Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Ahrefs [Bot]
Hei Shamanen!

Takk for tips!

Jeg liker Dead Can Dance. Det er musikk som får meg virkelig høy. Sangerinnen har en stemme av en annen verden. Hun jobber nå for Hollywood og var med og lagde bla filmmusikken til Gladiator. Jeg har konvertert noen korte låter til ekstremt dårlig kvalitet.

Denne irske folkemelodien heter The wind that shakes the barley og er en av mine favoritter...

lasse
📎 The Wind That Shakes The Barley [radio] 1.mp3
Ahrefs [Bot]
Hei, et nytt innlegg fordi det bare er plass til en stor fil per innlegg, fordi vi har liten plass på serveren foreløpig. Det ordner seg vel etterhvert...
Her er en annen låt i typisk Dead Can Dance format: Song of Sophia.
Himmelsk, når man ser de opptre er det som om de er besatt av en høyere kraft som styrer musikken...
📎 Song Of Sophia.mp3
Ahrefs [Bot]
Jeg slenger like godt på en låt til når jeg er i gang.
Litt mere chanting fra DCD: Dawn of the iconoclast.
Eerie... Nesten skummelt... Fra hvilket himmelrike kommer dette?
📎 Dawn of the Iconoclast.mp3
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Lasse  :icon_biggrin:

WOW

Song of Sophia. hun er sej... Det kan jeg godt forstå du bliver høj af.... Det var godt  :w00t: :wub:

Hilsen shamanen  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Hun som synger heter Lisa Gerrard. Jeg vet ikke om noen i denne verden med mer fantastisk stemme (kanskje Sainkho Namtchylack fra Tuva da). Hun har som Lasse skriver begynt å lage filmmusikk, bl.a. for Hollywood. Noe av denne filmmusikken er bra. Men hun har 3 stk soloalbum etter DCD - og de er sterke saker!

Hennes siste album "Immortal Memory" er overjordisk bra. Bli transformert!

Brendan Perry, den andre halvdelen av DCD har også laget soloalbum, "Eye of the Hunter" som er veldig vakkert.

PS! Vet jeg blir litt ivrig her  - musikk har vært enormt viktig for meg hele livet :wub:

Skulle legge ved The Rite som er det mest shamanistiske hun har laget - skikkelig Core, men får ikke filen liten nok :exclaim: Er helt nede i 32 kbps - shit! (Tips: finnes på LimeWire-nettet). Kan sikkert sende den til de som vil pr. mail  :-X

Lille Ulv - AOOOUU!
📎 The Rite.mp3
Anonymous
OH! Jag har varit totalförälskad i Dead Can Dance i många år!! Kämpekul å få höra dem igen.

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Hei Trumman

Viste du at de nå er gjenforent for en verdensturne nå vår/sommer - skulle så gjerne vært på en av konsertene - ingen i Skandinavia, tror jeg  :icon_cry: Men det vil vist nok bli sluppet opptak fra hver av konsertene i begrensede opplag på CD.

Lille Ulv
GjenopprettetMedlem
Jeg kan anbefale albumet " Duality" fra Dead can Dance, og merk dere sangen "Sacrifice".. den er divine!!!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Ja,de døde kan danse,har ennu american dreaming i hjernebarken et sted. :P
GjenopprettetMedlem
Lisa Gerrard har nettopp sluppet enda et filmalbum, Lisa Gerrrard & Jeff Rona "A thousand roads". Egentlig kunne prosjektet hennes denne gangen vært noe av det største som kunne skjedd i mitt liv og noe jeg bare har drømt om. Altså at Lisa Gerrard beveger seg inn i den Indianske musikksonen. Men forventninger er jo noe dritt, burde ha lært det nå  :lol:. Dette bære mye preg av å være filmmusikk, hvilket det jo er. Der er en del vakkert å høre på...men altså mest lydbilder. Pluss for bonuslåter på slutten med Ulali (knallgruppe), John Trudell og Carlos Nakai (knall de også så klart)

UlveMor
Anonymous
Så fant jeg jo en tråd om Dead Can Dance her på sonen - jeg er også helt betatt av enkelte låter som Desert Song og Yulunga.
Flott å få høre om soloalbumene, da skal jeg ta en titt eller en "lytt"!
Too bad at tendensen går mot kommersialisert filmmusikk i det siste, UlveMor. Men selv på det området finnes det jo håp: Hvis en tenker på Ennio Morricone for eksempel.
Anonymous
Ooh, Dead can dance! They sure can. DCD og Lisa Gerrard har ledet meg på mang en reise.
GjenopprettetMedlem
http://www.sanctuary-lisagerrard.com/

Til nylig laget dokumentarfilm om Lisa Gerrard...man finner klipp fra den inne på siden. Dette ser utrolig vakkert ut, og hun er en veldig spennende dame. Hun kommer også straks med ny soloskive  :biggrin: Gleder meg som en unge.

Masha...filmmusikken hennes er ikke kommersialisert synes jeg. Det er mye flott å finne også på filmplatene hennes, men kanskje mest for innhuga nerdete fans??? ...slik som meg  :)

UlveMor
GjenopprettetMedlem
Takk for dette tipset :eusa_clap:, har lasta ned masse nå
og det låter absolutt bra
Anonymous
Jeg hører endel på Dead Can Dance for øyeblikket - og jeg kjøpte for et par år siden - the best of cden deres (fra 1981-98) og det er også inkludert en DVD der sånn. Utrolig vakkert til tider! :wub: 8)  :eusa_dance: :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Hei David  :wub:

Ja, det er nydelig musikk. Jeg har fått i posten denne dokumentarfilmen om Lisa Gerrard "Sanctuary" nå for litt siden og den er som transereise å ta del i. Den dama der er i mine ører en av verdens store lydmagikere.