Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg satt ute nå og betraktet den ene katten min, ei vakker lita jente som ser snø for første gang. Først så forundret, store øyer ut i det hvite. Forsiktige skritt for å sjekke om det var noe farlige greier. *oh dæggærn, det hvite var noe kalde greier, riste litt på labben og snuse*.

Så oppdaget hun noe. Snøen dalte ned i filler, å de måtte jaktes på, dermed var ikke snøen hverken farlig eller kald mer, bare morsomt.

Det fikk meg til å tenke på hvorfor jeg ikke lengre leker der ute i snøen. Det fikk meg til å tenke på da jeg var lita og jublet når snøen kom. Da jeg pilte ut, stakk tunga ut for å kjenne de kalde fnuggene smelte på den varme tunga. Lage snømenn og engler, snøballkrig, ake og stå på ski.

Leke, leke og leke. Det er jeg ikke flink til lengre. Hverken i snøen om vinteren eller i vannet om sommeren. Ei heller i løvet om høsten eller i en sildrende bekk om våren. Leken er nok glemt.

Lek innen sjamansime og i alle tilfeller er meget viktig. Det er morsomt, kreativt, healende, det skaper nye tanker, handlinger og ord. Man blir oppglødd, glad og sunn. Det får oss til å utstråle glede, lykke, vi sprer om oss med latter og dette har lettere for å smitte over til de rundt oss. Tørre å være barnslige. Hente barnet i oss igjen.

Jeg skal bli mormor. Jepp! Jeg gleder meg veldig. Om ca tre mnd dukker det opp ei lita tulle til i familien. Innen den tid skal jeg finne barnet og leken i meg selv. Å så skal jeg leke og kose meg med mitt barnebarn, når hun blir stor nok til å lekes med i snøen, i vannet, i løvet og i den sildrende bekken.

Lek er livsviktig. Det minnet lille kattemor meg på i dag. Leken som startet forsiktig. Dette verktøyet bor i oss alle. Leken. Det er bare at som voksne er det lett å glemme den, lett å legge den bort fordi det enten ikke er passende lengre som voksen, man har ikke tid eller ork lengre, eller man har mistet gleden.

Jeg oppfordrer alle om å gå ut å leke, enten det er snø eller ikke!  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Hei min venn

Jeg er såpass heldig at jeg har noen barn her i huset som er lekne. Det er jeg også, derfor er vi mye ute og leker i snøen, vi hopper på ski, aker i bakker og baser. Er det ikke snø og vinter, men sommer og sol, leker vi oss gjennom den også.
Det er viktig å få frem det lille barnet i oss - når vi har fått det frem er det viktig å beholde det der.

Ut med deg...lek i snøen. Ikke vent til barnebarnet ditt kommer

- gleder meg til å bli "gammeltante" til ditt barnebarn. Hils henne fra trollkjærringa i skogen

klem fra RITA :wink: :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg skal IKKE vente .......jeg skal ut å leke ja, hehe! Men innen hun kommer til verden så skal jeg ha leket masse! Som du sier, finne frem barnet og beholde det fremme! Og hun får en fantastisk *gammeltante*.... :w00t:

:wub:
GjenopprettetMedlem
Åhh så deilig... Ja! Bare gled deg!  :biggrin:

Jeg har et barnebarn på drøyt et år! Først fikk jeg litt hetta! Mormor liksom...? Jeg? Jeg så på bestemødre som veldig gamle...  :w00t:
Men det gikk heldigvis over... hehe...
Sist jeg var hos henne krøp vi rundt på alle fire....lekte gjemsel, sang, hoppet og danset...bygde med treklosser...ja... var i mitt rette element  hehe...
Endelig noen å leke med...  :eusa_dance: ... Ja... så gled deg, Silva!  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Deilig med slike unge bestemødre. Mine de gikk i fjøset, laget mat og satt og strikket. Det eneste de "lekte" med oss var at de sang for oss - kryp på gulvet og i snøen - hurra for de  :respect:lekne bestemødre. Jeg digger dere

klem fra  "gamletante" Trollkjærring i skogen  :wub:

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
  Viva humoren ,leken  og det lette sinnet !

- en naturlig tilstand  ( bare se på babyer, små barn ,nybakte mormorer og trollkjerringer )
GjenopprettetMedlem
Hi, hi  :lol: :biggrin:
ja ikke sant.

RITA
GjenopprettetMedlem
Hehe! Ja, nybakte mormorer spøker man ikke med!  :innocent2: Jeg kjenner følelsen alt, hihi!

Gleder meg masse!  :wub: