Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Den amerikanske shamanen og antropologen Michael Harner var sjokkert når i en rus med DMT blant søramerikanske indianere, møtte øgleaktige guder, og som sa at de hadde skapt menneskeheten for å kunne gjemme seg i menneskekroppene for å skjule seg for sine ytre fiender fra rommet. Michael Harner var fullt overbevist om sannheten i det han hadde opplevd og fortalte det til indianerhøvdingen. Han snakket nesten aldri, men nikket kun på hodet ved hver fase av beskrivelsen. Så sa han, "Å de fyrene. Det sier de alltid. De er kun herrene over det ytre mørket, mestre over illusjonen." Og han tilla dem ingen betydning.

Ifølge konspirasjonteoretikeren David Icke så kom han med dette i sin bok "The biggest Secret - The book that will change the world" så erfarte M.Harner dette. Hva er dette for en type erfaringer? Ailo?Eller dere andre? Uansett så tror han David Icke det er noe for hans teorier om at reptiler styrer hele verdenen... :icon_rolleyes: :-\ Mye rare konspirasjonsteorier fra denne karen ja.
GjenopprettetMedlem
sitat:

Å de fyrene. Det sier de alltid. De er kun herrene over det ytre mørket, mestre over illusjonen.

Ja, det var kloke ord David
Anonymous
"CraftWolf":

sitat:

Å de fyrene. Det sier de alltid. De er kun herrene over det ytre mørket, mestre over illusjonen.

Ja, det var kloke ord David

Ja, det ligger noe der....."herrene over det ytre mørket,mestre over illusjonen" - som noen går på :respect:
;D
GjenopprettetMedlem
David; jeg kan bli sjaman fordi jeg er en luring.
GjenopprettetMedlem
For meg er det svært vanskelig å diskutere naturkrefter og ånder som er i en annen verdensdel. Jeg kjenner ikke kreftene som er i søramerika, fordi di er i en annen kultur. Men har vel hørt noen historier om merkelige destruktive energier får næring i søramerika.  Oppklarer ikke høvdingens ord det hele? Og jeg tror en bør tenke seg om før en går i rus sammen med fremmede. Hvor villige er vi til å låne ut vår hellige bil til indianer?
GjenopprettetMedlem
"David":

[ Han snakket nesten aldri, men nikket kun på hodet ved hver fase av beskrivelsen. Så sa han, "Å de fyrene. Det sier de alltid. De er kun herrene over det ytre mørket, mestre over illusjonen." Og han tilla dem ingen betydning.[/i]

Synes høvdingen svarte godt, tolker herrene over det ytre mørke som det å havne i forvirring, det å bli overbevist av illusjonens mester gjør at man tar en illusjon for å være virkelig og sann ...
Er det ikke det som er faren når man går i rus på ukjent territorium, og man ikke kjenner de kulturelle og spirituelle kodene  i en fremmed kultur til bunns?
Jeg kjenner ikke kulturen, men jeg tror svaret fra høvdingen var veldig dypt ...
mvh
kariw
Anonymous
"CraftWolf":

For meg er det svært vanskelig å diskutere naturkrefter og ånder som er i en annen verdensdel. Jeg kjenner ikke kreftene som er i søramerika, fordi di er i en annen kultur. Men har vel hørt noen historier om merkelige destruktive energier får næring i søramerika.  Oppklarer ikke høvdingens ord det hele? Og jeg tror en bør tenke seg om før en går i rus sammen med fremmede. Hvor villige er vi til å låne ut vår hellige bil til indianer?

Det er jo en fin utfordring å være med i en plante- og healingsseremoni i Sør-Amerika f.eks - så hvorfor være pinglete og ikke være med på det om det er dyktige folk som arrangerer dette? 8) :badgrin:
Og har dere ikke tenkt på at dere har levd i Sør-Amerika i et tidligere liv?Og da er det ikke fremmed likevel. For min del så er jeg rimelig overbevist om at jeg har levd som sjaman i Sør-Amerika i et tidligere liv og føler at det vil være som å være "hjemme" likevel om jeg ikke har besøkt Sør-Amerika hittil i livet mitt.  :) Men selvfølgelig vil jeg gjøre det etterhvert. Det er jo uungåelig :eusa_dance: Og er ikke redd for å utforske naturkrefter og ånder der. Det har jeg gjort før da. I et tidligere liv. Så derfor stoler jeg på min intusijon og min gammel visdom som ønsker å komme frem mer og mer i tiden som kommer 8) Og det er også fint å få bekreftet dette. Jeg snakket ifjor med ei dyktig klarsynt dame som "så" at når jeg drar til Sør-Amerika så vil det føles som deja vu - som om jeg har vært der før - i Peru/Andesfjellene. Og jeg har vært ganske tiltrukket til det stedet i svært mange år. Så fint å få bekreftet fra andre også da :w00t:  Og hente tilbake gammel visdom og kunnskap fra et tidligere liv som sjaman der borte er også noe jeg jobber med å hente. Det tar sin tid. Hm..ikke rart jeg er åpen for det som skjer med plante- og healingseremonier der borte at det er noe som er en del av sjamanismen. Som er veldig vanlig i Sør-Amerika. Men som ikke er det her i Vesten.

