GjenopprettetMedlem
"Sommersky":
Jeg møtte en gang et tre, som insisterte på at jeg tok med smør. Ellers har jeg aldri matet ild med det før...så da håper jeg at den kan greie seg med landlord smør i stedet (koster bare sju kroner boksen-hilsen onkel skrue)
Hvorfor nettopp smør/fett?
Der er det mange som tar feil.
Om en respekterer ånder eller ilden,så gir man ikke billig ting til dem .
En skal gi dem samme maten man kan spise selv.
For eksempel om jeg skal ut i naturen for å mate ild eller drøfte ting med ånder,så går jeg på butikken og kjøper den beste maten selv om jeg har dårlig råd.
Om jeg har dårlig råd ,beskymrer meg minst mulig,det som beskymrer meg mest om maten er god nok.
mange som sikkert skal spørre meg:,hva skal vi spise selv?
Da vil jeg svare:stoler du ikke på åndene? ,ikke kjøp ingenting til dem .
Dere må ikke tro ,at ånder er dumminger og vet ikke forskjell på god mat eller dårlig mat.
Sjamanen viser respekt på den måten og ikke med å skrikke halellua på new age samlinger.
under en ritualen for å fore ånder kastet en sjaman plastik inn i bålet hvor det lå maten til ånder.Snakk om å ha respekt!,det er samme som jeg skal spytte i tallerken din mens du har forberedt deg til å spise.
Jeg ville ikke regne ham som sjaman lenger,selv om han har klare sjamanske evner.
New agere mottar masse kjærlighet og kraft fra universet,men hva gir de tibake?
De sier ,vi sender kjærlighet til universet,de har fått den og sender den i retur som om de har ikke bruk for den likevell.
ps. sommersky ! den innlegg er ikke rettet mot deg. :wub:
eller noen andre.

GjenopprettetMedlem
"Lolita":
En gang så jeg for meg at en jeg ikke likte lå på bålet, kult alså
Om du er fra ilden,så tok ilden tak på dine fiender for deg.
ilden forsvarer så det brenner.

GjenopprettetMedlem
Akkurat det med plastikken skjønner jeg godt at du reagerte på, det er (i min verden) ikke måten å vise åndene respekt på! Ville aldri ha kastet plastikk i et bål jeg har brukt til en offerseremoni, samme hva det er som har blitt ofret

Plastikken samler man sammen og kaster i søpla

GjenopprettetMedlem
"Viljesterk":
Akkurat det med plastikken skjønner jeg godt at du reagerte på, det er (i min verden) ikke måten å vise åndene respekt på! Ville aldri ha kastet plastikk i et bål jeg har brukt til en offerseremoni, samme hva det er som har blitt ofret
Plastikken samler man sammen og kaster i søpla 
Ja ,fy fan jeg hold på å kaste opp selv når jeg så det og var virkelig beskymret for den sjamanen.
Og så vidt jeg vet så har den sjamanen ikke godt nå,fordig penger energi tok over hans sjel.
Grunnen til,at han kastet plastikk var våt ved og han ville at bålen skal brenne fortere.
Men sjaman har ikke råd til slike feilgrep,selv om en lærer på godt og vondt.
GjenopprettetMedlem
Godt at man lærer av sine erfaringer ja, hvis ikke hadde det vært tragisk...

Hvis man kaster søppel på bålet man skal ofre på, hva kan man så vente seg tilbake? Akkurat det samme, nettopp søppel

GjenopprettetMedlem
Jeg spiser faktisk det smøret selv, det var fordi det var det jeg hadde i kjøleskapet, at jeg nevnte det.
(og den onkel skrue spøken, var retta mot min egen personlighet, men siden du ikke kjenner meg, så skjønner jeg at det ble misforstått)
GjenopprettetMedlem
"Sommersky":
Jeg spiser faktisk det smøret selv, det var fordi det var det jeg hadde i kjøleskapet, at jeg nevnte det.
(og den onkel skrue spøken, var retta mot min egen personlighet, men siden du ikke kjenner meg, så skjønner jeg at det ble misforstått)
Ditt innlegg har bidratt til en viktig ting. Jeg har ikke tenkt på deg som grådig.
Jeg liker selv softsmør,men brellet smakker godt også.
Her i russland spisser jeg ikke smør ,fordi jeg spiser kun norsksmør. he,he
GjenopprettetMedlem
Man lærer så lenge man lever, eller man lever så lenge man lærer

Og med den kapitulerer Viljesterk og lar drømmenes verden ta over for noen timer

Natta folkens

GjenopprettetMedlem
Det er bra at smørvalget mitt kan bidra til noe viktig

GjenopprettetMedlem
"Lolita":
Vad klokt du skriver lolita

å vilka vackra ögon sen....suck

Anonymous
Nå begynner det visst å brenne her inne...!

GjenopprettetMedlem
"Lolita":
Tre "hekser" (ondskapsfulle og maktgale kvinner, med demoniske karaktertrekk, faglig sett arrogante, ignorante og stupide, den ene utvilsomt det mest iskaldt onde menneske jeg har møtt i mitt liv) trakasserte og mobbet meg fra sine maktposisjoner på min arbeidsplass, i forrige årtusen. I min maktesløshet overfor deres ondskap så jeg stadig for meg at de ble brent på et skikkelig heksebål, slik som på 1600-tallet. Gjerne offentlig. På St. Hans-aften, tenkte jeg meg.
(Klikk på bildet for større versjon.)