Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det skjedde noe merskelig i går natt da jeg skulle sove. Jeg var på vei til å sovne og jeg ser for meg at jeg skal inn på kjøkkenet å hente noe. Det er så virkelig at jeg tror jeg er våken, så blir ganske sjokket da det dukker opp en fyr når jeg åpner opp døra. Ser ut som en veldig deprimert ung mann. Får en tung og kaotisk følelse fra han. Så våkner jeg opp igjen.
Mitt spørsmål er som følger, hva kan det ha vært? Jeg ville helst tro det var en drøm, men jeg er litt usikker på om det var det....Ihvertfall om det var en vanlig drøm. Hm...
GjenopprettetMedlem
Lucid dream tilstand... Våken sovende
Skillelinjene mellom drøm og våken er borte
Noe kjent med mannen?
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde en gang noe lignende. Ganske sprøtt og ganske ......
Jeg hadde også lagt meg. Og hadde sovnet. Men jeg våkner utover nattan av at døra inn til soverommet åpner seg, og inn kommer en ung kvinne. Jeg fikk følelsen av at hun var litt...hmmm....mektig på en måte. Ble fylt med en slags æresfrykt. Og hun la seg i senga og holdt beskyttende rundt meg. Jeg syns jo dette var snodige greier, og litt....avskrekkende siden jeg da altså ikke har interesser av damer....
Men jeg følte meg veldig trygg. Seinere fikk jeg forklart at det muligens var min feminine side jeg drømte om. At jeg på en måte ble i ett med henne igjen.
Du sier du følte depresjon og kaotiske følelser rundt denne unge mannen. Kan det være din maskuline side som har vært på besøk? Tar du vare på den siden i deg?

GjenopprettetMedlem
Jeg tenker også som Silva, at det kan være din egen maskuline side, Animus. Den er trist, trenger hjelp. Det kan være ubalanse mellom den positive og maskuline siden av deg selv. Har du vært handlingslammet i det siste? Eller merker du noe i høyre del av kroppen?
En annen mulighet er at dette er en person (død eller levende) som roper om hjelp, som du er i stand til å fange opp. Hvis det er en person som trenger hjelp, får jeg håpe at du ledes videre til å finne ham.
Mvh Stridshjelp
AdsBot [Google]
Spennende! Jeg tror også du har hatt en av dine "hjelpere" på besøk,
og at du vil få ytterligere beskjed om hva dette gjelder.
Selv hadde jeg en høy lys kvinne på besøk i desember. Hun var kledd i kremgul drakt,
ganske strait og helt ulik alle jeg kjenner

Hun sto rett foran meg og så på meg.
Jeg spurte hvordan hun hadde kommet seg inn, for jeg visste med sikkerhet at jeg hadde låst døren.
Da gikk det en bølge over venstre halvdelen av ansiktet, så løste hun seg opp.
Det hele var merkelig, men ikke skremmende.
Like etterpå ringte en venninne, og jeg prøvde å fortelle henne om opplevelsen. Men det fikk jeg ikke
lov til på det tidspunktet, jeg fikk sterke kuldegysninger ved å prøve å snakke om det.
Senere har jeg fått svar via drømmesyn. Jeg får en film, som gjerne starter med klare tegninger i
sort-hvit og sølv, så sveiper det over til en strand. Jeg ser skrift som kommer opp fra undersiden av
en strand, det er som noen sitter på innsiden av jorden og skriver beskjeder som hever seg i sanden.
Noen ganger går dette veldig fort, så jeg ikke rekker å få tak i beskjedene, men i romjulen gikk det i
sakte film. Da var det en mann som skrev, han formulerte seg på nynorsk

og beskjeden var:
Den høge kvinna er seremonileiaren. Jeg vet nå hun er en del av en større prosess,
og ennå er det mystisk hva det skal si meg. Men jeg er ganske sikker på at det vil komme flere
beskjeder etterhvert.
GjenopprettetMedlem
Det var søren meg noe kjent med den fyren ja. Men jeg aner ikke fra hvor...Jeg tenkte litt som så, som dere sier noen at det er en del av meg selv som ikke har det så bra. Når jeg tenker meg om har jeg vært inne på det at jeg ønsket å jobbe med følelse av mindreverdighet. Mon tro om den manifisterte seg i døra.
Ellers så ville min vanlige paranoie (faen jeg er så lei den) at det skulle være et spøkelse, men jeg vet ikke om det er det og jeg tror vel egentlig ikke det er det. Jeg har bodd her i halvannet år uten og merke noe. Nei jeg tror ikke det var det....
Takk for svar alle sammen!