Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei.

Jeg tok en aldri så liten middagsvhil i sted.
Plutselig kom det en ugle ut av intet, med kvist i nebbet.
Kvisten var til meg - men hva skal en bruke til  :o ?

Er det noen der ute som kan tolke seansen for meg?

Hilsen
Hannes
Anonymous
var det en fysisk kvist?
GjenopprettetMedlem
Nei det var ikke fysiks opplevelse.
Anonymous
Det jeg umiddlebart tenkte på var at kvisten er en del av treet. Ugla er en magisk fugl som ser godt i mørket, det skjulte. Kanskje den sier deg at du skal knytte deg til resten av treet og ikke være avskåret lenger. For meg så er også ugla en link til forfedrene og de døde. Kan hende også at kvisten er en beskjed fra dine forfedre. Hva den betyr i såtilfelle er jeg ikke sikker på. Any sense?
GjenopprettetMedlem
Hei og takk for tolkninen Magnus.

Det med å knytte seg til stammen kan høre logisk ut.
Har tenkt mye på sjamanisme en stund, nu bør jeg kanskje gjøre noe mer en å bare tenke og søke likesinnede.

Om forfedrene vil gi meg beskjed, så må de nok uttrykke seg klarere, symbolikk er ikke min sterke side - enda...
Anonymous
eller så er det en tromme hammer. det første som slår meg... sic

Hva sa ugla?
GjenopprettetMedlem
Jeg assosierte med en gang til historien om Noa som samler inn alle verdens dyr i arken. Når det er slutta å regne begynner flommen å avta, men veldig sakte. Noa blir utålmodig og sender så ut en ravn for å lete etter fast land og liv. Men ravnen kommer aldri tilbake. Etter en tid sender han ut en hvit due. Den kommer tilbake med en oliventrekvist med grønne blader. Etter dette har en hvit due med olivenkvist i nebbet vært et fredssymbol. Det symboliserer starten på livet, og noe helt nytt. Og Noa kan leve i et land med fred, for de slemme folkene er borte.

Men når det er en ugle med en kvist i nebbet, så må man kanskje tolke det på en annen måte. For meg symboliserer ugla visdom, og at den kan se i mørket det ingen andre kan se. Det står sikkert mye om den på nettsider om kraftdyr. Så når ugla kommer med en kvist i nebbet, kan det jo være en start på en visdomsgave/evne i ditt liv?
Dette passer også sammen med Magus` svar om treet. ( De fleste ugler bor jo i et tre).

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Takk for tilbakemeldinger  :)

Ugla sa ingen ting - kom bare flyvende med kvisten.

Det er mulig det - at jeg er i ferd med å starte en ny reise.

Hilsen
Hannes
GjenopprettetMedlem
Hei hannes

Ugle symboliserer som Magus sier visdom. Ugla er skogens visdomsfugl. Du har vel hørt om "gå til Ugla i skogen, så får du svar". Ugla ser i mørket, ser klart i det ubevisste -  klarsyn og visdom. Er det noe du skal se? Den er en flott fugl (har selv fått ugla som kraftdyr i en trommereise).

Når det gjelder kvisten, så tilhører det, som tidligere nevnt her, en del av et tre og treet representerer ofte livsprosessen. Du har kanskje hørt om livets tre? Grenene/kvistene er armene til dette treet - det er kanaler fra den indre til den ytre verden. Grenen og dens kvister strekker seg mot lyset, menneskene og jorden. En ny gren = ny sjel, ny bevissthet.

Er det noe du "våkner" opp til? Tenk igjennom hva som skjedde førut for drømmen/reisen din.

RITA