Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle.
Jeg lurer på en ting. Egentlig lurer jeg på litt av hvert, men akkurat her og nå tenkte jeg og høre med dere om hvordan man kan gjøre en sjamanreise.
Og reise ned..? Har prøvd dette før og vært nede. Møtte også et dyr. Men har veldig slit med og nå dit igjen.... Finner liksom ikke den rette veien nedover. Er veldig rart dette.... Lærte en meditasjonsteknikk engang hvor jeg skulle gå ned en trapp, så inn i et rom hvor jeg skulle rense ut hverdagstanker med å åpne vinduer, en etter en og totalt seks stykker. Så skulle jeg gå videre gjennom en dør og ut i et landskap som er "mitt"... Når jeg var ferdig var det selvfølgelig viktig og gå opp den trappen igjen.
Men nå sliter jeg med dette. Og det er såååå kjedelig. Jeg driver med healing - og passer på og beskytte meg gjennom god jording og alt det der. Det som kunne gitt meg noe var om jeg kunne komme ned og opp og oppleve min verden, forstår dere. Min belønning, på en måte.
Kanskje det er slik at jeg ikke skal være bestemt på og "se" - for det er mange måter og "se" på... energier sanses, følelelser kjennes..
Vel, håper noen har noen gode tips til meg...
-såg for ikke lenge siden på YouTube

at det og holde tungen opp mot baksiden av fortennene var en lur ting
Med vennlig hilsen
meg

GjenopprettetMedlem
Hm...Min erfaring er at å prøve for hardt, eller være for opptatt av å gjøre det riktige, setter fin stopper for reiser.
Det har noe med tillit å gjøre, la ting komme, istedenfor å prøve å "mane" det fram.....
GjenopprettetMedlem
"Sommersky":
Hm...Min erfaring er at å prøve for hardt, eller være for opptatt av å gjøre det riktige, setter fin stopper for reiser.
Det har noe med tillit å gjøre, la ting komme, istedenfor å prøve å "mane" det fram.....
Veldig lurt det Sommersky sier. Ikke prøv så hardt, la det komme - det kommer når det skal.
RITA

Anonymous
Kanskje det har noe med omgivelsene, prøv å flytte deg til et annet sted enn der du vanligvis pleier å mediterer. Kanskje det funker.
GjenopprettetMedlem
Ja, hadde man visst hva det var som gjorde det..
- føler det er blitt langt lettere i det siste, men fortsatt er det ett eller annet som stikker kjepper i hjulene - kanskje bare mitt ego, som ikke vil . hehe.
Vel, det ordner seg vel.
Takker for svar

GjenopprettetMedlem
Hmm.
Fant ut at jeg egentlig ikke MÅ gå ned igjennom et hull .... Med ett er man "tilstede".
Likte veldig godt det med å lytte...
takk
Anonymous
det beste for meg er å bare ligge å høre på trommene ingen forventing, tom, da spør jeg hva ønsker dere vise meg ?
klem bast
andre ganger ber jeg et spesielt kraftdyr vise meg veien, mindre forventing desto bedere, er min erfaring.
klem bast
eller spør jeg bevist om en reise, mindre forventing desto bedere, sånn fungerer det for meg

GjenopprettetMedlem
Det er den forventingen ja...
takk skal dere ha

GjenopprettetMedlem
Det er vel mange måter og "se" på... -trenger ikke nødvendigvis være i bilder.....
Fikk en åpning og det går mye bedre nu

GjenopprettetMedlem
"STORM Haler":

Det er vel mange måter og "se" på... -trenger ikke nødvendigvis være i bilder.....
Fikk en åpning og det går mye bedre nu 
Godt å høre at det går bedre nu,og godt var det du sa om å se,som ikke trenger være i bilder,men følelser
at en føler seg fram,og lar seg lede av kraften.
Med følelsene ser vi.

GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
jeg har enda ikke kommet igjennom, men igår da jeg prøvde bare slappet jeg av og da jeg endelig fikk roet de spente muskelene kom en gang til syne.. firkantet og ravgul..men så forsvant den igjen
GjenopprettetMedlem
For min del er det mye det hverdagslige stresset som har stått i veien.. Det ser jeg nå...
Penger og arbeid - den type stress. Har vært bekymret, mye mer enn hva jeg har trengt og vært. Alt ordner seg jo.
Hva gjør man med over 3 millioner ligningsført gjeld og attføring som inntekt, også har man barn som krever. Vel, jeg har enda ikke skrekke - men har hatt god lyst!
hm, hva skjedde med skriften her nå............
GjenopprettetMedlem
Man må kanskje gi litt slipp først, gi slipp på sine begrensninger....
GjenopprettetMedlem
Kjerringspetakkelet omfavner StormHaler i en kjempeklem, for hun vet om det meste om gjeld og trygd.. Hold ut, det ordner seg for snille folk..selv om det ikke nødvendigvis er den måten du vil det skal ordne seg på..det er en mening med alt..
Kjerringspetakkelet stryker StormHaler over håret, og sier: Pust! Dypt! Du kan tydeligvis meditere..hva med å meditere før du trommer/reiser? Kanskje du da vil være avslappet nok til å la deg flyte med? Bare en liten tanke fra Kjerringspetakkelet..
Kjerringspetakkelet lurer på om du følger guidet meditasjon...Kjerringspetakkelets erfaringer er nemlig, at dette som oftest fører til en del begrensninger..fordi mange da, på død og liv, prøver å se alt akkurat slik det blir beskrevet...
Prøv å flyt med..det DU ser/opplever, er riktig for DEG! Ikke bry deg om det er surrealistisk eller ikke "går an". Det er din reise, det er du som skal forstå den. Nyt og opplev. Lykke til!

GjenopprettetMedlem
Takk for det Kjerringspetakkelet

GjenopprettetMedlem
Fikk en åpning og det går mye bedre nu wub
Godt å høre at det går bedre nu,og godt var det du sa om å se,som ikke trenger være i bilder,men følelser
at en føler seg fram,og lar seg lede av kraften.
Med følelsene ser vi.
Jeg ser ikke noe særlig bilder, ekstremt sjelden, men jeg kan bli litt for ivrig, og prøver for hardt istedet for og bare være og observere.
Så på trommereiser, så føler jeg for det meste..
Sist så havnet jeg i underverden, og plutselig kom en grevling og gravde hull som jeg fulgte han igjennom og endte opp på prærien, der jeg plutselig så meg selv stå over meg selv og tromme.
jeg trommer ikke selv ennå, så jeg går å venter på at tromma skal banke på døra en dag når universet syns jeg er klar..
Bare en liten historie jeg opplevde nettopp.. som jeg prøver og forstå. Jeg fikk også et stykke bark, et tre gav meg det.. spennende
lys og varme fra hans