Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEOSearch [Crawler]
hei alle sammen!

er en liten ting jeg lurer litt på.. har ikke skrivd så mye her før, bare leser.. men de gangene jeg føler for det før jeg legger meg, så pleier jeg å tenne et lite lys og brenne røkelses pinner, innimellom setter jeg på litt musikk, setter meg på duna mi på gulvet og mediterer... det er så digg og avslappende før jeg sovner.. pleier også å sende over en bønn til den andre siden/hjelpere/den store ånd..
jeg har en lav benke aktig sak på rommet der jeg har noen saker fra japan, det er så stilig! også er det en del av den der jeg tenkte jeg skulle innrede et slags lite alter.. velger å kalle det det, for jeg er ikke helt sikker på enda hva om egentlig er et hellig sted.. kan det være en liten plass på rommet? kan jeg kalle det for det? for alter forbinner jeg med magi, men et hellig sted er på en måte(i mitt gale hode) mer sjamansk på en måte..
så jeg lurte på litt om noen hadde noen tips til hva jeg kunne ha der.. jeg har en sånn budda figur som jeg setter røkelses pinnene på, den symboliserer for meg indre ro og fred.. bør jeg ha stener der?? hva kunne jeg eventuelt hatt for å få med alle elementene?? hva er egentlig "normalt" å ha på et alter/hellig sted??

blir kjempe glad for alle svar!

heiwa :icon_razz:
Francis [Bot]
Hei!  :)
Nå har jeg ikke bruk noen form for alter, men jeg vil tro at når du vil lage deg ditt eget alter så synes jeg du skal lage det slik du vil ha det. Hvordan du plasserer det, hva du velger å ha på alteret, hvor du velger å ha alteret osv... tror jeg er opp til deg selv hva du ønsker og føler for hva som er riktig for deg, for utformingen av alteret. Det viktigste tror jeg er at du får frem det som er deg, at du føler at dette er deg...Dette er slik du vil ha det. Det er jo en personlig ting på en måte og noe som du skal bruke, derfor tror jeg det er opp til deg selv hvordan du velger å ha det.
Tror ikke det finnes noe fasitsvar på hva som er riktig/galt. Gjør det slik at det føles rett for deg.

Lykke til!  :icon_biggrin:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej heiwa  :icon_biggrin:

Først velkommen  :icon_biggrin:

Jeg giver Ulva ret i at du selv bør finde det sted DU synes dit alter bør være, derved vil du finde ro ved at have det. Du spørger efter krystaller ved Buddha figuren.. Amatyst og bjergkrystal er meget harmonisk med buddha, og hvilken sten du har brug for lige i øjeblikket bør du også lægge derhen sammen med de andre, du kan også hænge perlekæder på buddha figuren :wub:

Et alter der repræsentere jord kunne f.eks. være din ynglings plante... levende lys som repræsentere ild... røgelsen har du som repræsentere luft og sidst måske en lille skål med vand hvori du kan lægge en blomst eller sten med malet symboler

Det var kun et foreslag på hvordan du indretter dit specielle alter, for det er dit alter  :eusa_pray:

Hilsen shamanen  :icon_biggrin:
Snappy [Bot]
Jeg har vel ikke akkurat et alter, men et lite spennende sted! I et hjørne i stua står en liten trekiste som rommer en del alternative magasiner, røkelse, englekort, tarotkort og skjell vi har funnet i fjæra. På kista ligger en tremaske, et gammelt skrin fra Egypt som jeg har arvet hos min farmor, flere skjell og to trekatter.
GjenopprettetMedlem
Hei. Mitt alter er stillheten. Den kan jeg finne fram til uansett hvor jeg er, og for meg er den hellig - stillheten inni meg.
hilsen kariw
SEOSearch [Crawler]
takk for svar alle sammen!!

tenkte jeg skulle plukke det som passet meg best, men ville ha litt ideer.. skal snart til sjøen, og på fjellet, så jeg tenkte jeg skulle ta med meg noe derfra jeg kunne bruke..

Francis [Bot]
Du finner nok det du trenger til å lage ditt eget alter, når du er ute å leter. Er utrolig mye flott man kan finne ute i naturen! Lykke til med alteret!  :icon_biggrin:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej heiwa  :icon_biggrin:

Hvis du finder et dejligt sted i naturen kan man også lave et alter der med sten og måske et stykke træ.
HELD OG LYKKE med dit alter, må det give dig kærlighed, ro og harmoni, og styrke   :eusa_pray:

Hilsen Shamanen
Anonymous
Jag ömsar mitt shamanskinnjust nu... Ska rensa upp på altaret också. För mig är det viktigaste att var sak på altaret har en funktion.

Mvh,
ThomasamohT
SEOSearch [Crawler]
tusen takk for svar alle sammen! har nå bedt om at de tingene jeg trenger kommer til meg, og det stoler jeg på..

För mig är det viktigaste att var sak på altaret har en funktion.

forklar;) er nyskerrig jeg vøtt.. hvilke funktioner da??

Anonymous
Forskjellige ting = forskjellige funktioner. Funktioner i mitt "sjamanska arbete" alltså. Eller bara en rökelseskål.

Mvh,
ThomasamohT