Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Snappy [Bot]
Har akkurat vært på en ukes tur i Finnmark, og besøkte det samiske museumet i Varangerbotn. For det første var det en imponerende flott hovedutstilling med sjøsamisk tema. Man kunne ta en vandring fra seidakulturen og frem til våre dager. Lyd er en del av utstilling, en kan høre rypa kakle, sauene breke, fjøskatten mjau, måker og kråker skrike og sjøen som slår mot land, mens man nyter utstillingen. Det var såpass realistisk at min datter syntes det var litt skummelt å gå her

. Og mens vi gikk der så hørtes den brummeren man kan høre på artikkelen på sjamansonen over høytaleren. Kjempespennende! Jeg glemte desverre å spørre ut museum-mannen mer om den! Men om noen tar en tur innover Varangerfjorden, så er museumet verdt et besøk.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Hege Elisabeth
Det lyder spændende, synd det ligger så langt væk, ellers kunne det bestemt have fristet mig

Dejligt at få sådanne informationer, så man kan få en dag til det kulturelle
Hilsen Shamanen

Snappy [Bot]
Her er en link til museumet, hvis noen vil lese.
http://www.varjjat.org/GjenopprettetMedlem
Vet ikke om det var her på sjaman.com jeg fant denne lenken - ber i så fall om tålmodighet fra de som har sett
denne siden før.

W3 [Sitesearch]
takk skal du ha kråka ! har skrevet ut siden og skal ta di me på hytta og smi litt
brum !
brum !
brum !
GjenopprettetMedlem
Rapport ventes her på sjaman.com, selvfølgelig.