En kan jo møte FRYKTEN i døren uansett hvor du befinner deg i verdenen på trommereiser eller i åndeverdenen. Så en gjør det ikke bare i Sør-Amerika, men det finnes på forskjellige måter i alle verdensdeler skulle jeg tro.
GjenopprettetMedlem
"David":

"CraftWolf":

En kan jo møte FRYKTEN i døren uansett hvor du befinner deg i verdenen på trommereiser eller i åndeverdenen. Så en gjør det ikke bare i Sør-Amerika, men det finnes på forskjellige måter i alle verdensdeler skulle jeg tro.

Frykten er vår naturlige og selvsagte følgesvenn, en del av vårt unike sett av overlevelsesmekanismer.
Men frykten for frykten er ofte kulturbetinga og avhengig av individets utvikling og setting...
Lykke til med Sør-Amerika, ta en tur til Machu Picchu for meg. Anbefaler varmt inkaenes kulturhistorie - selv om jeg aldri har vært der ... i dette livet.
Mvh-
kariw

P.S.
Peruviansk musikk får skikkelig sving på mitt følelsesregister: Er det en "connection" her ...???
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/st ... 7-2216907#
GjenopprettetMedlem
Nå er jeg ikke så god på illusjoner, men det er bilselgere. Det er vel ingen ide å ta en stiv en før en kikker på bruktbil.
Jeg fatter at vi vestlige blir kalt for plastikksjamaner. Og vi må tåle å bli holdt litt ap med.
Jeg tolker illusjonen som en kraft disse luringene har hentet inn for å drive ap med Harner. Jeg har hatt  romantiske forestillinger om indianere, og noe sitter igjen. Jeg tolker kraften for di øgleaktige gudene som en kraft som eksistere der nede og har fått næring. Di kriger visst litt åndelig mot hverandre der nede har jeg hørt, og da er det greit å ha mørke krefter tilgjengelig. Når Hardner har fjernet filtret sitt med DMT og blitt lammet, går kreftene rett inn. Og så lurer jeg på hvorfor folk springer når di møter en naturånd eller en mørk energi. Det har ikke noe med frykt å gjøre. Det er bare det at indianer ikke kan tilpasse åndeverden til vår vestlige væremåte og tenkemåte. Det kreves trening og tilvenning.

Sjamanisme er noe som tradisjonelt foregår på jorda. Jeg har valgt å ikke bry meg med andre planeter. Men jeg ser jo flotte romskip suse over himmelen. Jeg bryr meg ikke.
David:
Jeg vet ikke noe om David Icke og reptiler. Men jeg får en følelse av å bli sprø om jeg skulle tenke for mye på det. Vi er alle mennesker. Ingen med en viss intelligens ville lage så mye skrammel som vi har klart å produsere di siste hundre år.
Anonymous
Harner beskriver dem som hval-lignande, icke som ödlor? Eller har jag läst fel?

Then black specks dropped from the sky by the hundreds and landed in front of me on the barren landscape. I could see that the "specks" were actually large, shiny, black creatures with stubby pterodactyl-like wings and huge whale-like bodies. Their heads were not visible to me. They flopped down, utterly exhausted from their trip, resting for eons.

Talar ni om några andra varelser, eller ngn annan bok? Intressant är det i a f - och folk som konspirations-David kommer det alltid att finnas.

Mvh,
Thomas
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

I den danske version af Shamanens vej af Michael Harner skriver han:

Jeg kunne se at "pletterne" i virkeligheden var enorme, skinnende sorte dyr med plumpe, øgleagtige vinger og kæmpestore hval-lignende kroppe.

