Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En svært god artikkel om Inka-sjamanisme, med et kritisk blikk,
og med kommentarer fra Rune Heivang og Gro-Helen Tørum ( hun som var med i Åndenes makt.)
http://www.ildsjelen.no/inka.htmAnonymous
Er inka-kildene de høyeste? For meg ble svaret nei. Da jeg frigjorde meg, opplevde jeg å komme i kontakt med min Gud, uten alle mellomledd. For meg er det en høyere og sterkere kilde enn noen annen.
Det gamle Egypt og gamle Inka-riket hadde endel like elementer i deres lære. De hadde også veldig like læremestre. I Egypt var blant annet Thoth(som var med å lage pyramidene - de brukte endel anti-gravitasjonsmetoder som vi ikke kjenner til idag så godt - men vil reaktiveres mer og mer i fremtiden) en stor lærer - og Inka-riket har også hatt lignende læremestre.
Den form for inka-medisin eller inka-sjamanisme som praktiseres i dag er ikke i nærheten av det forfedrene drev på med. Det forfedrene drev på med var svært lik det de i det gamle Egypt og Maya-riket f.eks erfarte. Det er uendelig mange bindeledd mellom oss og Mor/Far Gud. Vi kommer i kontakt med den - eller kilden til alt som er - men vi må huske på at Jorden er inne i del 4-5(av 7 innvielser ifølge Melchizedek-ordenen) av 3 dimensjonen (innvielse 6 og 7 vil erfares for Moder Jord i 2012)- så når vi sier at det ikke er flere bindeledd mellom oss og skaperkraften som eksisterer i alt og alle - så mener jeg at det er direkte feil. Vi lever som sagt bare i 3 dimensjonen pr i dag. Og det er store begrensninger ang hva vi kan erfare. En kan tenke seg en sjel som lever i 9 dimensjonen ang dens kontakt med kilden til alt som er - Gud/Gudinne-kraft - det er jo på et radikalt annerledes nivå. Det er klart det er uendelig mange mellomledd - jeg mener det er vårt ego/mellomselv som ikke helt forstår dette og er med og gir et inntrykk av at det ikke er noe særlig mellomledd - vi kan få direkte kontakt ja - men nivået er jo på et svært lavt nivå utifra det potensialet som er der.
I fremtiden så vil man erfare det forfedrene erfarte i det gamle Egypt og Inka-riket. Det skjer allerede for noen mennesker verden over. Og det vil skje i større grad i fremtiden og bygge videre på det de erfarte - det er snakk om å gjenaktivere det man erfarte og gikk igjennom før - i tidligere liv.
Quetzelcoatl: en mytologisk gudeskikkelse som kunne skape seg om til det meste, men oftest referert til som en krypende og flygende fjærkledd slange (denne ble plassert i sjette chakra). Den sør-amerikanske skapelsesberetning inndeles i De fem Soler. Quetzelcoatl hersket i Den andre Sol (Four winds), og tok makten ved å la jaguarer sluke gigantene som bodde i Den første Sol (som ble styrt av Quetzelcoatls bror.) Den andre Sol ble ødelagt av vinden, og dens innbyggere skapt om til apekatter. Siden ble Quetzelcoatl et sendebud og oppdragsutfører for Gudene.
Quetzelcoatl er en av de store læremestrene også i Maya-kulturen. "Gudene" er et ord som ble ofte brukt til de vi idag kjenner som lysmestre -lysvesener i andre dimensjoner eller åndelige sfærer om man vil kalle det for eller hva man vil kalle det for.
Vi ønsker å utvikle oss, og dette var noe "nytt" og spennende. For meg og mange andre, ga ikke dette oss det vi hadde håpet på
Det er egoet/mellomselvet som har forventninger og det kan være en sperre for utvikling. Og det handler også om at man håper og tror at man skal erfare endel på kort tid. Det beste er å ikke ha noe forventninger. Treningssak helt klart. Så ikke rart de ble skuffet,som jeg ser det.
Inkaprofetiene forteller oss at den tiden vi er inne i nå er et kritisk punkt i vår historie, en kritisk periode i menneskets kollektive bevissthet. 1993 – 2012 anses for å være et åpent vindu for oss av muligheter, for hva vi mennesker har for oppgaver å lære. Dette kan vi også høre om hos Hopiene og Mayane. Foran oss vil det ligge en utrolig drøm som vil bli vevet til virkelighet, hvis vi ønsker.
Mange like læremestre i fortiden i diverse kulturer som Rune Heivang påpeker her ja.
De forstod også at lysvesene de kommuniserte med hadde en mye lettere frekvens enn deres egen fysiske kropp. De forstod at mennesket vandret på de første nivåene, de kartla også mange andre nivåer og forstod at alle mennesker var født med et Inkafrø (en sjel) og ved å gi frøet næring kunne alle nå det øverste nivået, som f.eks. Jesus, Buddha og Pachacuteq (konge i Inkatradisjonen) hadde gjort. Via dette areketypesystemet forstod de sin egen hjerne, sin egen eksistens og hvordan de kunne oppnå en lettere energifrekvens, sånn at de kunne bevege seg gjennom de ulike frekvensene eller det vi kan kalle eksistensnivåer. Denne energiforståelsen og dette systemet kan du gjenkjenne gjennom menneskets historie på ulike steder og ulike tider over hele verden, i store religioner, av ulike mestere f.eks. Sri Aurobindo (en av de største seerne i India i forrige århundre) og i ulike mysterieskoler i Egypt, India, Sør-Amerika osv.
Enig med Rune. Og han påpeker også at likheter mellom forfedrenes lærere og skoler i diverse land. "Mysterieskoler i Egypt" - baserer seg hovedsaklig på Order of Melchizedek og flere andre brorskap av lyset. Esseerne og Jesus var også med på innvielser i Melchizedek-ordenen for ca 2000 år siden.
INKA betyr barn av solen, barn av lyset. Inkatradisjonen er ingen egen energi, men handler om å forstå universets energi via ulike energiprosesser for å kunne bli lys og kjærlighet. Å gå Inkaenes vei handler om å gå sin egen vei og veien er der for alle som ønsker å gå den. Du kan aldri gå noen andres fotspor, da vil du ikke kunne bli en mester. Det er ingen religion, du kan ære Jesus og Buddha, men du er selv Guds lys og din oppgave er å skape din egen virkelighet. Inkatradisjonen er kjent for å ha kraftfulle metoder for å kunne gjøre dette. Inkaprestene får mange besøkende fra Tibet. Tibetanske munker og selveste Dalai Lama har vært der.
Ikke rart jeg elsker ordet INKA!! Children of Light...Barn av Lyset. Jepp.
Det er ingen religion nei - det er en slags "Mester-skole"-utdanning - man kan få programmeringsverktøy til å følge veien på flere måter. Få input. Interessant det han sier om Tibetanere som kommer til Peru. De har hatt forbindelser i fortiden og nåtid og vil ha det også i fremtiden.
Anonymous
Tack Aventura!
Det var intressant att läsa.
Jag upplever det som om det är just Inka-shamanism är på fram-marsch just nu, och för tillfället är det den enda stypen av shamanism, som har kurser och workshops, här i stan.
Ildsjelen, ska jag läsa mer på

Anonymous
Hva er riktig å galt
medmennesker vil forstå før å senere