt av Gormii.

Jeg er treig på morraen, men 7.30-8.00 skal jeg nok klare dersom dere truer med at Yates kommer og tar meg

GjenopprettetMedlem
Jeg har laget et nytt emne for fellesmeditasjon, slik at vi kan fortsette de ntråden på et eget emne.
GjenopprettetMedlem
Genialt Gidgeroo.. fellesmeditasjoner 6-8

og nn... jeg vet ikke noe om noe cd som blir solg anngående 17.07.. har ikke jeg fått med meg.. og jeg vet heller ikke hvem hun yates er.. har bare lest det som står itråden jeg lagde først. og om noen har en cd, må man ikke kjøpe den for og meditere..
klem

fra hans og monica