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Anonymous
Nå, ok - var bara nyskjerrig. Trodde ni talade om ngt annat.  :w00t:
GjenopprettetMedlem
jeg har sett alve-maskineriet som Harner snakker om.
fleinsopp og ayahuascha liane bark
er noe av det heftigste jeg har prøvd.likner syntetisk Dmt ifølge vår gode Terence Mckenna.
hallusinasjonene man får av dmt er virkelige.
det vil si glimt av verdner man ikke våger å tro eksisterer,rett ved siden av vår egen.
men dette må prøves,erfares.fucking amazing.(pardon my french!)
GjenopprettetMedlem
Hvis vi lar oss illusjonere, så lar vi oss styre. Og de som styrer denne kraften, har da mulighet til å påvirke verden, den koliktive bevisstheten, og massene. Har tenkt en del på om det var noe lurt og snakke om dette i det heletatt og om det var viktig å formidle kunnskapen som er relatert til dette, så kom jeg på at det var noe snakk om disse reptilene her på forumet. fordi denne kunnskapen er for noen av dere viktig, og særlig intresangt, for å forstå ”spillet”. Hvis man skal tilegne seg kunnskaper på dette så tror jeg det kan være viktig og venne seg til ordet konspirasjon. De fleste får motstand ved det ordet, det er liksom ikke mulig, det skal ikke undersøkes, og alt som er relatert til det er automatisk ikke sant. Sjekk deg selv på det. Hvorfor er det slik at det ikke skal undersøkes.( det er selvfølgelig noen forsjellige konspirasjonsteorier, men det ville jo være spesielt at det ikke skal vurderes.) de vil ikke at vi skal avsløre hva de driver med for da kan vi jo se illusjonene deres.
Et annet ord er ”utenomjordisk vesen” det opplever jeg at gir en automatisk, emosjonell og mental reaksjon, vi skal liksom ikke ta det seriøst, det er selvfølgelig ikke mulig. Nei alt som har med det og gjøre , glem det, o.s.v.
For en utenomjordisk synspunkt virker det utrolig komisk at tanken ikke lar seg tenke.
Men jeg vil også si at på slutten av 90 tallet ble det stadig lettere og komme gjennom med informasjon av utenomjordiske.

Uansett så er den kanskje slik at de fleste ikke trenger å vite noe som helst om dette, fordi det er mulig at noen blir redde, og går seg litt vil, og begynner og tro på illusjonene, begynner og pumpe opp energi på illusjonene. Men som sakt det er illusjoner og er ingenting annet en hva vi legger i det, men jeg tror de griper inn i livet til menneskene på mange måter på hele jorden, hvis vi tillater det. Så konklusjonen er så apselutt at ”tilla dem ingen betydning”. Så nok om det. AOM.

Hvis du går veien mot sannheten, virkeligheten, og det som er. Så vil du oppdage illusjonene og de opphører.
Det viktigste er å ha fokus på det virkelige, KJÆRLIGHETEN, LYSET, hvordan du kan leve livet i samklang med den innerste essens som du er, og alt det gode som dere er opptatt med til daglig. Be happy always.

Namaste

Bilselgere er gode på illusjoner den var bra , he he he.
Anonymous
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 8&Itemid=2

Ailo har svart dette blant annet og som ligger på forsiden av denne websiden:

Den gangen da disse tildragelsene skjedde, var han antropolog, og gjorde feltarbeid blant indianerne. Han opplevde det frustrerende at de ikke delte sine erfasringer med det overnaturlige med ham. Til slutt ble han fortalt at for å lære, måtte han selv ta sjamanenes superdrink. I boken forteller han at han gikk med på dette, både nyskjerrig og skjelven, fordi indianerne advarte ham og sa at erfaringen kunne være meget skremmende.

I et 45-års tilbakeblikk er det man leser en beskrivelse av hans reise fra hodet til hjertet. Han skriver om hvordan bedøvelsen tok ham, hvordan språket ble borte.Om dødsangsten og om at han prøvde å holdet hjertet i gang ved viljens hjelp.

Det var midt i dette at visjonene kom til ham, og han fikk vite at når han likevel var dødende var det trygt å gi ham denne visjonen, som David refererer til.

Heldigvis overlevde Michael ajahuascha-erfaringen og kunne gjenkalle visjonen etterpå

Så spør David: Hva slags erfaring var det Michael Harner hadde?

Her kommer min oppfatning: Disse omtalte øglegudene er mestere over mørket i den forstand at de er herrer ever en skumringsdel av dyrearven vi kan nå i våre sinn. De er illusjoner i den forstand at de forsvinner i lyset som kommer fra Den store ånd. De har likevel sin opplysende oppgave i andre sammenhenger, og for andre vesener. Og som alle andre kraftdyr og hjelpere er de agenter for det hellige, om de ikke alltid kan formidle tingene  i det perspektivet som den store ånd har på hele skaperverket.

De er som en stemme, en lav stemme i koret, kanskje en stemme med begrenset toneregister. Men særlig i jungelen, i det våte og varme miljøet under fuktige løvkroner og over våt og sølete jord, er denne stemmen sterk.

