Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
sjamankamper og sjamansteam,
for og i mot,
liten og stor,
ynkelig og hovmodig,
gammelt man og en liten barn,
svart og hvit,
anstrenge seg og ikke anstrenge seg,
høy konsentrasjon og høy abstraksjon,
den tøre veien og den våte veien,
himmel og jord,
venstre og høyre,
dum og smart,
indre og ytre,
vill og sivilisert,
rett og urett,
respekt og ikke respekt,
vellykket og mislykket,
gal og normal,
osv,
hvor er sjaman?

Sjaman er i midten, sjaman er" OG"

Hvor starter den erfaring? den starter vanligvis når en skal ta en tromme reise.
For å få til en tromme reise skal man anstrenge seg og ikke anstrenge seg,mellom de to tingene i "OG" ligger starten på reisen.
Samme som ailo skriver konsentrasjon og abstraksjon,midt i mellom.
Sjamanen tar ingen parti ,hverken den høyre eller venstre.
Sjaman liker å holde seg i midten fordi har han oversikt over situasjonen og omgivelsene på den måten.
Sjaman aksepterer både gud og djevelen ,OG holder seg i midten.

Mens han holder seg i midten,har han sammtidig evnen til å besøke de parallele tingene som er på begge sider av ham selv.
Hvis manen holder seg til en side (som goodnes),kan manen da virkelig forstå den motsatte siden(badness).

Sjaman holder seg i midten og kan veve en spider nett ved å dra tråder ut og inn, kan gå i det onde etter behov og kan gå i det snille etter behov.
Sjaman kan være en gammelt mann og er som et lite barn.

Samtidig som han forholder seg i midten ,omfavner han alt rund ham.
Hvilken kraft som sitter i midten? Guds kraft, big bang,svarte hull i universet.
Sjaman holder seg i midten og utnytter kraften.Derfor han har og kan bruke snille ånder og onde ånder.

Sjaman kan være respektløs OG samtidig full av respekt.
sjaman er begge tingene på en gang OG samtidig i midten av alt.

håper jag har forklart forståelig.

ps. ingen hokus pokus,alt er enkelt,men samtidig mystisk og ikke så lett å forstå.
    skal erfares.

:badgrin: og :lol:    ,    :wub:  og :moreevil:  ,  :eusa_pray:  og :exclaim::idea:
GjenopprettetMedlem
Eg tykkjer nesten du er karismatisk når du uttrykker deg så tydeleg som du gjorde no. :biggrin: :wub:
GjenopprettetMedlem
Veldig godt skrevet :) balansen mellom alt er vel da "og"eller "mellom", om dere skjønner.
En som alltid er god og mett, vet ikke hvordan det er og være sulten og trenge mat, for han har aldri vært sulten, og vet ikke hvordan det er..
Når en som alltid har vært rik, ser en som er fattig, kanskje spør om peng, så vet ikke den rik hvordan det er og være fattig.Han har aldri vært det.
Noen som aldri har fått kjærlighet/omsorg, noen som lever i bitterhet,med innstillingen om at du må klare deg selv , for det måtte jeg. Den klarer ikke gi kjærlighet/omsorg for den aldri har opplevd det. 
Mulig dette ble litt dumt og fortsettelse på det første innlegget.
Men der er jo så riktig det Dimi skriver  :respect:
Jeg har lest/tenkt litt om det siste tiden og. Så det ble så riktig for meg.
Og hvor er sjamanen? Han er vel mellom alt som dimi sier, har opplevde begge sider av det meste, og er i balanse og i et med alt. Sjamanene bare er..

Flott skrevet dimi. og det var forstålig.  :wub:
Og alt er enkelt ;) så veldig enkelt.. Det som er synd er at mange gjør det vanskelig for seg selv..Selv om det er så enkelt..

lys og kjærlighet og klem fra hans  :respect:  :wub:
GjenopprettetMedlem
"dimi":

... ingen hokus pokus,alt er enkelt,men samtidig mystisk og ikke så lett å forstå.
    skal erfares.

:badgrin: og :lol:    ,    :wub:  og :moreevil:  ,  :eusa_pray:  og :exclaim::idea:

Takk dimi  :respect:

Kan det være slik at mye av dette ligger i å klare å opprettholde den indre balansen, - innstinktivt eller ubevisst, intuitivt vil mennesket forsøke å balansere seg og med erfaring som gir innsikt vil man lettere komme i "og" posisjon - en "stilling" man kun kan bevare over tid ved høy grad av bevissthet?
GjenopprettetMedlem
Godt skrevet, dimi. Ting faller på plass.

Også det du skriver, Ceno. All grunn til å lytte til intuisjonen med andre ord ....
Anonymous
Takk!  :respect:
GjenopprettetMedlem
Takk for et bra innlegg, dimi  :eusa_clap:

Det gir meg perspektiver på uttykket "mellom verdnene".

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Der er sjamanen.

:icon_biggrin:
📎 carl i hagen med negerbaby.jpg
GjenopprettetMedlem
Hehe, tittelen minner meg litt om de "hvor er Willy" bøkene  :P
GjenopprettetMedlem
Takk Dimi. Veldig bra forklart. :respect: :wub:
GjenopprettetMedlem
Et veldig godt innlegg Dimi  :eusa_clap:

Det var det jeg sa - det er dimensjoner i deg  :biggrin: