Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Heisann

Jeg har begynt å få en følelse i kroppen, er veldig rart å beskrive. Min familie er nordfra, så vi har hørt gamle historietradisjoner om sjamanisme, stoppe blod, og de gamle i familien som nå har godt bort har både snakket samisk og fortalt at man kan se på naturen og finne svar.
Dem kommer fra et sted ikke langt unna finske grensa, så bygda der er sterkt influert av samiske/finske tradisjoner. Kommunen er samisk.

Jeg er 21 år, min søster og mann driver alternativt og jeg tok et reiki kurs for fire uker siden. Siden da har livet vært i en boble som har gått over til å se ting ti ganger klarere. Det virker som jeg tar alt av ting rundt meg mer innpå meg. Forstår mer, og kobler mer til ting rundt meg.
Jeg er på søken etter dem gamle familie tradisjonene mine, deriblant sjamanisme jeg tiltrekkes imot fordi akkurat det gir meg også mer tilknyttning til familie, folket nordpå og naturen. Jeg har alltid vært en naturmenneske, jeg liker å gå på fjellet siden jeg var liten. Da hadde jeg en spesiel episode som knyttet seg på minnen. jeg satt på fjellet og så utover den fantastiske naturen og tenker vi er en del av den. Vi er skapt og bygd opp med dette. Det må da finnes noe mer der som også påvirker oss som mennesker. Dyrene, været som skifter rundt oss, sola, vanlig hverdagslik ting påvirker oss uten at noen legger merke til det. Vi blir sterkt påvirket av det rundt oss, slik merker jeg det.

Jeg har lyst å søke mer om dette emnet, så derfor kom jeg inn på dette forumet også. Jeg har ikke et konkret spørsmål å stille her, tror vi kan finne svarene med å søke dette selv og dele erfaringer.

Sarah Elisabeth
GjenopprettetMedlem
Velkommen frå meg.
:)
GjenopprettetMedlem
Velkommen hit til sonen.  :biggrin:
Anonymous
Velkommen til deg, Sarah Elisabeth!
GjenopprettetMedlem
Velkommen til Sonen. Tror du kommer til å finne masse svar her inne på ting du lurer på. Det er bare å lese... -Og spørre!

:wink:
Anonymous
Velkommenn inn i sjamansonen Sarah Elisabeth!
Anonymous
Tusen takk for varm velkomst

Jeg er nå på forskjellige tråder her i forumet å leser.

mvh.

Sarah Elisabeth
GjenopprettetMedlem
Velkommen hit, håper du vil trives  :wub:
Anonymous
Takk for en fin presentasjon, velkommen til deg!

susy
GjenopprettetMedlem
Du er vel i ferd med å komme hjem :wub:
GjenopprettetMedlem
Velkommen hit, Sarah Elisabeth! :)
Anonymous
Jeg har nå fått ailo gaup sin bok i posten, inn i naturen. Jeg greier ikke å legge den ifra meg og har allerede kommet på kapittel 4 på disse kveldstimene i sofakroken.
Boken treffer meg godt. Det er en følelse av å komme hjem og få en slags bekreftelse på hva man opplever.
Jeg som aldri har vært borti hvordan en sjaman arbeider føler jeg at jeg har opplevde mye av det gaup beskriver i boken.

Jeg lastet ned trommemusikk med joik og trommer som jeg hører på mens jeg setter av tid til meg selv der jeg tenner noen stearinlys og lukker øynene mens jeg setter meg i en behagelig stilling. En virkelig reisefølelse man får i kroppen , der man tillater sinnet sitt til å gå over i en helt annen demisjon.
Jeg har på disse stundene gått så langt inni meg selv der jeg får en følelse av å ikke sitter der lengre.

Jeg har alltid hørt små historier om det alternative i familien. Men gikk ikke aktiv inn for å leve for det og la det bli en del av hverdagen min før jeg for en stund siden gikk på en smell der jeg jobbet og hadde mye skolearbeid som resulterte til stress. Etter reikikurset lærte jeg mye å ta vare på meg selv, det å stenge ute negative energier og påvirkninger. Huske å jorde seg slik at man står i sin egen kraft hele tiden og ikke la seg dra ned av andre. Gjennom healing til meg selv har jeg opplevd som nå former meg som et bedre menneske enn det jeg var. Fordi man finner sin egen kraft som gjennom seg selv utstråler til andre. Loven om tiltrekningskraft kan jeg nevne her, et flott positivt tankemønstre i hverdagen. Gjennom å  bruke dem verktøyene jeg har fått med meg på veien.

Jeg skal forsette å lese på dette forumet. Og takk for varm velkomst av alle sammen her.

Jeg har også postet et innlegg under drømmer vis noen vil lese der.

Sarah Elisabeth
SEO Crawler
Velkommen hit!

Anbefaler også "Sjamansonen" av Ailo Gaup.
Dette er bøker jeg støtt og stadig slår opp i,
leser kapitler og bruddstykker pånytt.

:biggrin:
GjenopprettetMedlem
Hei Sarah Elisabeth
Velkommen til oss på sonen.  :wub:

RITA
Anonymous
Når jeg er ferdig med boken jeg leser, skal jeg sjekke ut den boken du nevnte.

Så foressten 3 stjerneskudd kvelden her for tre dager siden, ute i vinterkulda her i Telemark. Flott opplevelse:)
GjenopprettetMedlem
Velkomen til sonen. en fin plass med masse kjærlighet :wub:

Jeg skal begynne på boken "sjamansonen"  av gaup i morgen. Skammer meg nesten for jeg ikke har lest den. gleder meg som en unge  :eusa_dance:  :eusa_dance:
Har akkurat fullført boken "vinden er min mor" av den store bear heart :respect:  Den boken anbefaler jeg alle og lese... Hadde tårer i øynene igjennom hele boka :wub: herlig menneske han.

Skal bli spennende og lese alio gaup :respect:  sine bøker nå. hørt så mye bra om de :)  Blir en fin forjul  :biggrin:
Anonymous
Takk Rita  :wink:
Anonymous
Velkommen hit. her er du i godt selskap; mange mennesker som har rare opplevelser  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Velkommen til sonen, Sarah....  :biggrin:

( Så søt nisselue du har da, GaldrMann...  :-) )
GjenopprettetMedlem
Hei til deg.
jeg leste inlegget ditt. Du, er ung men jammen har du de rette synspunktene.Forsett med det.Det er der svaret ligger.
Nemelig i naturen. Det, er da sansene våres utvikles..gjennom lyder å det vi ser å kjenner på kroppen.Energier.