Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har sett her inne at det er noen som bruker Holosync og lurer pÄ om dere kunne fortelle litt mer om deres erfaring/opplevelse av dette? Positive og negative, gjerne..
Har mottatt en demo fra dem og det virker utrolig braÂ

For godt til Ă„ vĂŠre sant??

GjenopprettetMedlem
Jeg har ogsÄ fÄtt demoen, og som du sier den virker utrolig bra.
Har bare hĂžrt positivt om den fra andre og vurderer Ă„ kjĂžpe den i sin helhet
GjenopprettetMedlem
Har brukt det i ca. 2 mnd nÄ, og opplevelsen og utbyttet virker bra.
Om det er for bra til Ă„ vĂŠre sant vet jeg ikke.
Det jeg vet er at tromming (som i sjaman trommer) produserer Delta hjernebĂžlger,
Den "helbredende" frekvensen i Holosync er Delta bĂžlger.
SĂ„ kanskje de bare er viderefĂžringen og digitalisering av "gammel" healing.
Den fÞrste drÞye mnd. sÄ kjÞrer de ganske hardt pÄ med reklame, fÞr de kommer med en superpris.
Vurderer Ă„ kjĂžpe alt selv. Hvordan det fungerer i det lange lĂžp vet jeg derfor ikke.
Her mÄ hver enkelt finne ut hva som passer for dem selv.
Varme tanker
Anonymous
Og her kommer lille "grĂžnne" meg og skjĂžnner ikke bĂŠret.
Hva er holosync?
(Ikke dum...bare uvitende...)

GjenopprettetMedlem
Hmmm....Â
Ja, hva prater dere om...?Â

GjenopprettetMedlem
Kort fortalt fra en nÊrmest uvitende sÄ handler det om "stÞy" som pÄvirker
hjernebĂžlgene for Ă„ bruke dette i meditsjon/reise sammenheng.
Har testa demoen og den var imponerende.
Husker ikke adressen pÄ nettet nÄ men sÞk pÄ Holosync
GjenopprettetMedlem
SÞk pÄ
www.centerpointe.com
for Ă„ finne ut mer.
Kort fortalt sÄ er det at de har studert munker, buddister, yogier osv og mÄl hvilken aktivitet de har i hjernen nÄr de mediterer og er "opplyst"
Disse hjernebÞlgende er det mulig Ä gjennskape og putte pÄ en CD.
SÄ isteden for Ä trene 20 Är for Ä fÄ til "riktig" effekt med meditasjonen, sÄ kan man oppnÄ dette ved Ä trykke pÄ PLAY pÄ CD spilleren.
Jeg synes selv at selvutviklingslitteraturen som fĂžlger med i form av bĂžker og e-post nesten er verd pengene i seg selv.
Men, som sagt jeg selger ingenting, bare videreformidler noe som har fungerer og gir meg noe.
Det er opp til hver enkelt hvilken vei og vinkling man vil velge
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
Da jeg begynte med Holosync syntes jeg det var merkelig, for jeg fikk bomull i Þrene og trykk i hodet, i begynnelsen. Dette gikk over etter noen dager. NÄr du hÞrer pÄ holosync skal du ha hÞretelefoner pÄ. Det tar en time hver dag. Du vil mest sannsynlig sovne i begynnelsen, men det gjÞr ikke noe, for det virker likevel. Det samme skjer for hvert dypere nivÄ. Du hÞrer klangboller og regnlyd, mens den lyden som egentlig virker pÄ deg er utenfor din hÞreevne, men den virker direkte pÄ hjernebÞlgene, og du gÄr fra beta til alfa til theta og til slutt delta-nivÄ. SÄ du blir tatt med inn i en svÊrt dyp meditasjon.
Holosync fungerer som en renseprosess. Den tar frem dine mÞnstre som du sliter med, sÄ du mÄ se pÄ og bearbeide dem. Dette er en pÄgÄende prosess som kan vare lenge. OmsÄ Är. Du fÄr massiv informasjon om selvutvikling, og hvordan du skal takle dette.
Og det dannes til og med endorfiner mens du lytter, sÄ du fÄr en velbehagsfÞlelse.
Det er 13 ulike nivÄer, delt i 4 undernivÄer. Og ett nivÄ koster like under 2000 kroner.
Kommer ikke pÄ mer i farta, kommer kanskje med mer etterhvert
GjenopprettetMedlem
Takker for tilbakemeldingerÂ
Stridshjelp: jeg opplever faktisk trykk i hodet av den demoen jeg fikkÂ
Men jeg lurer ogsÄ pÄ om dere har merket noen pos/neg endringer/utvikling hos dere selv etter Ä ha brukt det en stund?
GjenopprettetMedlem
Fant en versjon pĂ„ nettet.... HĂžrer pĂ„ det nĂ„.... Masse rennende vann... sylofon... med svigninger i bakgrunnen som virkelig gĂ„r inn......Merkelig...Â
Er det sĂ„ at man mĂ„ bruke hĂžretelefoner for Ă„ den beste effekt....?Â

