Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
"gidgeroo":

Jeg må bare stille et spørsmål. Jeg har lest gjennom hele tråden og ser det er mye snakk om objekter som man sier er eeren. Det jeg lurer på er:

Er ikke objektet bare gjenstanden (fysisk), mens eeren er energien som bor i objektet? Når jeg får et nytt kraft-objekt (det kan være ny tromme, rasle, stein, smykke, stav osv), reiser jeg ved en passende anledning på trommereise for å møte energien som bor i mitt nye objekt. Er det ikke denne energien som er eeren? Eller tar jeg feil nå?

ånder som bor i trommen er noe annet enn eeren. Eeren er en ånd som vil ha sin egen plas og vil skapes mest mulig likt sin åndelig utseende. hvis du ser en vertånd av en bekk i form av kvinne ,så syr du en dokke som skal ligne mest mulig på den kvinnen du så,da kan hun ta bo plassen i den dokken du laga.
det finnes tradisjonele måter å lage eerener på ,som ved å sy dokker og legge en antall steiner  iden,men det kunnskapet kan jeg ikke rope om.jeg for eksempel lager eerener på en utradisjonel måte,men jeg tar stor vekt på at de skal ligne mest mulig på ånden.Noen ganger det lar seg ikke gjøre,da skal du lage kjenne tegner. og det viser seg at en mer tid man bruker på å lage eeren ,dessto kraftigere den blir.noen eerener som jeg laget har tatt ei ukes tid,noen i hele natt.det sies at en helst skal ikke avbryte arbeidet med i å lage en eeren ,når en først startet. det er ikke så lett å gjennomføre i praksis.
GjenopprettetMedlem
"gidgeroo":

Jeg er med på det, for gjenstanden og energien blir jo et, og følger hverandre hele veien.

Da må det være slik å forstå at gjenstanden kan ikke være eeren uten energien som bor i den, og energien som bor i den kan ikke være eeren uten gjenstanden. Det virker fornuftig.

Men.... hva da med sjamanen som tilba veggen fordi det hadde hengt en gjenstand der. Hvordan kunne han det hvis ikke eeren ble igjen der hvor gjenstanden hadde hengt, og da var ikke gjenstanden der lenger, bare energien. Eller var ikke energien der heller, var det bare restenergi av gjenstanden og energien som bodde i den han kjente/så?

det som var at denne mongolske sjamanen var en sterk sjaman ,siden han kunne se energi avtrykk av eerener og dems kraft.den sjamanen er jo veldig lur ,han samler på kraften og kaster ikke bort energien.hvis han for eksempel smører steiner med fett ,så tørker han hendene sine i sjamandrakta  si ,mens andre ville tørket seg med papir eller tørkefila.det er egentlig hemeligheter jeg forteller nå.
GjenopprettetMedlem
Takk for oppklarende svar Dimi.