For meg er for øvrig den eneste gyldige og virksomme åndelige konspirasjonsvisjon at det hellige atår bak alt som eksisterer. Det er skapelsens utspring, mening og mål.  Alle er vi på vei hjem. Alle åndelige krefter er hjelpere som styrer oss mot sirkelens sentrum.  Kraftdyr er det helliges agenter.  Åndelige veivisere er likeså. Den store konspirasjonen er altså at vi alle en gang blir frelste eller opplyste, om vi vil det eller ikke. Levende erfarianger av dette er etter min mening det som vil kunne forandre verden.

I samtaler har Michael fortalt om hvor ansporende denne visjonen var. Å treffe herrene over ytre mørke var heller ikke dagligdags, selv om de ikke var menneskehetens herrer og herskere…

Erfariangen fra jungelen fikk ham også seinere til å undersøke andre sjamanveier enn gjennom ajahuascha. Etter hvert kom han frem til at  9 av 10 sjamaner i verden brukte trommer eller rytmisk lyd som et hjelpemiddel til å få visjoner og innsikt. På den innsikten bygde han så sitt virke som sjaman i The Foundation for Shamanic Studies.

Det han lærer bort kalles ”core sjamanism”. I den vestlige verden er det dagens sterkeste tradisjon, med både muligheter og begrensninger. Mange som i dag studerer sjamanisme har fått inspirasjon fra ham.

For meg er det fortsatt spennende å lese om de erfaringene som Michael Harner hadde omkring 1960.
Selv om visjonen var kjent for  den blinde sjamanen, var Michaels reise fra hode til hjerte både skummel og smertefull. Jeg ser på hans dødsangst som en åndelig erfaring, og ikke som en fysisk mulighet. Om det aå drikke ajahuascha kan ha døden til følge har jeg diskutert med sjamaner som har flere hundre ajahuascha-reiser ”innabords”. De har alle benektet dette. De har heller ikke hørt at noe slikt har skjedd i det hele tatt. De tror heller ikke at det er mulig, uansett hvor mye ajahuascha man kan drikke.

Visjonen er egentlig angstløs. Angsten man erfarer er altså ens egen. I tillegg kommer det forbløffende faktum at mange av jungelsjamanene ikke er så opptatt av visjonene. Kanskje er det fordi de har fått den inn med morsmelken? De er mer opptatt av spyingen som skjer og renselsen som er følgene av dette. 

Nylig har jeg til min forbløffelse erfart at det ikke er gudddommelige visjoner som gir respekt i jungelen, men at du spyr grundig og grufullt. Det er tegn på  indre renselse og ytre kraft.

Takk for svar - jeg forstår mer nå hva han erfarte og hva det egentlig var - mer utdypende. Alltid kjekt å få mer utdypende svar på noe.  :respect: 8)
Anonymous
Visjonen er egentlig angstløs. Angsten man erfarer er altså ens egen. I tillegg kommer det forbløffende faktum at mange av jungelsjamanene ikke er så opptatt av visjonene. Kanskje er det fordi de har fått den inn med morsmelken? De er mer opptatt av spyingen som skjer og renselsen som er følgene av dette. 

Spesielt dette sitatet festet mitt blikk ekstra mye. Ja, det er nok som du sier at de har "visjoner" og sånt inn med morsmelken - noe dagligdags at de fokuserer hovedsaklig på fysiske renselse og healing ang Ayahuasca-erfaringene. Det andre er liksom så naturlig og dagligdags for dem.

Visjonen er angstløs ja. Og at om man erfarer angst og frykt så er det vårs eget. Høres veldig naturlig ut ja.  8)
W3 [Sitesearch]
Jeg hadde en liknende visjon for mange år siden .

Det var store drager som hadde gjemt seg inne i oss , dragene var vårt sanne/egentlige selv. Disse dragene kom fra et annet sted en jorden og brukte oss mennesker som et hylster eller en slags drakt. For å skjule seg for en ytre fiende. De snakket sitt eget fremmede språk.
Kunne høre dragene kommunisere med hverandre fysiskt , de brukte noe av stemmebåndet og kommuniserte lynkjapt med merkelige lyder .(vi var 2 personer/drager da jeg fikk disse visjonene)

Det ga meg også en forstålse hvorfor vikingene brukte dragen på skipene deres.

Heldigvis hadde jeg på dette tidspunktet ikke fått lest om m. harner sin visjon , men det var rart da jeg noen år senere leste " the way of the shaman" og få høre at hans visjon var så lik min egen .