GjenopprettetMedlem
Ja, for at det skal virke mĂ„ en ha hĂžretelefonerÂ

GjenopprettetMedlem
Jeg har brukt Holosync en periode. Desverre mÄtte jeg ta pasue i sommerferien og har ikke kommet i gang igjen. Men om jeg skulle gÄtt vidre til neste nivÄ, ville jeg terste ut dette. Som er samme prisnipp/teknologi men rimeligere.
http://www.perfectmeditation.com/GjenopprettetMedlem
Sitat Masi
Men jeg lurer ogsÄ pÄ om dere har merket noen pos/neg endringer/utvikling hos dere selv etter Ä ha brukt det en stund
Har redusert stress, eller iallefall stressfĂžlelsen.
Har ogsÄ klart Ä jobbe mer effektivt og kunstruktivt med undertrykt sinne som har ligget som en uforlÞst trykkoker under topplokket.
FÞler at dette er ett hjelpemiddel som hjelper pÄ Ä godta meg selv pÄ bÄde godt og vondt. At det er helt ok (og mennesklig) at det svinger litt i fÞlelsesregistert, og at man lar seg selv romme bÄde glede og tristhet.
Holosync sender ut frekvenser (som nevt tidligere i denne trÄden), men med bittelitt variasjon fra hÞyre til venstre hodetelefon. Hjernen blir da "tvunget" til Ä balansere disse to frekvensene og skaper balanse i hjernen.
Frekvensene Þker ogsÄ samarbeid og kommunikasjon imellom de to hjernehalvdelene.
Med andre ord, man skaper balanse og blir hel, til og med mer spirituell
Dette kan ta en tid, og man mÄ Þke progresjonen gradvis.
Underveis sÄ kan det svinge litt, man mÄ kanskje ta seg ett par ekstrarunder med egoet sitt, eller man opplever det Ä gi slipp pÄ fÞlelser eller mÞnster som smertefult (selv om det er et dÄrlig/usunt mÞnster man gir slipp pÄ)
Er fremdeles i startgropa, og venter spent pÄ hva som venter i videre progresjon.
Kanskje dette kan betraktes som spirituell "doping" Man oppnÄr jo mye av de samme resultatene som man prÞver Ä oppfylle inne tradisjonell healing, men dette er jo digitalisert og teknologisk.
Synspunkt??
Er og interessert Ä hÞre om det er noen som har brukt dette over Är, og hvilke opplevelser de har !!!
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
NÀr jag blev introducerad till Holosync var jag rÀtt sÄ skeptisk och speciellt den biten med att det
var nödvÀndigt att anvÀnda hörlurar för att fÄ effekt. LÀt absurt för mig, dÄ jag var inkapslad i
glömska om mig sjÀlv och överhuvudtaget existensen om andra dimensioner och andlighet generellt.
Men nÄgot i mig ville ge det en chans och lovade mig sjÀlv att prova i ett par mÄnader innan att jag
gav upp Holosync-idéen. Och sÄ gjorde jag. För en stressad och smÀrtfylld sjÀl sÄ fann jag Holosync-
meditationen rogivande och jag somnade konstant i början. Jag sÄg det som ren och skÀr avkoppling
och njöt av en timmes vila varje dag- fastÀn att det var med hörlurar pÄ!!!
Holosync var en början pÄ min inre resa, som jag tidigare hade flytt ifrÄn- nÀmligen mig sjÀlv.
Jag mediterade dagligen och efter ett tag kunde jag börja hÄlla mig "vaken", i ett meditativt tillstÄnd,
och började att se fram emot meditationsstunderna. Ett skifte höll pÄ att hÀnda i mig, jag började
att lÄngsamt att vakna upp, isen började att smÀlta. Min resa hade börjat.
Bill Harris, som Àr grundlÀggare och pionjÀren för Holosync, har inspirerat mig genom hans skrifter
om sinnet och hans sÀtt att se pÄ egot och dess taktiska strategier för att hÄlla det i schack.
Det var ett sprÄk jag förstod och som sjönk in i mig. Efterhand skaffade jag nÀsta level med
personliga affirmationer och började att bli exalterad av meditation och personlig utveckling.
Holosync- meditationerna grÀvde djupare i mig, som en effektiv grÀvskopa pÄ lÄg vÀxel.
Jag började att bli uppmÀrksam pÄ mina tankemönster, tunga kÀnslor kom upp till ytan,
och jag började att "se" min verklighet tydligare Àn nÄgonsin förr. RÀdslor gjorde sig
lÄngsamt medvetna för mig, som jag tidigare sÄ ihÀrdigt hade sparkat under mattan.
Holosync har varit en öppningsport för mitt eget inre och dÀrmed ocksÄ till vad jag dÄ inte
visste ett djup av Universum som nu fascinerar mig oÀndligt. Men efter ca ett och ett halvt Är
kÀnde jag att Holosync-resan började att nÀrma sig slutet för min del. Jag kÀnde att gÄvan,
som Holosync, var i mitt liv, hade tjÀnat sitt syfte. Upplever att Holosync arbetade mest
med mina nedre chakran, vilket var betydelsesfullt, för att lÄta trÀdet blomstra behövde jag
att förankra mig i jorden.
Men jag tror att varje individid har sin egen upplevelse med Holosync, dÄ den bringar upp
det vi har inom oss och gör det synliggjort.
SÄ den nÄgot sÄ skeptiska person jag var dÄ gentemot Holosync, fick mig en stor AHA- upplevelse (eller rÀttare sagt mÄnga)
med teknologiska hörlurbaserade cd-meditationer.
Men vÀgarna och de mÄngfald av redskap vi anvÀnder leder ju oss alla till detsamma, nÀmligen helheten,
den inre oas av helligdom av oanade möjligheter och uttryck. Ett liv i glÀdje, kÀrlek och harmoni.
Varje sjĂ€l har sin egen vĂ€g att gĂ„ och finner till sist hem...Ăntligen!
MVH Rainbow